Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:27:08 GMT

تشدید نظارت بر بازار

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۰۷۲

تشدید نظارت بر بازار

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت: عباس تابش‌نظر به اجرایی شدن سیاست اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: سازمان حمایت در اجرای این طرح، با بهره‌گیری از توان بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و ناظرین افتخاری و با همراهی تیم‌های مشترک متشکل از نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استانها و دیگر سازمانهای مرتبط در سراسر کشور در راستای هم‌افزایی و حصول نتایج مطلوب در قالب گشت‌های مشترک، بمنظور کنترل و رصد بازار، نظارت خود را بیش از پیش افزایش خواهد داد و با تمام کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند یا محصولات خود را به بهانه های واهی احتکار کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ضمن تاکید بر افزایش گشتهای مشترک و بازرسی اشاره کرد موارد ذیل به صورت ویژه و مستمر مورد بررسی قرار گیرد:

    نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه‌­ها، بنادر، انبارها) و بررسی میزان موجودی با تأکید بر رعایت مفاد ابلاغیه های متعدد گذشته     رصد و پایش مستمر روند تأمین کالا و تغییرات قیمت اقلام مهم و اولویت‌دار     نظارت ویژه بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز در مقاطع عمده و خرده‌فروشی توسط مبادی صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات     پیگیری پلمپ و یا نصب پارچه بر سر در واحدهای صنفی که مجدد مرتکب تخلف موضوع مواد ۵۷ الی ۶۱ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۹۲ شده‌اند و یا از اجرای حکم استنکاف کرده‌اند با تأکید بر اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون مذکور و مواد ۲ الی ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی     نظارت بر عملکرد مراکز عمده خرید (نظیر میادین میوه و تره‌­بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای)     برگزاری گشت­های مشترک کارشناسی با دستگاه­‌های ذیربط استانی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، سازمان حمل و نقل و پایانه­‌ها و ... در راستای هم افزایی و حصول نتایج مطلوب     استفاده از توان انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ناظرین افتخاری به منظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی سریع به این گزارش‌ها     هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی استان به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده­‌های متشکله     لازم است به نحوی برنامه‌­ریزی شود تا سامانه ستاد خبری ۱۲۴ استان در تمام اوقات نسبت به دریافت گزارش‌های مردمی به صورت فعال اقدام و بازرسان در اسرع وقت به این گزارش‌ها رسیدگی کنند. همچنین ضروری است نسبت به اعلام نتیجه به تماس گیرندگان اقدام و تدابیر لازم اتخاذ شود. نرخ بنزین چقدر روی قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد؟ | نصب برچسب قیمت اجباری شد کد خبر 463892 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان