Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:35:42 GMT

باید به تصمیم سران قوا عمل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۳۲۹

باید به تصمیم سران قوا عمل شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در درس خارج فقه امروز خود، سخنانی را درباره مدیریت مصرف سوخت مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت اظهار کردند: قبل از اینکه بحث را شروع بکنیم، من عرض بکنم که در این یکی دو روز یک حوادثی به دنبال مصوبه‌ی سران کشور، سران قوا اتفاق افتاد؛ دیروز، دیشب، پریشب، در برخی از شهرهای کشور، و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد، از این کارها هم شد در این یکی دو روزه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبه‌ی سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به او نگاه کند، بنده در این قضیه سررشته ندارم یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان؛ گفتم من چون نظرات کارشناس‌ها هم در این قضیه‌ی بنزین مختلف است، بعضی‌ها آن را لازم و واجب میدانند بعضی‌ها مضر میدانند، بنابراین من هم که صاحبنظر نیستم در این قضایا؛ گفتم من صاحبنظر نیستم لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت میکنم. من این را گفتم، حمایت هم میکنم. سران قوایند، نشستند با پشتوانه‌ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم؛ این یک نکته.

نکته‌ی دوم اینکه خب بله، یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است به هر تقدیر ناراضی میشوند، لکن آتش زدن به فلان بانک این کار مردم نیست، این کار اشرار است؛ کار اشرار است، این را باید توجه داشت. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسانهای ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوانها هم از روی هیجان با اینها همراهی میکنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آوردند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوه‌ی بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری است، برای هر جامعه‌ای است، اینها قصدشان این است. شما ملاحظه کنید در این دو روز تقریباً یعنی دو شب و یک روزی که از این قضایا گذشته همه‌ی مراکز شرارت دنیا علیه ما این کارها را تشویق کردند، از خانواده‌ی منحوس خبیث خاندان پهلوی تا مجموعه‌ی خبیث و جنایتکار منافقین، اینها دارند مرتباً در فضای مجازی و در جاهای دیگر دارند تشویق میکنند ترغیب میکنند که این شرارتها انجام بگیرد. من عرضم این است هیچ کس به این اشرار کمک نکند، هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه مند است، به زندگی راحت خودش علاقه مند است، به اینها نباید کمک بکند؛ اینها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.

مسئولین هم البته دقّت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. حالا من دیروز دیدم در تلویزیون که بعضی از مسئولین محترم آمدند گفتند که ما مراقبیم که این افزایش قیمت موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛ خب بله این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود گرانی خب این برای مردم خیلی مشکلات درست میکند، باید مراقبت کنند. این مراقبت‌ها را اینها بکنند، مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند، مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت خودشان را، آگاهی خودشان را نشان دادند بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ی کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که میفهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ی ما است، مسئولین کشور هم به وظایف‌شان به طور جدی عمل کنند.

کد خبر 397080

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری رهبر انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای بنزين سهمیه بندی بنزین افزایش قیمت بنزین گرانی بنزین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند

امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی اظهار کرد: من بیشتر از این از آقایان تصمیم گیر توقع ندارم. ‌ای کاش بررسی می‌کردند که شرایط مناسب است یا نه! آیا این بانک‌ها به طرف شکوفایی گام برمی دارند یا در حالت ورشکستی هستند؟ بعضی از این بانک‌ها در شرف ورشکستی هستند. حالا فکر می‌کنیم که این طور نباشد و ورشکست نشوند.

او افزود: حالا که قرار است باشگاه پرسپولیس سر و سامان بگیرد، مجامع بانک‌ها موافق هستند و روال به گونه‌ای است که تعریف شده است. اعضای هیئت مدیره چگونه انتخاب می‌شوند؟ این‌ها مسائلی است که هنوز ابهام دارد و باید شفاف سازی شود. 

عابدینی گفت: اما اینکه بتوانند این دوره گذار را درست طی کنند، این هم بحثی است که امیدوارم کارشناس بگذارند. بانک‌ها افرادی را بگذارند تا کارشناسی این کار را بلد باشند و بدانند و اشتباه نکنند. به نظرم وضعیت استقلال یک مقدار مطلوب‌تر است. اگرچه نماینده بوشهر شدیدا صدایش درآمده بود و من فریادهایش را شنیدم که حق و حقوق مردم بوشهر چگونه استیفا می‌شود در صورتی که تمام یک سیستم در بوشهر عرضه می‌شود، اما برای بهره برداری به تهران می‌رود و برای یک تیم ورزشی هزینه می‌شود.‌ای کاش پرسپولیس هم فردی مثل آقامحمدی داشت که آن قدر سهامش تکیه پاره نمی‌شد.

او درباره اینکه  گفته می‌شود بانک شهر بیشترین طلب را داشته است به خاطر همین سهام بیشتری گرفته است، گفت: اولا من هم شنیدم تهاتری در مورد بدهی‌ها شده است. جای سوال است و تاسف آور است که چه چیز پرسپولیس را دارند می‌فروشند؟ به نظرم  برند معنوی اش را دارند می‌فروشند، چون برند مادی و مایملکی ندارد. برند معنوی پرسپولیس برای مردم است و دولت از کجا این برند را صاحب شده است. افرادی که برای این باشگاه غصه خوردند و هورا کشیدند و به استادیوم در سرما و گرما آمدند این هویت را گرفتند. پرسپولیس فقط هویت ملی ندارد و هویت بین المللی هم دارد و در تمام دنیا طرفدار دارد و همه هوادارانش سهم دارند و آقایان سهم طرفداران را می‌فروشند. اگر بخواهند برند معنوی باشگاه را واگذار کنند حق مردم است و آنها باید تصمیم بگیرند. البته متاسفانه نمی‌گذارند مردم تصمیم بگیرند و دولت می‌نشیند و  برند معنوی را در دادوستد اقتصادی می‌فروشد. برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، چون قلب، عاطفه و عشق مردم است و این‌ها را نمی‌توانید بفروشید، اما فروختند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: بانک‌های تجارت و ملی در گذشته باشگاه داشتند، اما اکنون کجا هستند. یک روزی مجمع شان تصمیم گیری می‌کند که ما نباید باشگاه داری کنیم و رها می‌کنند و می‌روند و آن وقت چه بلایی سر این باشگاه‌ها می‌آید. در پتروشیمی می‌شود یک شرکت وابسته درست کرد و سروسامانش داد، اما بانک‌ها را چه می‌شود کرد. مگر پرسپولیس گوشت قربانی است، که  بین دولت و بانک‌ها معامله شده است. بعضی از بانک‌ها در شرف ورشکستی هستند و این‌ها  چگونه می‌آیند و سهامدار باشگاه پرسپولیس می‌شوند؟ به هر حال تصمیمات نادرست و عدم کاربلدی هست و همین باعث می‌شود که ضربه بخوریم. یک گروه حقوقدان و کارشناس بیاورند و بعد تصمیم بگیرند.

عابدینی تصریح کرد: فرصتی که‌ای اف سی داده بود تمام شده است. همچنین اینها موظف هستند که به‌ای اف سی پاسخ بدهند و صورت جلسات جدید و ثبت شرکت‌ها را اعلام کنند و هیچ باشگاهی نمی‌تواند به غیر از قاون تجارت باشگاه داری کند و باید این قانون حاکم باشد و باید دخل و خرجشان و بالانس مالی شان مثبت باشد در غیر این صورت‌ای اف سی نمی‌گذارد باشگاهی به صورت کامل فعال باشد و  نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. مردم درخواست‌هایی دارند و این به برند معنوی برمی گردد و همه را از بین می‌بریم.

او درباره اینکه به نظرش واگذاری سرخابی‌ها موفق می‌شود یا شکست می‌خورد، گفت: آرزو می‌کنم که موفق شوند. امیدوار هستم که از خرد جمعی استفاده شود و نگوییم که ما عقل کامل هستیم و باور کنیم در برخی از جا‌ها درکش را نداریم و افرادی که نخبه، کاربلد و دلسوز هستند از فکر، عقل و  تجربه شان استفاده کنیم و مشکلات را جمع و جور کنیم. همچنین دعا کنیم که آقایان اشتباه تصمیم نگرفته باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه قرار است ۵ درصد سهام به پیشکسوتان سرخابی داده شود، گفت: آقایان با دادن ۵ درصد سهام به پیشکسوتان، شق‌القمر می‌کنند. شما در کمیته تان باید ۳ پیشکسوت حضور داشتند. به هر حال باید تحمل کنیم و ببینیم چه کاری انجام می‌دهند.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟