Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۷۰ و ۷۱ نشریه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ویژه بهار و تابستان ۱۳۹۸ با سرمقاله رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم با عنوان «خرد، اخلاق و سیاست» منتشر شد.

رضا داوری اردکانی در این مقاله با تصریح بر اینکه اگر می توانیم به فکر تدوین برنامه ای برای توسعه باشیم می نویسد: اکنون کشور و انقلاب اندکی به درنگ نیاز دارند که ببنند انقلاب در کجای راه است و کشور چه وضعی دارد و با آن چه باید بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً یه جایی رسیده ایم که اگر کشور و انقلاب با هم کنار نیایند و همراه نشوند بیم آن می رود که دشواری های بزرگ پدید آید. در چنین شرایطی نه فقط مصلحت اندیشی سیاسی بلکه اخلاق هم حکم می کند که ما عزم خود را برای اصلاح و توسعه جزم کنیم زیرا ماندن در توسعه نیافتگی عوارض و آثار مضر داشته و دارد که از جمله آنها آشوب در فکرها و فهم ها و دور ماندن از خرد و دانایی و فساد و نادرستی و ناپاکی و رواج دروغ و ... است و اینها به کشور و انقلاب هر دو آسیب می رسانند.

در شماره جدید نشریه فرهنگستان علوم اخبار و گزارش های مربوط به فعالیت ها و برنامه های فرهنگستان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ آمده است. گزارش جلسات شورای علمی و مجمع عمومی، گزارش حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای همگانی گروه علوم پایه فرهنگستان، اعلام نگرانی ها و پیشنهادها و نقدهای گروه علوم پایه فرهنگستان در رابطه با وضع آموزش عالی کشور، گزارش جلسات همایش و سخنرانی گروه های علوم پایه، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم انسانی، گزارش انتشار شماره پنجم مجله نامه فرهنگستان علوم، شماره هشتادم فصلنامه آموزش مهندسی ایران و شماره هشتم مجله پژوهش های راهبردی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی، بیانیه همایش سلامت و کیفیت محصول های کشاورزی و اعلام نظر درخصوص مسئله وجود زهرابه های قارچی در محصولات کشاورزی از جمله مطالب منتشر شده در این شماره است.

گزارش رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها ذر فرهنگستان علوم، گزارش پنجمین دوره مراسم تجلیل از پژوهشگران برجسته جوان رشته های علوم پایه کشور، گزارش رونمایی از کتاب دکتر هاشم رفیعی تبار عضو وابسته فرهنگستان علوم با موضوع نانو در فرهنگستان، گزارش همایش تحریم ها، اقتصاد جهانی و آینده ایران، گزارش نشست تعامل علوم انسانی و علوم مهندسی و خلاصه طرح پژوهشی خاتمه یافته گروه علوم انسانی فرهنگستان از دیگر مطالب چاپ شده در این شماره است.

از مقالات منتشرشده در شماره اخیر نشریه می توان به مقاله رضا داوری اردکانی با عنوان «مقدمه ای برای ورود به بحث نسبت اخلاق و سیاست»؛ یادداشت مهدی گلشنی عضو پیوسته فرهنگستان علوم با موضوع «تولید علم در پرتو جهان بینی توحیدی»؛ یادداشت محمود یعقوبی عضو پیوسته فرهنگستان علوم به بهانه سخن اول رئیس فرهنگستان علوم با موضوع «ایران و مسائل و مشکلاتش»؛ سخنان محمدرضا عارف عضو پیوسته فرهنگستان علوم با عنوان «گفتگو علاج جهان آشفته و پر تنش امروز است»؛ مقاله سیدمحمد بلورچیان عضو پیوسته فرهنگستان علوم با عنوان «سورفکتانت های ارگانوسیلیکون به عنوان راه های نوین آبیاری ...»؛ مقاله چرا زمین گرم می شود به قلم یوسف ثبوتی عضو پیوسته و رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و مقاله مهدی زارع عضو وابسته فرهنگستان علوم با عنوان «مدیریت بحران خشکسالی و سیل» اشاره کرد.

در بخش معرفی، در این شماره آکادمی ملی علوم آرژانتین معرفی شده است و در بخش معرفی کتاب، کتاب های «علم و دین در افق جهان بینی توحید اثر مهدی گلشنی»؛ «دیرینه شناسی علم در تمدن اسلامی» اثر رسول جعفریان عضو پیوسته فرهنگستان علوم؛ «قارچ کش ها» اثر عباس شریفی تهرانی عضو پیوسته و رئیس گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم؛ «بیمارگرهای گیاهی خاکزاد» اثر ضیاءالدین بنی هاشمی عضو وابسته فرهنگستان علوم؛ «مطالعه تطبیقی شاخص های ممیزی کشاورزی ایران و جهان» اثر کوروش وحدتی همکار مدعو فرهنگستان علوم؛ و «شیمی ترکیبات و فراورده های غذایی فراسودمند» اثر علی اکبر موسوی موحدی عضو وابسته فرهنگستان علوم معرفی شده اند.

خلاصه اخبار به زبان انگلیسی بخش پایانی مجله است.

کد خبر 4774295

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران رضا داوری اردکانی معرفی نشریات نشست علمی کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی علامه طباطبایی کنفرانس بین المللی فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت های قرآنی هفته وحدت آیت الله جوادی آملی نقد کتاب معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899342

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد