Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، اهم اخبار اجتماعی امروز،‌ یک‌شنبه ۲۶ آبان  ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

اعلام شیوه‌های جایگزین تنبیه بدنی در مدارس/ ممنوعیت اهانت به دانش‌آموزان

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: افرادی که دانش‌آموزان را مورد تنبیه بدنی قرار می‌دهند، در هر جایگاهی که باشند اعم از مدیر مدرسه، معاون، معلم و یا دانش‌آموزانِ دیگر حتما مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مماشاتی با برهم‌زنندگان نظم و امنیت نداریم/ شناسایی و برخورد با سرکردگان

سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: هیچ گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت نداشته و با شناسایی سرکردگان و عوامل میدانی با آنها برخورد می‌شود.

بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود

رئیس شورای‌شهر تهران گفت: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود که نه در دولت فعلی و نه در دولت گذشته رخ نداد و باید به سرعت جلوی این اشتباه گرفته شود.

شیوه اعلام افزایش قیمت بنزین درست نبود

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت:‌ مردم که غریبه نیستند، می‌شد سیاست دیگری در اطلاع‌رسانی در پیش گرفت و آنها را توجیه کرد.

تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده شهرداری کار عَبثی است

نایب رئیس دوم فراکسیون امید مجلس با اشاره به املاک شهرداری تهران که در اختیار غیر است، گفت: مردم به اعضای شورای شهر رای نداده‌اند که تنها موضع‌گیری کنند، آنها در انتظار اقدام هستند.

فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی نداریم

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان گفت؛ شهرداری در بارش‌های اخیر غافلگیر شد، اما به نظر می‌آید می‌توانست بهتر عمل کند.

هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌هایی با عنوان «دریافت رمز یک‌بار مصرف»

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با هشدار به مردم در خصوص پیامک‌هایی با عنوان «دریافت رمز یک‌بار مصرف» گفت: این پیامک‌ها جعلی بوده و به قصد کلاهبرداری ارسال می‌شود.

ساعت حرکت قطارهای متروی تهران به حالت عادی بازگشت

مدیر کل روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: برنامه حرکت‌ قطارهای متروی تهران به حالت عادی بازگشت.

اجازه اخلال و ناامنی به فرصت‌طلبان نمی‌دهیم/ حفاظت از اموال عمومی و مردمی خط قرمز ما است/ اخلالگران شناسایی شده‌اند

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ بررسی‌های ما حاکی از خط دهی سازمان‌های ضد انقلاب و منافقان در پس پرده این تحرکات است، نهادهای امنیتی و انتظامی کشور، این افراد را شناسایی و ان‌شاالله در موعد مقرر به سزای اعمال خود خواهند رسید.

آخرین آمار خسارات وارده به اورژانس تهران/دو پایگاه اورژانس غارت شدند

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار خسارات وارده به اورژانس تهران تا ظهر امروز در پایتخت را اعلام کرد.

فردا مدارس استان تهران دایر است

معاون عمرانی استاندار تهران از دایر بودن مدارس استان تهران در روز دوشنبه خبر داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین شورای شهر تهران پلیس فتا قیمت بنزین متروی تهران بسته خبری فراکسیون امید مجلس بنزین آزاد پول بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند

تردد بیش از ۱۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور که در روز بیش از ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند یکی از چالش‌های بزرگ حوزه انرژی است که در شرایط ناترازی بنزین، خسارات شدیدی به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند.

به گزارش برنا، فرسودگی خودرو به تنهایی می‌تواند مصرف سوخت آن را بالا ببرد و البته که خودرو‌های تولید داخل در صورتی که فرسوده هم نباشند، ۲ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند.

در حال حاضر که مسأله ناترازی بنزین به یک معضل بزرگ تبدیل شده و ایران را در جایگاه کشور واردکننده بنزین قرار داده، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام خودرو‌های فرسوده بیندازیم:

براساس تازه‌ترین آمار، ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌ها، ۴۸ درصد تاکسی‌ها، ۸۶ درصد مینی‌بوس‌ها، ۸۲ درصد اتوبوس‌های درون شهری و بیش از ۵۲ درصد از خودرو‌های برون شهری کشور فرسوده هستند.

در حالی که کشور با چالش ناترازی بنزین دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان شاهد تردد خودرو‌های فرسوده‌ای هستیم که عملاً بنزین را هدر و هوا را آلوده می‌کنند؛ بر اساس محاسبات سازمان نوسازی ناوگان حمل و نقل، خودرو‌های فرسوده اعم از سواری، تاکسی، کامیون و کامیونت به ترتیب روزانه، ۱۲.۵، ۲۱، ۱۵ لیتر بنزین و تجاری سنگین ۱۷۵ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. همچنین موتورسیکلت‌های فرسوده ۲ برابر سایر موتورسیکلت‌ها بنزین مصرف می‌کنند.

همچنین مصرف سوخت در خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند سرسام آور است؛ تازه‌ترین آمار ستاد نوسازی حمل و نقل نشان می‌دهد که خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند در روز بیش از ۱۷۵ لیتر گازوییل مصرف می‌کنند و این در حالی است که خودرو‌های استاندارد ۹۰ لیتر در روز مصرف گازوییل دارند.

فرسودگی خودرو‌ها تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه نقشی اساسی در آلودگی هوا نیز ایفا می‌کنند به گونه‌ای که ۶۰ درصد آلودگی در تهران ناشی از ذرات معلق که حاصل سوخت غیراستاندارد و خودرو‌های فرسوده است. سهم خودرو‌ها در آلودگی هوا بین ۴۰ تا ۷۳ درصد است که در کنار آن، انتشار گاز‌های آلاینده را هم باید در نظر گرفت که سهمی ۸۲ تا ۸۳ درصدی در آلودگی هوا دارد.

از سوی دیگر نقش خودرو‌های فرسوده در تصادفات رانندگی را نیز نباید نادیده گرفت. همه این موضوعات نشان می‌دهد که اسقاط خودرو‌های فرسوده تا چه حد و از هر لحاظ می‌تواند به نفع کشور باشد.

خودرو‌های فرسوده به تنهایی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زنند و این خسارت به اندازه‌ای بالاست که نمیتوان آن را نادیده گرفت؛ اگر هر لیتر بنزین و گازوییل را با مبلغ ۷۰ سنت حساب کنیم، می‌بینیم که خودرو‌های فرسوده، به طور سالیانه، ۹ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می‌کنند و بیش از ۱۳ میلیارد لیتر بنزینی را هدر می‌دهند که میتواند در شرایط مطلوب، برای کشور ارزآوری داشته باشد.

با یک نگاه کلی به این آمار و ارقام و صدمات خودرو‌های فرسوده، هیچ گونه توجیه منطقی برای عدم اسقاط خودرو‌های فرسوده وجود ندارد و این مسأله نیازمند یک اقدام جدی و ضربتی است تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند که این اتفاق می‌تواند تا حد بسیار بالایی در رفع ناترازی بنزین موثر باشد.

دیگر خبرها

  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین