Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل حبرگزاری خبرآنلاین برگزار شد، در پاسخ به این سوال که فکر می کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کارهای اجرایی بیشتر نبود تا این شوک به جامعه وارد نشود؟؛ گفت: استدلال ها و دلایل زیادی وجود داشت که دولت و دیگر قوا باید این طرح را عملیاتی کنند، اما اینکه این پروژه باید مدبرانه اجرا شود و سبد سیاستی برای آن تعریف شود تا براساس آن کار جلو برود نیز مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من خاطرم است که زمانی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه ها اجرا شود، نزدیک به ۱۰۰ اقدام را مسئولان دولتی و مجلس تفاهم کردیم که چه باید انجام شود و چه قدامات دنبال شود.براساس آن تفاهم آن ۱۰۰ اقدام جدول زمانی داشت و مساله هماهنگی ها و همزمانی ها و چیزهای دیگر در آن لحاظ شدده بود. 

باهنر تصریح کرد:البته ممکن است توقعاتی در بین مسئولان و مردم ایجاد شده باشد. مثلا برخی نمایندگان ممکن است بگویند چرا ما از روز و ساعت اجرای این پروژه اطلاع نداشتیم. درحالیکه در یک پروژه ها و پک سیاسی مانند این طرح غیرممکن است و نیاز است محرمانه هایی لحاظ شود و مراعات هایی صورت گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر از هفته قبل اعلام می شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف های بنزین شکل بگیرد، برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می کرد. باید بپذیریم که زمان اجرای این طرح و اینکه از چه ساعتی و چه روزی باید اجرا شود باید بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان مطلع می بودند.

باهنر به نمایندگان توصیه کرد که به صورت جدی مراقبت کنند که دولت به وعده های جبرانی خود در اجرای این طرح عمل کنند.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد خیلی کارها قرار است انجام شود و ۱۸ میلیون خانوار یارانه جبرانی دریافت کنند. یا سهمیه های ویژه برای حمل و نقل در نظر بگیرد یا مسافرکش های اینترنتی باید مشخص شود چطور حمایت خواهند شد. 

باهنر ادامه داد: متاسفانه برخی بنگاه های تولیدی و خانوارها به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کردند و نمی شود این اعتیاد را یک شبه بهم ریخت. می شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد ولی روشن است که بهرحال این کار باید انجام می شد. خصوصا که نزدیک ۱۰ تا ۲۰ میلیون قاچاق بنزین روزانه صورت می گیرد و در شدت مصرف انرژی ما رتبه اول را در دنیا داریم که آمار مطلوبی نیست.
۲۷۲۷

کد خبر 1322260

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین بنزین تجمعات اعتراضی تیم ملی فوتبال ایران تعطیلی مدارس ایالات متحده آمریکا بارش برف باران فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مصرف قهوه

به گزارش خبرآنلاین،‌ بسیاری از افراد حقیقتاً روز خود را با خوردن قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیداری نیست. اگر قهوه را بخشی از روتین صبحگاهی خود کنید تا تمرکزتان افزایش پیدا کند، به نتیجه زیادی نمی رسید پس بهتر است که کمی زمان مصرف آن را تغییر دهید.

مشرق نیوز نوشت: قهوه به شما کمک می‌ کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است. اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب و غریب و بی خوابی دارید، پس بهتر است که در مورد خوردن قهوه و کافئین تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که روز خود را با یک قهوه گرم شروع می کنید اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه؛ در میانه صبح و ظهر است. قهوه به دلیل این که قهوه در خودش کافئین دارد، تحریک کننده بسیار شدیدی است‌ و سطح کورتیزول را بالا می‌ برد. کورتیزول هورمون اصلی استرس در بدن است که باعث تنظیم متابولیسم و سیستم ایمنی و قند خون می شود و افزایش سطح کورتیزول طبیعتاً ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از بیداری به اوج خودش می رسد. از آن جایی که کورتیزول متابولیسم و سوخت و ساز را تحریک می‌ کند، در نتیجه باعث انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز خواهد شد.

برای اینکه سطح کورتیزول را متعادل نگه دارید، یک فنجان قهوه یک یا ۲ ساعت بعد از بیداری میل کنید.

تحقیقات نشان می دهد کورتیزول بعد از بیداری هنوز سطح بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است که صبر کنید تا به میانه صبح یعنی قبل از ظهر نزدیک شوید و زمانی که سطح کورتیزول پایین تر می آید، از قهوه استفاده کنید.

قبل از ورزش

بعضی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند اما بعضی دیگر هنگامی که انرژی زیادی دارند، می‌ خواهند مثلاً قبل از ورزش قهوه بنوشند. قهوه باعث می‌ شود که بعد از نوشیدن آن احساس انرژی بالایی داشته باشید. اگر به دنبال افزایش راندمان ورزشی خود هستید و می‌ خواهید کار مهمی را به انجام برسانید، ۳۰ دقیقه زودتر از ورزش قهوه بنوشید.

مصرف قهوه قبل از ورزش یا هنگام ورزش به شما انرژی بیشتری می‌ دهد. تمرکز و هماهنگی بدن را بالا می‌ برد و باعث کاهش میزان درد بدن می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899185

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه