Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:47:56 GMT

شمارش کلنی‌های زنبورعسل در قیروکارزین

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۱۰۲

شمارش کلنی‌های زنبورعسل در قیروکارزین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: این تعداد کلنی در قالب ۵۳۴ زنبورستان با تولید سالانه افزون بر دو هزار و ۴۰۰ تن عسل در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی کشور ثبت شده است.

او با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی آمار کلنی‌های زنبورعسل نسبت به پارسال افزود: از مجموع کل زنبورستان‌ها ۳۰۷ واحد با تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۰ کلنی زنبورعسل، زنبورداران بومی این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته همتی، تعداد واحد‌های فعال زنبورداری و کلنی‌های زنبورعسل بومی نسبت به پارسال رشد نزدیک به ۵۰ درصدی دارد و تعداد کل شاغلین در واحد‌های سرشماری شده بیش از ۷۰۰ نفر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه قیروکارزین پذیرای زنبورداران از نواحی مختلف فارس و دیگر استان‌ها از جمله اصفهان، چهارمحال بختیاری و قم است اظهار کرد: ۲۲۷ واحد زنبورداری مهاجر با ۵۲ هزارکلنی در این شهرستان استقرار دارند.

او وجود ظرفیت‌های طبیعی و اقلیم معتدل در فصول پاییز و زمستان را از دلایل عمده کوچ پاییزه زنبورداران به این شهرستان دانست.

همتی با اشاره به اینکه سرشماری زنبورستان‌ها اصلی‌ترین مبنا برای تصمیم گیری‌های کلان در حوزه پرورش زنبورعسل است افزود: برای هویت بخشی به کار زنبورداری، صدور و تمدید مجوز فعالیتف دریافت خدمات فنی و تسهیلات مشارکت در طرح ملی سرشماری را ضروری دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین دستیابی به اطلاعات میزان عسل تولیدی، تعداد کلنی ها، محل‌های استقرار، تعداد شاغلین را از دیگر اهداف این سرشماری برشمرد.

شهرستان قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

شمارش ۹۸ هزار کلنی زنبورعسل در قیروکارزین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند

ایسنا/یزد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به بهره برداری از ۳۰ مدرسه نیمه تمام استان تا مهر ماه امسال، گفت: مدارس نیمه تمام و فرسوده استان با کمک اعتبارات دولتی، ظرفیت‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در حال تکمیل است.

«محسن کاظمی» ضمن تبریک هفته معلم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس آمارهای کشوری به طور متوسط ۲۰ درصد از مدارس کشور و استان یزد فرسوده هستند که نیاز به تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی دارند که بر همین اساس ۳۰۰ مدرسه در استان فرسوده و نیازمند مرمت، مقاوم سازی یا نوسازی هستند.

وی سیاست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در دوره کنونی را اجتناب از ایجاد طرح‌های جدید و اهتمام به تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه ذکر کرد و گفت: بر همین اساس نیز طی ۱.۵ سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه بهره برداری شده و تلاش داریم تا قبل از آغاز مهرماه سالجاری ۳۰ مدرسه دیگر را نیز آماده بهره‌برداری کنیم.

کاظمی تعداد مدارس نیمه تمام استان در حال حاضر را حدود ۱۰۰ باب مدرسه اعلام کرد و گفت: البته در برخی بافتهای جدید شهری نیز تعدادی مدرسه در حال ساخت داریم.

وی اعتبار تجهیز، تعمیر و ساخت فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی نوسازی مدارس استان در سال گذشته را ۴۰۰ میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: یکی از اقدامات نوسازی مدارس در این رابطه استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها بوده که در این رابطه هم اکنون پنج شهرستان را در دستور کار داریم.

مدیر کل نوسازی استان اضافه کرد: در همین راستا تکمیل تعدادی از مدارس و ساخت تعداد دیگر مدرسه در شهرستان‌هایی مانند اشکذر، اردکان و ابرکوه توسط صنایع و معادن از محل مسئولیت‌های اجتماعی آنها در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن