Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در کشور، ‌گفت: بروز موارد جدید آنفلوآنزای فصلی از نوع H۱N۱ با تابلو حاد و شدید بالینی دیده شده و حتی متاسفانه در مواردی منجر به مرگ شده است.

اخبار اجتماعی-وی افزود: افراد در معرض خطری که تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، حتما هرچه سریعتر با مراجعه به پزشک نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که تزریق واکسن همچنان هم موثر است.

​مردانی ادامه داد: افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار ، مبتلایان به دیابت یا بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی، بیماران قلبی-ریوی، مبتلایان به نارسایی کلیه، بیماران پیوندی، بیماران اچ‌آی‌وی مثبت و کارکنان مراکز درمانی و پرسنل پزشکی هستند.

وی تاکید کرد: اگر مردم علائمی چون آبریزش بینی، تب، بدن‌درد و... دارند، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت دو تا سه روز جدا خودداری کنند. دست ندهند، روبوسی نکنند، اگر آبریزش بینی دارند از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنند و بلافاصه دست‌شان را با آب و صابون بشویند. باید توجه کرد که شست‌وشوی مکرر دست‌ها منجر به قطع زنجیره عفونت‌های ویروسی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آنفلوآنزا زنان باردار دیابت آنفلوانزا سیستم ایمنی مدرسه مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بابک محبوب علیلو درباره تشدید فعالیت تبلیغاتی در فضای شبکه های اجتماعی، نسبت به فعالیت اشخاصی که در قالب عناوین فریبنده و شرکت‌های صوری و جعلی اقدام به کلاهبرداری از منابع مالی مردم می‌کنند، هشدار داد.

وی به گزارش‌های رسیده از شهروندان تبریزی و نیز تشکیل پرونده‌های قضائی در شعب دادسرا درباره این موضوع اشاره و اظهار کرد: برخی افراد با عناوین شرکتی صوری در قالب پرداخت وام فوری و ضروری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که دستکاه قضائی با این عده به شدت برخورد می‌کند.

محبوب علیلو ادامه داد: شهروندان باید توجه کنند که کلاهبرداران در قالب شرکت‌ها به تبلیغ و اعطای وام ضروری و فوری در کمترین زمان ممکن به اخذ کارمزد و چک و سفته، پروانه کسب، فیش حقوقی و گذرنامه و مدارکی از این دست اقدام می‌کنند و پس از مدتی متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه منشاء بروز برخی جرائم، اعتماد به مرتکبان است، بر ضرورت هوشیاری مردم برای خنثی کردن اقدام‌های متقلبانه افراد شیاد و باند‌های کلاهبردار تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: شهروندان باید در برابر تبلیغات گسترده کلاهبرداران هوشیار باشند و در دام آنها نیفتند و در صورت مواجهه با چنین آگهی ها و افراد، برای معرفی و دستگیری آنها در سریع‌ترین زمان به مراجع قانونی مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از پرونده جنجالی اوباش نازی‌آبادی | آنها چه کسانی بودند؟ +تصویـر
  • تزریق ۳.۹ میلیون فرآورده خونی به بیماران در سال ۱۴۰۲
  • تبلیغ وام‌های کم بهره و فوری، شیوه جدید کلاهبرداران
  • هشدار قضائی درباره کلاهبرداری از طریق تبلیغ وامهای کم‌بهره
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیری اقدامات انجام شده برای بیماران تالاسمی
  • خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان