Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:44:41 GMT

زایمان زودرس علت ۶۰ درصد مرگ و میر نوزادان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۷۱۰

زایمان زودرس علت ۶۰ درصد مرگ و میر نوزادان

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک تیمورزاده، با عنوان این مطلب که میزان شیوع زایمان زودرس بطور میانگین ۱۰ درصد است، افزود: سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در دنیا متولد می شود.

وی ادامه داد: نارسی علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی نوزادان در کل دنیا است، به طوری که علت ۶۰ تا ۸۰ درصد مرگ و میر نوزادان بدون آنومالی های مادرزادی را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمورزاده، به دو علت عمده زایمان زودرس اشاره کرد و افزود: زایمان زودرس القا شده که به علت نگرانی از وضعیت سلامت مادر و جنین انجام می شود، مانند پره اکلامپسی، ضربان قلب غیر طبیعی جنین و...، که علت ۲۵ درصد از موارد زایمان زودرس را تشکیل می دهد.

وی گفت: علت دوم، زایمان زودرس خود به خودی است که ۷۰ درصد موارد را شامل می شود

تیمورزاده ادامه داد: میزان خطر مرگ و میر و ناتوانی نوزاد با کاهش سن حاملگی افزایش می یابد، به طوری که نوزاد نارس ۲۳ تا ۳۲ هفته، ۲ درصد کل زایمان ها را تشکیل می دهد اما علت ۶۰ درصد مرگ و میر نوزادان و ۵۰ درصد ناتوانی نوزادان است.

وی تاکید کرد: با اینکه سن حاملگی عامل اصلی تعیین کننده میزان مرگ و میر و ناتوانی است، اما سایر عوامل نیز در این مورد تاثیر گذار هستند، مثلا نوزادان دختر، سیاه پوست و وزن بالای تولد، وضعیت بهتری دارند.

این فوق تخصص نوزادان، گفت: با کاهش سن حاملگی میزان بروز NEC در نوزادان نارس افزایش می یابد. همچنین، مشکلات عصبی مثل خونریزی داخل مغزی، مشکلات تنفسی، مشکلات سیستم ایمنی و عفونت ها، مشکلات بینایی، مشکلات استخوانی، در این قبیل نوزادان شایع تر است.

وی افزود: عوارض دراز مدت نارسی نیز شامل مشکلات رفتاری، سایکوموتور، شناختی، تاخیر تکلم، اختلالات توجه، ضریب هوشی پایین تر، مشکلات یادگیری، اختلالات رشد، ناتوانی های جسمی و مشکلات شنوایی، است.

کد خبر 4774750 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: زایمان نوزاد بیماری های کودکان دیابت وزارت بهداشت سرطان دارو داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا ریسک بیماری قلبی افسردگی ارتودنسی درمان ناباروری سازمان بیمه سلامت چاقی موسسه محک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد

داده‌های یک مطالعه آماری که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان‌ می‌دهد تعداد نوزادان متولد شده در کره جنوبی برای اولین بار در فوریه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به کمتر از ۲۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا، کره جنوبی در حال حاضر با بحران‌هایی مانند پیری سریع و نرخ زاد و ولد بسیار پایین دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس داده های گردآوری شده، مجموعا ۱۹ هزار و ۳۶۲ نوزاد در فوریه ۲۰۲۴ به دنیا آمدند که نسبت به سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

این پایین‌ترین رقم در ماه فوریه از زمانی است که آژانس آمار کره جنوبی شروع به جمع‌آوری داده‌های مرتبط در سال ۱۹۸۱ میلادی کرد.

از نظر آمار تولد نوزادان در ماه فوریه در این کشور، تعداد نوزادان برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به زیر ۳۰ هزار تن رسید و تا سال گذشته در حدود ۲۰ هزار نوزاد باقی مانده بود.

به گزارش روزنامه «کره تایمز»، همچنین تعداد مرگ و میرها در کره جنوبی با افزایش ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۹ هزار و ۹۷۷ نفر در ماه فوریه امسال رسید که بزرگترین رقم در این ماه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند