Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:39:30 GMT

نوزادان نارس در معرض چه خطراتی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۰۷۹

نوزادان نارس در معرض چه خطراتی هستند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید محمد صالح طبیب در اولین جشنواره شکوفه‌های نارس و آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر عنوان کرد: هر تولدی که پیش از ۳۷ هفتگی جنین در داخل رحم اتفاق بیافتد زودهنگام بوده و نوزاد نیز نارس محسوب می‌شود.

وی افزود: نوزادان نارس به دلیل اینکه زودتر از موعد طبیعی متولد شده‌اند بسیاری از مواد مانند کلسیم، فسفر و آهن را به‌طور کامل از مادر دریافت نکرده و بعد از تولد برای اینکه عقب‌ماندگی رشد خود را جبران نمایند نیاز به کالری و پروتئین بیشتر از نوزادان سالم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، این متخصص با بیان اینکه نوزادان نارس در معرض خطرات بالقوه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: اگر این نوزادان در معرض چنین خطراتی قرار گیرند برای آن‌ها آسیب جانی و معلولیت به وجود خواهد آورد که از این جمله می‌توان به خونریزی مغزی، وقفه تنفسی، پدیده آنتروکولیت نکروزانت NEC و عفونت‌های نوزادی به علت نقص سیستم ایمنی نام برد.

دکتر طبیب اظهار کرد: اگر همه این اتفاقات به خوبی طی شده و تحمل تغذیه‌ای نوزاد هم خوب باشد، در طی یک دوره سه تا چهار هفته‌ای قابل ترخیص است.

فوق تخصص نوزادان و متخصص کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: البته ترخیص نوزاد مشروط به قرار گرفتن بر روی روند وزن گیری مناسب، اینکه تحمل تغذیه را داشته و توانایی حفظ درجه حرارت در خارج دستگاه انکوباتور است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزاد نارس زایمان زودرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب روسازی راه و فرودگاه

تین نیوز

کتاب روسازی راه و فرودگاه نوشته امیر محمد طباطبایی توسط انتشارات دانشگاه تهران در سال 1396 به چاپ رسیده است.

گزیده ای از این کتاب می خوانیم؛ 

راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راه ها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع آن استفاده می کردند.
طرح اجرا و نگهداری روسازی راه ها از مهم ترین و در عین حال از مشکل ترین قسمت راهسازی است و غالب اشکالات بعدی زاییده طرح اجرا و یا نگهداری غیر اصولی از این قسمت پر اهمیت راه است.
اگر روسازی راهی به طور اصولی و صحیح طرح اجرا و نگهداری نشود راه در برابر عوامل جوی و اثر فرساینده آمد و شد خودروها مقاومت نکرده و به سرعت خراب شده و در نتیجه موجب از دست رفتن سرمایه گذاری اولیه می شود علاوه بر این خرابی روسازی باعث افزایش سایر هزینه‌ها از قبیل هزینه مرمت و بهسازی و همچنین افزایش هزینه های غیر مستقیمی که به علت بدی روسازی به استفاده کنندگان از راه تحمیل می‌شود خواهد شد.
راه ها در مناطقی که دارای زمین های سست و آب و هوای مرطوب بود و برای حمل و نقل کالا و مسافران از ارابه استفاده می‌شد بیشتر توسعه یافت از روسازی های قدیمی که هنوز هم آثاری از آنها به جا مانده می توان روسازی خیابان های بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یک سطح صاف و هم همواره در عین حال با ایمنی کافی برای استفاده کنندگان از راه یا فرودگاه است ، باید طوری طرح و ساخته شود که بتواند وزن وسیله نقلیه را تحمل کند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد زمین در حالت طبیعی معمولا مقاومت کافی برای تحمل بارهای وارده از چرخهای اصل نقلیه سنگین این هواپیماها را نداره و بارگذاری این گونه خاک ها موجب شکست برشی خاک و به وجود آمدن تغییر شکلهای بیش از اندازه در آن می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد