Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: نخستین ساعات بامداد جمعه بود که بسیاری از مردم در مراجعه به جایگاه های سوخت با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن مواجه شدند، خبری که در نخستین ساعات اولیه انتشار، کشور را در بهت فرو برد.

ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که خبر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن سوژه داغ بسیاری از محافل شد از محافل دوستانه و خانوادگی گرفته تا محافل سیاسی و البته همانند تمامی حرکت های اقتصادی و سیاسی کشور بازار شایعات نیز در کنار آن داغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 انتشار این خبر کافی بود تا خوراک جدیدی برای شبکه های ضد انقلاب به وجود آید و همانند تمامی ۴۰ سال گذشته گروهی از عوامل ضد انقلاب با دامن زدن به بازار شایعات و برانگیختن احساسات مردم عده ای را به بهانه اعتراض به تصمیم دولت به خیابان ها بکشانند.

در این بین عده ای سودجو که همواره به دنبال بهانه برای آشفته کردن بازار اقتصادی هستند با انتشار شایعاتی مبنی بر گران شدن کالا و خدمات سعی در متشنج کردن اوضاع و استفاده از آن به نفع خود هستند که این موضوع سبب نگرانی بسیاری از مردم و حتی مسئولان شده است.

مسئولان اجازه افزایش قیمت سایر کالاها را ندهند

یکی از شهروندان بیرجندی در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تصمیم یک باره دولت در زمینه افزایش قیمت سوخت سبب تعجب همه شده است، اظهار کرد: با انتشار این خبر حرف هایی در مورد اینکه با افزایش قیمت سوخت قیمت سایر کالا و خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد، وجود دارد.

قلاسی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی تأمین هزینه های افزایش قیمت بنزین برای مردم سخت است، اضافه کرد: از مسئولان انتظار داریم تا جلوی افزایش قیمت سایر کالاها را بگیرند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: امروز برای خرید به سوپر مارکت رفته بودم و خود فروشنده از مردم می خواست برخی از کالاها مثل برنج و روغن را بخرند چراکه افزایش قیمت بنزین به طور حتم سبب افزایش قیمت این کالاها و حتی کمبود آن خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه به حالت طبیعی قیمت بنزین نباید بر روی قیمت سایر اقلام تأثیری داشته باشد، بیان کرد: در این اوضاع عده ای سودجو تلاش دارند از این فرصت استفاده کرده و قیمت برخی از کالاها را بالا ببرند که مسئولان باید نظارت خود را بیشتر کنند.

هرچند مردم از افزایش قیمت سایر کالا و خدمات با افزایش قیمت سوخت احساس نگرانی دارند اما آن طور که مسئولان استان می گویند این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت سایر کالاها ندارد و برای جلوگیری از این امرنظارت بر بازار و مراکز خدماتی تشدید خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال خرید جهیزیه برای دخترم هستیم، بیان کرد: هفته گذشته برای خرید ماشین لباسشویی به یک مغازه سطح شهر رفتم قیمت آن چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما دیشب که مراجعه کردم پنج میلیون تومان هم نمی داد و حتی یک برچسب بر روی اقلام نبود.

هاشمی ادامه داد: همچنین برای خرید برنج به یکی از سوپرمارکت ها مراجعه کردم کیسه برنجی که هفته گذشته ۷۵ تومان خریده بودم الان ۱۵۰ هزار تومان هم پیدا نمی شد.

افزایش قیمت بنزین هیچ ارتباطی با قیمت سایر کالاها ندارد

وی بیان کرد: اگر هم موجودی دارند در انبارها جمع کرده اند و به مردم نمی دهند که مسئولان باید بر این ها نظارت داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اما در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی دو روز گذشته و به منظور بررسی وضعیت بازار استان دو جلسه تنظیم بازار برگزار شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

داوود شهرکی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار و خدمات از روز گذشته در استان آغاز شده است، بیان کرد: در این طرح با هر گونه افزایش قیمت در کالا و خدمات برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت بر شبکه توزیع کالا و خدمات نظارت های بیشتری اعمال خواهند کرد و با هرگونه افزایش قیمت ناشی از جو روانی برخورد می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین هیچ ارتباطی با قیمت سایر کالاها ندارد، عنوان داشت: این سهمیه بندی تنها در حمل و نقل بین شهری و سواری ها تاثیر گذار بوده که دولت برای آن نیز پیش بینی های لازم را اندیشیده است و دلیلی برای افزایش قیمت در سایر بخش ها وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ارتباط با برخی شایعات مبنی بر کمبود و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در روزهای آینده، بیان کرد: افزایش قیمت بنزین ارتباطی به این کالاها نداشته و ما هرگز این تغییر قیمت ها را قبول نخواهیم کرد.

شهرکی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر هیچ گونه کمبود کالایی در استان وجود ندارد که سبب نگرانی مردم شود.

وی بر لزوم همکاری مردم برای نظارت بیشتر بر بازار تأکید کرد و گفت: مردم می توانند هرگونه افزایش قیمت در کالا و خدمات را از طریق سامانه ۱۲۴ به معاونت بازرسی این سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه را در سطح استان نداریم

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری بیرجند نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارتباط با افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری اظهار داشت: به طور حتم این طرح تاثیری در افزایش هزینه مصرف سوخت خودروها خواهد شد اما در حال حاضر هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه را در سطح استان نداریم.

غلامپور با تأکید بر اینکه هر گونه تصمیمی وزارت کشور در این زمینه بگیرد ما نیز مطابق با همان دستور عمل خواهیم کرد، بیان کرد: هر چند دولت سهمیه ویژه ای برای تاکسی ها در نظر گرفته اما افزایش قیمت بنزین حدود ۵۰ درصد هزینه مصرف سوخت را افزایش خواهد داد با این وجود در حال حاضر تصمیم جزیره ای و شهرستانی در این زمینه نگرفته ایم.

وی اضافه کرد: در همین راستا هیچ راننده ای حق دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب را ندارد و در صورت مشاهده با آن ها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه تاکسی ها موظف هستند نرخ نامه مصوب امسال را نصب داشته باشند و بر اساس این نرخ نامه کرایه را دریافت کنند، افزود: شهروندان نیز باید این را رصد کرده و در صورت دریافت وجهی بالاتر از این نرخ نامه مراتب را به سازمان تاکسیرانی اطلاع رسانی کنند.

غلامپور ادامه داد: شهروندان می توانند شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۷۶۵۰۰۰۰۰۶۰ و همچنین شماره تماس ۳۵-۳۲۳۸۰۳۴ به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.

تشدید نظارت بر بازار و خدمات استان

وی همچنین از تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و گفت: برای تاکسی ها سهمیه ۴۰۰ لیتر تاکسی های تک گانه و تاکسی های دو گانه ۲۰۰ لیتر شارژ شده و مشکلی متوجه تاکسی داران نیست و هیچ گونه افزایشی را تاکسیداران بعد از افزایش قیمت سوخت نخواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر از تشدید نظارت بر بازار و خدمات استان خبر داد و گفت: در این طرح اتاق اصناف در کنار سایر دستگاه های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره کل تعزیراتی بازرسی ویژه ای از اصناف استان خواهد داشت.

علیزاده با بیان اینکه در این طرح وضعیت بازار و بخش های خدماتی به صورت ویژه رصد خواهد شد، تأکید کرد: با توجه به کمبود بازرس در اتاق اصناف برای اجرای بهتر این طرح از بازرسان اتحادیه ها کمک گرفته می شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه افزایش قیمتی در بخش کالا و خدمات ندارم، بیان کرد: افزایش و سهمیه بندی بنزین هیچ ارتباطی با کالاها و خدمات دیگر ندارد و تنها در بخش حمل و نقلی مقداری تاثیرگذار است که در حال حاضر در کمیسیون تنظیم بازار استان مصوب شد افزایش قیمتی در این بخش نیز نداشته باشیم.

هیچ گونه کمبودی کالایی در استان وجود ندارد

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در ارتباط با برخی شایعات در سطح بازار مبنی بر افزایش قیمت برخی کالاها نیز گفت: این یکی از شگردهایی است که در گذشته نیز توسط برخی افراد سودجو به بهانه های مختلف اجرا شده و تنها برای افزایش فروش کالای خودشان انجام می شوند.

علیزاده تأکید کرد: مردم باید ضمن هوشیاری کامل فریب این شایعات را نخورند و با حرکت در مسیر این شایعات به آن دامن نزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز روز گذشته در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبودی کالایی در استان وجود ندارد، گفت: ذخیره سازی برخی کالاها تا یک سال و در برخی از کالاها و نقاط تا دو سال انجام شده است.

مشیرالحق عابدی با اشاره به طرح مدیریت مصرف و اصلاح قیمت بنزین افزود: اکثر جابجایی کالاها با خودروهای دارای سوخت گازوئیل و نفت انجام می شود و بنابراین افزایش نرخ بنزین تأثیری در افزایش قیمت کالا ها خواهند داشت.

هیچ گونه گزارش افزایش قیمتی در استان گزارش نشده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه گزارش تخلف و افزایش قیمتی در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: بررسی هایی انجام شده نشان می دهد تا این لحظه افزایش قیمت کالا نداشته ایم.

محمدحسین اشرفی بیان کرد: ممکن است در این موضوع برخی افراد فرصت طلب اقدام به افزایش غیروجه و بدون مجوز برخی کالاها را بکنند که قطعا با کشف تخلف با جدیت با آن برخورد می شود.

وی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار، اضافه کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم گزارشات مردمی خارج از نوبت رسیدگی و بررسی شود و چنانپه منجر به کشف تخلف شد با جدیدت با آن برخورد می شود.

آن طور که مسلم است افزایش قیمت بنزین نباید تأثیری در قیمت سایر کالاها داشته باشد اما افراد سودجو همواره به دنبال استفاده از این فرصت ها برای افزایش قیمت ها بوده اند که نیاز است مردم و مسئولان در این زمینه هوشیار باشند.

کد خبر 4774046

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی بنزین تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی استانداری خراسان جنوبی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت تئاتر کودک و نوجوان قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان