Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@11:05:28 GMT

فعالیت ستاد انتخابات استان ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۷۵۸۹

فعالیت ستاد انتخابات استان ایلام آغاز شد

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان ایلام همزمان با سراسر کشور روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

 تعداد شعب اخذ رای انتخابات مجلس در استان ۵۵۰ شعبه است که از این تعداد  ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود. 

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهرکاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری ایلام ایلام ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده بهارستان ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، که از این تعداد ۱۶ کرسی، سهم حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات، اسلامهشر و پردیس است.
---
واجدان شرایطی که در دور اول انتخابات مجلس در هرحوزه انتخابیه رای داده اند، باید در همان حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس رای بدهند. جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در اینباره میگه
تصویر
---

بیش از ۴۰ هزار ناظر شورای نگهبان بر روند دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کنند. طهان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: گزارش‌هایی که درباره انتخابات دریافت شده، بررسی و صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه تأیید شده و بحث از نظر ما پایان یافته است؛ اگر برخی نکاتی دارند، از طریق اعتبارنامه می‌توانند این کار را پیگیری کنند.
---
شایان رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران هم گفته: برای دور دوم انتخابات مجلس فقط در حوزه شهر تهران ۲۸۷۴ شعب اخذ رای ثابت و ۳۱۱ شعب سیار بطور الکترونیک در نظر گرفته شده است.

تصویر

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره (۲) ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • اسلامی: داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رأی را کسب کنند
  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / اعلام زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • راند دوم
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی