Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:43:03 GMT

لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۶۱۶

لایحه «حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران» نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران که کلیات آن در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود، بررسی شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: ۵ پیشنهاد در ارتباط با این لایحه به هیئت رئیسه ارسال شده است.

برخی از این پیشنهادات در بررسی پیشنهادات ارائه شده، مطرح شد ولی به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از پیشنهاداتی که توسط دو عضو شورا (شهربانو امانی و احمد مسجدجامعی) مورد توجه قرار گرفت، ارائه گزارش پیشرفت کار حفاری شبکه فاضلاب است که به صورت سالانه به شورای شهر ارائه شود.

احمد مسجدجامعی درباره پیشنهاد خود گفت: این پیشنهاد مبنی بر درخواست استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها برای تهیه و جمع‌بندی پیشرفت کار شبکه فاضلاب است. آقای هاشمی جلسات خود را با شورایاری‌ها شروع کرده است. در جلسه شورایاری‌های منطقه ۱۸ اعلام شد که ۸۵ درصد شبکه فاضلاب در این منطقه اجرایی نشده است. همچنین در شهر ری نیز این شبکه با نقایص زیادی مواجه شده و اجرا نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما می‌توانیم از افرادی که در کف خیابان هستند، کمک بگیریم تا گزارش‌ها را به صورت محلی، تهیه و با گزارش پیشرفت کار سالانه، یکی کنیم تا مبنای تصمیم‌گیری برای سال آینده باشد.

این پیشنهاد با ۱۵ رأی موافق و ۱ رأی مخالف تصویب شد تا در بند ۳ این لایحه، «استفاده از ظرفیت‌های شورایاری‌ها در ارائه گزارش حفاری» لحاظ شود.

در این جلسه شهربانو امامی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره پیشنهاد خود در بند ۴ این لایحه گفت: ما از شرکت فاضلاب می‌خواهیم طی برنامه زمانبندی ظرف حداقل سه ماه، گزارش پیشرفت کار را به شورای شهر ارسال کند. همان‌گونه که پیش از این اعلام شد ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر تهران باقی مانده است و باید روند اجرای شبکه فاضلاب به شورای شهر ارسال شود تا ما در جریان کار باشیم.

سید حسن رسولی نیز در مخالفت با این اظهارنظر گفت: بر فرض اینکه در این مصوبه چنین تکلیفی را متوجه آبفا کنیم، موضوع این است که آیا امکانات فنی برای اجرای آن وجود دارد یا نه؟

محسن هاشمی اظهار کرد: با مصوبات، مانع کار نشوید و نیروها را زجرکُش نکنید.

در ادامه پیشنهاداتی در بندهای مختلف مطرح شد، اما در نهایت با رأی اعضای شورای شهر بند ۵ این لایحه حذف شد.

همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از عدم حضور معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در جلسات شورا انتقاد کرد و گفت: اگر هم معاون شهردار در جلسات حاضر شود، برخلاف وظیفه‌اش نسبت به لوایح و پیشنهادات هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و به جای آن اعضای شورا برای تصویب یا رد پیشنهادات صحبت می‌کنند.

وی در تبصره پیشنهادی اظهار کرد: عملیاتی شدن این مصوبه، مشروط به امضای قرارداد احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مناطق ۴ و ۲۲ توسط شرکت فاضلاب تهران و شهرداری تهران باید به نحوی باشد که تمهیدات قید شده در این مصوبه در مدل مالی فی‌مابین لحاظ شود.

در نهایت این پیشنهاد سالاری با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید تا لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران به تصویب برسد.

کد خبر 4774349

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری محسن هاشمی شهربانو امانی شورای شهر تهران شهرداری تهران زلزله شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا قوه قضاییه بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی بیمه محسن هاشمی اربعین حسینی تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران