Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۵۱ علت برای خشونت در استان شناسایی شده و وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه کاهش این آسیب اجتماعی مشخص و ابلاغ شده اما نتیجه مد نظر در این حوزه محقق نشده است. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، یوسف خدادادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مورد مسائل کیفری حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزایش پرونده ورودی به دستگاه قضایی استان را داشتیم.

وی افزود: ما در سال‌های اخیر به غیر از یک سال، همواره افزایش قابل توجه پرونده‌های ورودی را داشتیم اما امسال برای نخستین بار افزایش یک درصدی در پرونده‌های ورودی را شاهد هستیم که این مهم نشان‌دهنده تاثیرگذاری اقدامات در زمینه کنترل و مهار آن است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به تشکیل 48 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در سال گذشته بیان کرد: امسال نیز با افزایش جزئی‌تری تقریبا همین مقدار را شاهد بودیم.

خدادادی از افزایش 12 درصدی پرونده‌ها در مباحث حقوقی و مدنی خبر داد و گفت: در حالی که در سال گذشته 28 هزار پرونده در این حوزه وجود داشته امسال این میزان به 31 هزار پرونده افزایش یافته که نشان می‌دهد در مباحث حقوقی، مدنی، مالی، اختلافات ملکی و خانوادگی مشکل داریم و با افزایش پرونده روبه‌رو هستیم که مسائل اقتصادی در این حوزه بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به مسائل و موضوعات پیرامون خانواده تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ازدواج 9.8 درصد کاهش داریم به‌طوری که در سال گذشته  7 هزار و 227 فقره ازدواج به ثبت رسیده که امسال این میزان به 6 هزار و 521 فقره کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت در میزان طلاق نیز 5.1 درصد افزایش را شاهد بودیم، افزود: در 6 ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 477 طلاق در استان ثبت شده که این میزان به یک هزار و 553 فقره در سال 98 افزایش یافته است.

خدادادی با اشاره به اقدامات کنترلی در راستای کاهش طلاق در استان اظهار کرد: با توجه به بالا بودن میزان افزایش سالانه طلاق در سال‌های گذشته خوشبختانه تا حدودی طلاق در استان کنترل و مهار شده و اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود.

طرح مانا با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اجرا می‌شودعوامل موثر در گسترش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل شناسایی شدظرفیت هنرمندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل استفاده می‌شودوی اجرای طرح آموزش قبل از ازدواج برای زوجین و توسعه مراکز مشاوره در مرکز استان و شهرستا‌ن‌ها و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و مشاوره در این زمینه را از جمله اقدامات در راستای کاهش طلاق دانست و بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور اجرا قرار دارد الزامی کردن مشاوره قبل از ازدواج و لزوم مراجعه افراد در آستانه ازدواج به مراکز مشاوره است که در تلاش برای اجرای آن هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به تشکیل پنج هزار و 403 فقره پرونده مربوط به حوزه خانواده تصریح کرد: با برنامه‌هایی که تدوین شده شاهد کاهش این موارد در استان خواهیم بود.

وی در مورد آسیب خشونت در استان گفت: همچنان خشونت جرم اول همه استان‌های کشور و اردبیل است به‌طوری که در سال گذشته 45 هزار و 254 فقره پرونده جدید مربوط به خشونت در استان تشکیل شده است.

خدادادی اردبیل را از حیث امنیت جزو استان‌های امن کشور دانست و اظهار کرد: در این حوزه استان همواره در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار داشته به طوری که جرائم بسیار خشن سازمان یافته، گروگانگیری، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و نظیر این جرائم را در استان نداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: خشونت‌های جزئی، خرد و سبک است که بیشتر ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد نه امنیتی و انتظامی، در اردبیل بیشتر مشهود است.

وی از شناسایی علل و عوامل خشونت در استان خبر داد و گفت: 51 علت برای این پدیده در استان شناسایی شده و وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه کاهش این آسیب اجتماعی مشخص و ابلاغ شده اما نتیجه مد نظر در این حوزه محقق نشده است به طوری که هر چند نسبت به سال‌های گذشته خشونت در استان کاهش یافته اما این کاهش ملموس نبوده است.

خدادادی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده فرهنگی در راستای کاهش خشونت در استان بیان کرد: در سال 91 در بحث کاهش خشونت اقدامات موثر فرهنگی انجام شد که با توجه به این اقدامات میزان خشونت 10 درصد کاهش یافت که این مهم بیانگر تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی در کنترل و مهار خشونت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خواستار همکاری نهادهای مختلف فرهنگی برای کاهش خشونت در استان شد و افزود: باید همه تلاش کنند تا کاهش محسوس در خشونت را شاهد باشیم.

وی از تامین امنیت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در استان دید منفی مردم و مسئولان به سرمایه‌گذار است که لازم است تا این رویکرد تغییر یافته و نگاه مثبت، موثق و ملی به سرمایه‌گذار داشته باشیم.

خدادادی با بیان اینکه با تلاش کمیته حمایت از سرمایه‌گذاران استان موانع و مسائل سرمایه‌گذاران به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: با تلاش این کمیته که رتبه نخست کشوری رادر حمایت از سرمایه‌گذاری دارد مشکلات 450 واحد سرمایه‌گذاری بررسی و تصمیمات مناسب اتخاذ شده است تا زمینه برای حل مشکلات آنها فراهم شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از فعالیت سامانه سجام برای دریافت گزارش هر مورد تخلف، بزه و جرمی در هر مکانی خبر داد و افزود: این سامانه بدون ثبت مشخصات گزارش‌دهنده در تمامی مباحث آماده دریافت گزارشات مردم و مسئولان در همه حوزه‌ها بوده تا هم به مسئولان استانی اطلاع‌رسانی شود  و نیز به معاونت پیشگیری قوه قضائیه و به بالاترین مقامات اداری این بخش منعکس و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/131/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: سال گذشته تعداد مراجعین به پزشکی قانونی اردبیل با ادعای نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش نشان می دهد. - اخبار استانها -

نگارخوشنویس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با اشاره به مراجعه 13 هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی اظهار داشت: در سال گذشته 13 هزار و 678 نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار 592 نفر زن و 10 هزار و 86 نفر مرد بودند، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و 547 نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با 770 نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدودا 14 هزار نفر بوده است کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل