Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:11:55 GMT

۳۰ هزار بازرس در سطح بازار حضور دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۳۸۹

۳۰ هزار بازرس در سطح بازار حضور دارند

نایب رییس اتاق اصناف تهران از نظارت مستقیم ۳۰ هزار بازرس از اتاق‌های اصناف سراسر کشور بر قیمت کالا و خدمات در سطح بازار خبر داد.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار در روز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که هیچ واحد تولیدی و عرضه‌کننده کالا حق افزایش قیمت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رعایت این مصوبه از سوی تولیدکنندگان را به دقت رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به صورت قاطع با هرگونه گران‌فروشی از سوی مبادی تامین کالا برخورد خواهد شد.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: همچنین بازرسان اتاق اصناف بر رعایت قیمت‌های مصوب از سوی واحدهای صنفی و خرده‌فروش ها در سطح بازار نظارت دارند به‌گونه‌ای که ۳۰ هزار بازرس از اتاق‌های اصناف سراسر کشور نظارت مستقیم بر قیمت کالا و خدمات در سطح بازار دارند.

وی ادامه داد: در این زمینه گشت‌های مشترک اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صمت نیز برقرار است و با هرگونه گران‌فروشی در محل برخورد خواهد شد.

نایب رییس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: بازار بزرگ تهران از ابتدای امروز در آرامش کامل در تمام صنوف از جمله طلافروش، پوشاک، مسگرها و پارچه‌فروش فعالیت خود را آغاز کرد و همه در کمال آرامش و امنیت به کسب و کار خود مشغول هستند.

به گفته وی، روز گذشته برخی کسبه در بازار به دلیل تهدید ناشی از سوی برخی اخلال‌گران و قانون‌شکنان اقدام به بستن محل کسب خود کرده بودند اما امروز خوشبختانه امنیت کامل برقرار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصمیم نظام کنترل قیمت کالاها بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی