Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:24:53 GMT

کشف قارچ‌های اعتیاد آور در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۴۵۷

کشف قارچ‌های اعتیاد آور در تهران

خبرگزاری میزان- تعدادی قارچ اعتیاد آور معروف به ماشروم در شرق تهران کشف و ضبط شد. تاریخ انتشار: 11:23 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۸۰۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اخیرا ماده مخدر ماشروم یا قارچ جادویی در میان نسل جوان در حال مصرف است. این ماده مخدر قدرت توهم زائی بالایی دارد و حدودا ۳۰ دقیقه پس از شروع مصرف، علائم توهم زایی آن شروع شده و حدود ۴ تا ۶ ساعت این اثرات باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کشف ۵۳۰ تن مواد مخدر در سال جاری

به گفته کارشناسان، اثرات توهم زایی قارچ می‌تواند به صورت لذت بخش یا عذاب آور باشد که این حالات به خلق غالب فرد و عوامل محیطی و بیرونی بستگی دارد. همچنین این ماده با تحریک اعصاب سمپاتیک موجب افزایش ضربان قلب وفشار خون گشته و گشادی مردمک‌های چشم را به همراه دارد.

از دیگر اثرات آن می‌توان به سیخ شدن مو‌های بدن، افزایش دمای بدن و حالت گرگرفتگی و یا تشنج نیز اشاره کرد.

مطالعات صورت گرفته بر روی افراد نشان می‌دهد که مصرف دراز مدت ماشروم، می‌تواند منجر به تغییر در شخصیت فرد و همچنین افزایش گرایش او به صراحت کلام و دوری از تعصب گردد.

یک مقام پلیس مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در بازرسی از یک منزل در شرق تهران تعدادی قارچ اعتیاد آور کشف شد.

وی افزود: این قارچ‌ها به قارچ‌های "ماشروم" معروف هستند و برای مصرف کننده اعتیاد ایجاد می‌کنند.

این مقام پلیس ادامه داد: این قارچ‌ها با آب، عسل یا هر نوع ترکیب دیگری قابل استفاده هستند.

وی گفت: پس از اتمام اثر این ماده مخدر بر بدن، فعالیت‌های مغزی به همان شکل باقی مانده و فرد نمی‌تواند هماهنگی بین فعالیت‌های بدنی و مغزی خود ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماده مخدر دستگیری قاچاقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است