Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز اجرا و طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این طرح گمانه زنی ها پیرامون متاثر شدن بازار و افزایش قیمت اقلام و کالاها را در بین مردم نقاط مختلف کشور از جمله استان همدان بیشتر کرد به طوری که در هر جمع و گروهی صحبت از احتمال افزایش قیمت ها است.

نظارت ها تقویت شود

مسافران تاکسی، رانندگان اتوبوس، مغازه داران در بازار، معلمان و حتی آنها که در قشر مرفه جامعه جای می گیرند نیز در صحبت هایشان به این موضوع اشاره دارند که احتمال تنش در بازار و افزایش خودسرانه قیمت ها وجود دارد و باید نظارت ها در این بخش بیش از پیش باشد.

صحبت ها و نظرات مسئولان استان همدان در بخش های مختلف را که بررسی می کنیم همگی بر این موضوع تاکید دارند که اجازه سوءاستفاده دلالان و افراد فرصت طلب را نخواهد داد و با تمام توان ضمن گسترش نظارت ها بر بازار شهرستان های مختلف استان همدان برخورد قانونی با متخلفان عملی خواهد شد.

یکی از شهروندان همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه درآمدها ثابت و حتی کم شده اما هزینه ها روز به روز در حال افزایش است، گفت: امیدواریم صحبت های مسئولان برای نظارت در بازار و ثابت نگاه داشتن قیمت ها واقعیت داشته باشد.

مردم دیگر توان پذیرفتن بالارفتن قیمت ها را ندارند و دخل و خرج با هم نمی خواند وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده با افزایش قیمت سوخت باید شاهد جهش قیمت ها در بازار باشیم، عنوان کرد: مردم دیگر توان پذیرفتن بالارفتن قیمت ها را ندارند و دخل و خرج با هم نمی خواند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ انسانی دوست ندارد ناراحتی همسایه و هموطن خود را ببند، گفت: به نظر می رسد باید بیش از پیش برای رفاه مردم برنامه ریزی شود نه اینکه هر روز شاهد افرایش قیمت ها باشیم.

یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز با بیان اینکه گرانی امان مردم را بریده است و دیگر توان خرید بسیاری از کالاها را ندارند، گفت: دخترم چندماه دیگر عروس می شود و من هنوز نتوانسته ام جهیزیه وی را آماده کنم.

وی با بیان اینکه قیمت ها باید کنترل شود، عنوان کرد: نباید تنها به بازار میوه و تره بار چشم دوخت بلکه باید بازار لوازم خانگی و هر آنچه مردم با آن سروکار دارند را بازرسی کرد.

حضور میدانی نیروهای تعزیرات حکومتی در سطح بازار

اما در همین خصوص مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعزیرات حکومتی در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم و بخش تولید همواره سعی کرده علاوه بر وظیفه ذاتی خود به عنوان رکن قضایی تنظیم بازار حضور میدانی در سطح بازار هم داشته باشد.

علیرضا حسن پور با بیان اینکه این اتفاق در زمان هایی که لازم باشد رخ می دهد، گفت: با توجه به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت و بنا بر ضرورت اقتصاد کشور و تشخیص مقامات عالی نظام قیمت بنزین افزایش یافت.

تمام کارخانجات یا با گاز و یا با گازوئیل و برق فعالیت می کنند و بر همین اساس در بخش تولید و عرضه کالا و خدمات افزایش قیمت نخواهیم داشت وی با بیان اینکه در سایر حامل های سوخت و انرژی افزایش قیمت نداشتیم و تمام عوامل و حامل های انرژی که منتهی به تولید کالا می شود مانند گازوئیل، گاز و برق افزایش قیمت نداشته است، گفت: بر همین اساس دلیلی برای گران کردن کالا یا خدمت ارائه شونده وجود ندارد چراکه تمام کارخانجات یا با گاز و یا با گازوئیل و برق فعالیت می کنند و بر همین اساس در بخش تولید و عرضه کالا و خدمات افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بابیان اینکه درآن بخش از ناوگان حمل و نقل که با بنزین کار می کنند نیز نیازها مرتفع شده و مقامات مسئول سهمیه هایی را برای این بخش در نظر گرفته اند، گفت: کمیته ای هم در این ارتباط طبق اظهارات وزیر نفت تشکیل شده تا در صورت نیاز سهمیه تغییر کرده و یا افزایش یابد و بر همین اساس هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

حسن پور با تاکید بر اینکه از اصناف با انصاف همدانی تقدیر و تشکر می کنم که در این مقطع زمانی همراهی و همکاری بسیار نزدیکی با ستاد تنظیم بازاراستان همدان داشتند و همراهی کردند، گفت: همدان شاید جزو معدود استان هایی باشد که خوشبختانه در این زمینه کمترین تنش و تغییرات را داشت اما با این وجود در جهت اطمینان بخشی به مردم به صورت محسوس و نامحسوس تیم های گشت های مشترک را با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت برقرار کرده ایم.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک به صورت صبح و بعدازظهر در سطح بازار حضور دارند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده مواردی از تخلف می توانند با شماره ۱۲۴ یا ۳۲۵۲۳۴۴۲ تماس گرفته و گزارش دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تاکید بر اینکه از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت خوشبختانه موردی که اثرگذار باشد گزارش نشده است، گفت: چندمورد تخلف از طریق شهروندان همدانی گزارش و گله هایی مطرح شد که بیشتر آنها با تذکر رفع شده است.

حسن پور با تاکید بر اینکه مورد خاص قابل توجهی گزارش نشده است، گفت: اصولا تعزیرات حکومتی بازرسی نمی کند اما در مواقعی مانند این روزها، ایام نوروز، ایام ماه رمضان یا اربعین تیم های بازرسی تعزیرات حکومتی به کمک تیم های بازرسی اتاق اصناف می روند و در این مواقع حضور میدانی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در مرکز استان و شهرستان ها تیم های بازرسی فعال هستند و در مرکز استان ۵ تیم فعال است و در شهرستان ها نیز هر کدام یک تیم فعال دارند، گفت: این تیم ها در کنار سایر تیم های اتاق اصناف فعال شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: براساس آخرین گزارش از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت ۵۲۷ مورد بازرسی با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان انجام شده و ۱۲۳ تیم بازرسی فعال بوده اند.

۲۶ پرونده تخلف تشکیل شد

حسن پور با بیان اینکه در پی بازرسی ها ۲۶ پرونده تخلف تشکیل شده است، گفت: جمع محکومیت ها ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی در توضیح گزارش ۷ ماهه تعزیرات حکومتی استان همدان نیز با بیان اینکه مجموع پرونده های رسیدگی و مختومه شده در این مدت ۸ هزار و ۹۵۶ مورد بوده است، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۳۳۹ مورد مربوط به کالا و خدمات، ۷۴۵ مورد قاچاق و ۸۷۲ مورد بهداشت، دارو و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان جمع محکومیت های این پرونده ها را یک هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۷۰ ریال ذکر کرد و گفت: متوسط رسیدگی به پرونده ها در بخش کالا و خدمات ۱۱.۵ روز بوده که ۱.۵ روز از برنامه تدوین شده در سال ۹۸ عقب هستیم و باید ۱۰ روزه مختومه می شدند.

وی با بیان اینکه میانگین زمانی رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا ۲۲ روز بوده است، گفت: مدت زمان تعیین شده برای رسیدگی و مختومه شدن پرونده های این بخش ۶۰ روز است که همدان در یک سوم این زمان پرونده ها را بررسی و محتومه کرده است و از برنامه جلوتر هستیم.

حسن پور در خصوص پرونده های بهداشت و درمان نیز مدت زمان رسیدگی را ۷ روز اعلام کرد و گفت: برنامه تدوین شده ۱۰ روزه است و از برنامه جلوتر هستیم.

جمع وصولی پرونده های مختومه شده ۹۸ میلیاردریال بوده است

وی جمع وصولی پرونده های مختومه شده را ۹۸ میلیاردریال عنوان کرد و گفت: از مجموع ۱۸۳ میلیارریال که به اجرای احکام وارد شده ۹۸ میلیارد ریال و در مجموع حدود ۶۵ درصد آن وصول شده است.

وی در توضیح دلایل کمبود گاز مایع در برخی شهرستان های استان همدان نیز با بیان اینکه طبق گفته مدیرعامل شرکت نفت همدان چندین برابر نیاز توزیع صورت گرفته است، گفت: موردی که ناشی از گرانی یا امتناع از عرضه گاز مایع در استان همدان باشد تا امروز به تعزیرات حکومتی گزارش نشده اما شاید به صورت موردی بعضی از افرادی که اقدام به دستفروشی کنار خیابان می کنند مطرح باشد که آن هم از طرف بازرسان صنعت، معدن و تجارت پیگیری و برخورد لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مراجع رسمی تاکنون به ما گزارشی ارائه نداده اند، گفت: هیچ گونه شکایت مردمی در این زمینه ثبت نشده و تیم های بازرسی هم گزارشی اعلام نکرده اند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد باید نظارت بر بازار همدان را بیش از پیش افزایش داد چراکه فرصت طلبان از هر فرصتی برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند و نباید اجازه جولان به آنها را داد.

کد خبر 4774806

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا حسن پور تعزیرات حکومتی همدان بنزین نظارت و بازرسی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بیرجند بارش برف قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار شجاعی گفت: ماموران مرزبانی استان از قصد ورود یک محموله قاچاق پرندگان زینتی به کشور مطلع شدند.
وی گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.
فرمانده مرزبانی استان افزود: در این عملیات ۲۲۴ قطعه پرنده زینتی از نوع" عروس هلندی" و "مرغ مینا"و ۳۲ قلاده میمون کشف شد.
سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد.
کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل