Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی) در همایش "60 سال همکاری ایران و ایتالیا در میراث فرهنگی" گفت: فعالیت‌های مرمتی که ایتالیایی‌ها در ایران داشتند حائز اهمیت است چنانچه ما همچنان به منشور و قطعنامه ونیز در حوزه مرمت پایبند هستیم که در حوزه بناها، محوطه‌ها و تزئینات روش مشترک ایران و ایتالیا را داریم که مرمت باید از اصل بنا قابل تشخیص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ‌ایتالیایی‌ها از 1930 پایه آکادمیک مرمت را در ایران بنا نهادند و همیشه ادامه یافته است. چنانکه باید نمایشگاهی ویژه موضوع مرمت نیز برگزار کنیم.

طالبیان خاطرنشان کرد: ایتالیایی‌ها در مواقع بحران از ماجرای بم تا سایر بخش‌های مرمتی به کمک ایران آمدند و کارهای حفاظتی در پاسارگاد انجام دادند حتی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی به ایران هدیه دادند. نگاه ما از مرمت به حفاظت نزدیک شده و آن را می‌توان در مرمت کاخ کسری و شورا شاهد بود که الگوی حرفه‌ای از استفاده از ابزار نوین و مواد جدید در ایران است.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به آنکه دانش علمی و آکادمیک مرمت تحت تاثیر همکاری ایران و ایتالیا بود، گفت: پروژه حفاظت باستان‌شناسی انجام شده و به زودی آثار این کاوش‌ها در موزه ایذه به نمایش گذاشته خواهد شد.

عمرانی (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) نیز با اشار به آنکه احیا و مستندسازی فعالیت‌های باستان‌شناسی و میراث فرهنگی از اهداف پژوهشگاه است، گفت: ایران و ایتالیا دو مهد تمدن در خاورمیانه و مدیترانه هستند و با شکل‌گیری ایزمئو فعالیت ایتالیایی‌ها در ایران شکل دیگری به خود گرفت و اکنون نیز این فعالیت ادامه دارد. گسترش فعالیت‌های ایران و ایتالیا موجب ارتقای کیفیت میراث و گردشگری خواهد شد و در معرفی جهانی میراث جهانی ایران موثر خواهد بود.

شیرازی (رئیس پژوهشکده باستانشناسی) با اشاره به فعالیت‌های باستان‌شناسان ایتالیایی در ایران گفت: از کاوش در دهانه غلامان گرفته تا حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی در قلعه تپه و شهر سوخته، تخت جمشید و پاسارگاد شاهد فعالیت‌های مشترک ایران و ایتالیا بوده‌ایم و امروز کاوش‌های باستان‌شناسی در تل آجری اطلاعات خوبی از نخستین روزهای شکل‌گیری این شهر هخامنشی در اختیار ما گذاشته است. فعالیت‌های مشترک ما با ایتالیا همچنان ادامه خواهد داشت.

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) نیز با اشاره به 60 سال همکاری در میراث فرهنگی بین ایران و ایتالیا گفت: این همکاری امروزه تبدیل به میراث ناملموس فرهنگی شده است و گواهی بر روابط دو ملت خواهد بود که به پایدارترین شکل دوستی انجام شده است و می‌تواند الگویی برای دولتمردان و سیاستمداران باشد.

او ادامه داد: فرهگ و تمدن غنی ایران مرزها را درنوردیده و امروزه بسیاری از باستان‌شناسان ایرانی و غیرایرانی دوست دارند در بهشت باستان‌شناسی کاوش داشته باشند. با افتخار پذیرای نمایشگاه آثار 60 سال همکاری ایران و ایتالیا هستیم. در این نمایشگا ه 60 اثر فرهنگی تاریخی حاصل کاوش‌های شهر سوخته، چلو و دهانه غلامان به نمایش درآمده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است

سخنگوی طالبان با اشاره به بیانیه پایانی نشست همکاری اسلامی اظهار داشت حضور هیئتی از کابل در این نشست سرآغازی مؤثر برای تعامل با کشورهای اسلامی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به قطعنامه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی گفت آنچه درباره افغانستان در این قطعنامه آمده، از سوی کابل اجرایی شده است.

سازمان همکاری اسلامی در این قطعنامه بر اهمیت احترام به حقوق بشر و لزوم حمایت از حقوق اساسی دختران و زنان افغان به‌ویژه حق تحصیل و کار تأکید کرد.

این سازمان در ادامه نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای رسیدگی به چالش‌های مرتبط با گروه‌های قومی، تروریسم، مواد مخدر و جنبه‌های اجتماعی برای ایجاد حکومت فراگیر تأکید کرده بود.

مجاهد در ادامه شرکت هیئت کابل در نشست سازمان همکاری اسلامی را دستاورد خواند و افزود: «قطعنامه‌‌ای که آنان صادر کردند، تمام کار‌هایی بود که در افغانستان انجام شده، مثل حقوق اتباع که مردم افغانستان دارای حقوق خود هستند».

وی افزود: «نظام افغانستان در حال حاضر فراگیر است همه اقوام در آن نماینده ارند و تمام ولایت‌ها نیز نماینده خود را دارند و همچنین موضوعات مربوط به مبارزه با تروریسم در افغانستان به طور موثری پیشرفت داشته است».

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستانطاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهدشرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

سخنگوی طالبان با اشاره به نشست گامبیا اظهار داشت: «این یک حضور بسیار موفق بود و اولین‌ بار بود که امارت اسلامی افغانستان در نشست سازمان همکاری اسلامی شرکت می‌کرد؛ این حضور سرآغازی برای تعامل مؤثر با کشورهای اسلامی است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طرح پیش نویس ۵ قطعنامه در زمینه‌ همکاری صلیب سرخ و هلال احمر
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی