Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@09:13:27 GMT

مجلس از طرح سهمیه‌بندی سوخت حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۰۹۵

مجلس از طرح سهمیه‌بندی سوخت حمایت می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح سهمیه‌بندی سوخت براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده و پس از تایید سران سه قوه و رهبر معظم انقلاب امروز لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی در قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای این طرح را تصویب کرده بود. منتها دولت در اجرای این طرح تاخیر داشت و امروز مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس ایراداتی که در شیوه اجرای این طرح وجود دارد را بررسی کرده و پیشنهادات خود را جهت رعایت رفاه حال مردم به دولت اعلام کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره نظارت بر اجرای طرح بیان کرد: مقرر شد تا واریز درآمد حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم نظارت لازم صورت بگیرد و همچنین قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی بر عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین و به سایر کالاها نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با اشاره به فرمایشات امروز رهبری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به نفع مردم از این طرح حمایت خواهد کرد و در جهت رفع اشکالات و ایرادات آن تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی به اعلام وصول استیضاح رئیس جمهوری یادآور شد: چنین مساله‌ای در جلسه امروز مطرح نشد و تنها ایراداتی درباره شیوه اجرای طرح وجود دارد که از طرف همکاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت اما این طرح اجرا شده است و همه مکلف هستند براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند.

سخنگوی هیات رئیسه با محتمل دانستن اصلاحاتی در این طرح افزود: امروز هیچ طرح دو یا سه فوریتی در هیات رئیسه اعلام وصول نشده است و با توجه به بررسی همه جوانب و زوایای این طرح احتمال وصول طرح‌های ۲ و سه فوریتی در این موضوع مطرح نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۲۵۴۰۶ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

در ابلاغیه رئیس جمهور خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون تأمین مالی تولید و زیرساختها» که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و دوم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی، تصویب شده و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۶۵-۱۱/‏۶۷۱۴‬ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود