Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی در ابتدای سخنان خود در ظهر روز دوشنبه ۲۷ آبان با اشاره به اینکه حساب معترضان از اغتشاشگران جداست‌، گفت: آشوبگران می‌خواهند فضایی درست کنند که صدای به‌حق معترضان دلسوز هم شنیده نشود. خوشبختانه به سرعت مرزها مشخص شد و به همین دلیل مردم صف‌شان را جدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اصلاح قیمت بنزین هم گفت: این طرح بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی سه قوه درباره برنامه مهم و ملی اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی از اقشار کم‌برخوردار با منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین اجرا شد.  اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین در ۶۰ سال اخیر همواره مهم و چالش‌برانگیز بوده و اصلی‌ترین دلیل برای اصلاح قیمت‌ها ایجاد عدالت اجتماعی یا حرکت به سمت آن است.

ربیعی با تاکید بر اینکه اقشار برخوردار بیشترین بهره‌مندی را از یارانه بنزین داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های برخودار ۲۳ برابر از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شدند. از این رو، منطقی‌ترین راه ممکن اصلاح قیمت بنزین بود. درباره برداشتن یارانه بنزین بارها در دولت‌های مختلف بحث شده و خیلی‌ها معتقدند یکی از دلایل بیماری اقتصاد همین یارانه سوخت است. دولت‌های زیادی هم در این باره تلاش‌هایی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه دولت واقف بود در این شرایط اصلاح ساختار تبعاتی برای دولت خواهد داشت، افزود: دولت با شجاعت تصمیم گرفت و اصلاح قیمت بنزین با رایزنی با قوای سه‌گانه، بخش‌های مختلف و کارشناسان را اتخاذ کرد و تمام درآمدهای آن برای حمایت از اقشار پایین اختصاص داد. ما منابع این یارانه‌ها را به همه مردم اختصاص نمی‌دهیم و جهت‌گیری نسبت به ۶۰ میلیون جامعه ایرانی در حقیقت یک سیاست برخورداری عادلانه از درآمدها را در بطن خود دارد.

سخنگوی دولت با تقدیر از حمایت شجاعانه رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا و فراخواندن همگان به حمایت از آن گفت: البته بسیاری از سیاست‌ها با وجود درست بودن، پیامدهایی هم دارند. سایر ارکان نظام بر ضرورت اتخاذ این تصمیم در سه جلسه مختلف تاکید کردند و بر این تصمیم کلیدی صحه گذاشتند. خوشحالیم که این مصوبه با توجه به تایید سران سه قوه مورد موافقت رهبری هم قرار گرفت. دولت در ادامه مسیر نقدهای سازنده و نظرات کارشناسان و خبرگان را خواهد شنید.

ربیعی در ادامه درباره حوادث روزهای اخیر گفت: اتفاق‌هایی تاسف‌برانگیز در سه روز گذشته روی داد. اینکه اعتراض‌ها از جنس نگرانی و دلشوره داشتن برای معیشت و اعتراض به یک تصمیم نبود بلکه متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه، به اغتشاش‌های نامتعارف مانند آتش زدن بانک‌ها، حمله به مراکز نظامی و انتظامی، حمله به زیرساخت‌ها مانند گاز و حمله به اموال خصوصی مردم اقدام کردند.

وی گفت: در برخی موارد گزارش‌هایی داریم که مکرر از سلاح گرم و سرد استفاده کردند و تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی را مورد حمله قرار دادند؛ از گروگانگیری تا به شهادت رساندن آنها که به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. ما درخواست‌های زیادی در شهرها از پلیس برای پیشگیری از این حرکت‌ها و ایجاد آرامش در شهرها و جلوگیری از غارت‌ها داشته‌ایم. قطعا حساب معترضان و آنها که نگران زندگی خودشان هستند با آنها که دست به سلاح بردند، جداست.

ربیعی یادآور شد: در حوادث روزهای اخیر مردم گزارش داده‌اند که عده‌ای با نقاب یا پوشاندن صورت خود به صورت حرفه‌ای، خشونت بالا به خرج می‌دهند. همین‌جا اعلام می‌کنم نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ایران اعتراض را حق همه مردم می‌داند اما معترض با اغتشاشگر متفاوت است. آنها که با اسلحه تخریب می‌کنند و اموال آتش می‌زنند، قطعاً با معترضان که می‌خواهند اعتراض مدنی داشته باشد تفاوت دارند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مسائل جزئی مانده از اغتشاش‌ها در دو روز آینده حل می‌شود افزود: سخن گفتن بیشتر با مردم به معنای شنیدن صدای مردم خواهد بود. در هیاهوی تیراندازی‌ها، عربده‌کشی‌ها و حمله‌ها صدای به‌حق مردم هم متاسفانه کمتر شنیده می‌شود. عجیب اینکه آمریکا و مقام‌های این کشور که بزرگ‌ترین جنایت را با اعمال فشارهای حداکثری و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها انجام دادند به مردم ایران پیام می‌دهند که ما از اعتراض‌ها حمایت می‌کنیم.

وی گفت: از وزیر خارجه آمریکا که با بی‌شرمی تمام از تحریم‌های حداکثری علیه ملت ایران دفاع می‌کند انتظاری جز این نیست که از اغتشاشگران حمایت کند. شما به مردم خودتان در انتخابات دروغ گفتید و مردم خود را در انتخابات فریب دادید که این روزها در کنگره مباحث آن نمایان است. شما به هیچ کجای دنیا نه آزادی، نه دمکراسی، نه مردمسالاری نه رشد و توسعه نبردید. مردم ما به خوبی آگاه هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در همین ایام موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب به همه ما درس داد و ثابت کرد ایشان با آگاهی و تسلط بر مسائل ملی شجاعانه در برهه‌های خطرناک حمایت می‌کنند آن هم وقتی برخی مدعیان خود را کنار می‌کشند. امیدواریم با درایت و کمک مردم آگاه و فهیم بتوانیم این طرح را کامل اجرا و آثار مثبت آن را نمایان کنیم. باید مواردی را که مردم نگران آن هستند پاسخ دهیم و از نگرانی‌ها بکاهیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی، معاون بانک مرکزی، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم دیگر چهره‌ها و مقام‌های حاضر در این نشست بودند که درباره زوایای مختلف طرح هدفمندی سوخت و حمایت از معیشت مردم سخن گفتند.

کد خبر 463891 برچسب‌ها سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت بنزین سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، آیت الله محامی همچنین با شکرگذاری از بارش رحمت الهی خواستار بهره وری مناسب‌تر از این موهبت آسمانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید