Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز و در جریان بررسی مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان در مورد لایحه تجارت، با الحاق یک تبصره به ماده ۲۹۳ از این لایحه موافقت کردند.

این تبصره تصریح می‌کند؛ رابطه حقوقی منشأ صدور یا انتقال ضمانت‌نامه، رابطه پایه و تعهد ناشی از آن تعهد پایه نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان درادامه ماده ۳۱۹ لایحه تجارت را به شرح زیر اصلاح و یک تبصره نیز به آن الحاق کردند.

هر شخص بدون انعقاد قرارداد اعطای امتیاز کسب و کار طبق این قانون، خود را منتصب به شبکه کسب و کار نموده یا اقداماتی انجام دهد که نوعاً موجب گمراهی مردم در خصوص انتصاب آن به یک شبکه کسب و کار مشخص باشد، علاوه بر جبران خسارات وارده به خسارات نقدی درجه ۴ محکوم خواهد شد.

همچنین تبصره آن تصریح می‌کند؛ شبکه کسب و کار در این قانون به مجموعه‌ای از کسب و کار‌های که با نام و علامت یکسان تحت نظارت امتیازدهنده‌ای معین در قالب قرارداد اعطای امتیاز کسب و کار فعالیت می‌کنند اطلاق می‌گردد.

توضیح: ابهام ماده ۳۰۹ با الحاق یک تبصره به ماده ۲۹۳ و ابهام ماده ۳۲۰ با الحاق یک تبصره به ماده ۳۱۹ مرتفع گردید بنابراین مواد مذکور به شرح زیر ابقا گردید:

ماده ۳۰۹ – صادرکننده ضمانت‌نامه در موارد زیر از پرداخت وجه به ذینفع خودداری می‌کند.

چنانچه اسناد ارائه شده صحیح نباشد یا مجعول باشد.
چنانچه وجه ضمانت‌نامه طبق شرایط مندرج در آن قابل مطالبه باشد.
چنانچه مطالبه وجه هیچ مبنای ممکن و قابل تصوری نداشته باشد مانند مواد زیر:

۳-۱- واقعه یا خطری که ضمانت‌نامه مستقل به منظور حمایت ذی‌نفع در برابر آن صادر شده است مسلماً رخ نداده باشد.

۳-۲- تعهد پایه توسط دادگاه باطل اعلام شده باشد، مگر اینکه در ضمانت‌نامه تصریح شده باشد بطلان تعهد پایه نیز تحت پوشش ضمانت‌نامه قرار دارد.

۳-۳- تعهد پایه بدون تردید با رضایت ذی‌نفع اجرا شده باشد.

۳-۴- به تشخیص دادگاه تقصیر ذی‌نفع آشکارا مانع اجرای تعهد پایه شده باشد.

در مورد ضمانت‌نامه متقابل، هرگاه ذی‌نفع ضمانت‌نامه متقابل به عنوان صادرکننده ضمانت‌نامه مستقل مربوط وجه آن را با سو نیت پرداخته باشد.

تبصره آن تصریح می‌کند؛ متقاضی ضمانت‌نامه می‌تواند در مواقع مذکور در بند‌های یک، دو و سه این ماده از دادگاه صدور دستور موقت مبنی بر عدم پرداخت ضمانت‌نامه را تقاضا نماید.

همچنین ماده ۳۲۰ تعیین می‌کند؛ امتیازدهنده مکلف است قبل از انعقاد قرارداد اطلاعات زیر را در اختیار متقاضی امتیاز قرار دهد:

اطلاعات شبکه کسب و کار از قبیل ساختار و وسعت شبکه و سوابق آن
حق مالکیت فکری مرتبط و هر گونه دعوای طرح شده در خصوص آن
دعاوی مطرح علیه امتیازدهنده یا وابستگان تجاری آن در ارتباط با موضوع قرارداد در مدت ۵ سال اخیر
سابقه ورشکستگی یا توقف در ۵ سال اخیر
مشخصات امتیازگیرندگان نزدیک به منطقه جغرافی متقاضی
اطلاعات امتیازگیرندگانی که در ۵ سال اخیر با شبکه کسب و کار قصد همکاری کرده‌اند با بیان علت قطع همکاری
هرگونه توافقی بر خلاف این ماده کان لم یکن تلقی خواهد شد در صورت عدم ارائه اطلاعات یا ارائه اطلاعات خلاف واقع امتیازدهنده مسئول جبران خسارات طرف مقابل است علاوه بر این امتیازگیرنده ناآگاه می‌تواند قرارداد را فسخ نماید.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صحن علنی لایحه تجارت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی. جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را جسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند.    

دیگر خبرها

  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس