Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:03:38 GMT

افزایش ۸ برابری واردات خراسان جنوبی/ صادرات کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۱۱۹

افزایش ۸ برابری واردات خراسان جنوبی/ صادرات کاهش یافت

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بخش تجارت سیاست حمایتی در سه حوزه در استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جدید ۵۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر و ۵۶ فقره نیز تمدید شده است، بیان کرد: این رشد نشان می دهد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور مرزنشینان در حوزه تأمین کالاهای مورد نیاز کشور صادرات فعال تر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین از صدور ۴۸ فقره و تمدید ۴۳ فقره تمدید کارت بازرگانی طی این مدت خبر داد و گفت: در مجموع تاکنون ۷۰۳ فقره کارت بازرگانی در استان صادر شده است.

بهره مندی ۱۸۶ هزار نفر از کارت مبادلات مرزی

شهرکی ادامه داد: با پالایش انجام شده بالغ بر ۱۵۰ فقره کارت فعال بودند و اقدام به ثبت سفارشات کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در بخش کارت مبادلات مرزی نیز تعداد خانوارهای بهره مند از ۵۵ هزار و ۱۸۰ خانوار به ۵۵ هزار و ۷۸۹ خانوار افزایش پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر ۱۸۶ هزار نفر از مرزنشینان استان کارت مبادلات مرزی دارند که از این تعداد ۴۶ هزار نفر عضو تعاونی های مرزنشین هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به کاهش صادرات استان از ۹۷ میلیون دلار در سال گذشته به ۵۸ میلیون دلار در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این کاهش اعمال برخی محدودیت ها و ممنوعیت برای بخشی از کالا در ایام خاص بود.

شهرکی، میزان صادرات ماده ۱۱۶ را ۱۴۳ میلیون دلار در سال جاری اعلام کرد و گفت: مجموع خروجی کالا از مرز استان از ۴۷۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۲۰۱ میلیون دلار کاهش یافته است.

ترانزیت ۱۹۵ کامیون کالا

وی همچنین از ترانزیت ۱۹۵ کامیون کالا طی این مدت خبر داد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴ کامیون بود که افزایش را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از رشد هشت برابری واردات استان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته کل واردات استان از محل بازارچه ها و گمرکات ۳.۵ میلیون دلار بود که امسال به ۲۷ میلیون دلار افزایش یافته است.

شهرکی، تجمیع عوارض دریافتی گمرکی، تجهیز بازارچه ها به فیبر نوری و استقرار سامانه جامع گمرکی، تسهیل در واردات دام و تسهیل صادرات سیمان را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه تجارت خارجی در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 4775134

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی بیرجند بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان هفته وحدت قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بارش برف بیرجند قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد