Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:00:26 GMT

فعالیت یک هزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۴۴۶

فعالیت یک هزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که براساس پروتکل این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی، روانشناس و مددکار مجهز شود. ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرید براتی سده با اشاره به 85 درصد از مراکز اقامتی بهبود یافتگان در سطح کشور استانداردسازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 182 کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که براساس پروتکل‌های این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی، روانشناس و مددکار مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار بازدید از این مراکز انجام شد که به طور میانگین از هر مرکز حدود 7 بازدید صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استانداردسازی مراکز اقامتی در دستور کار سازمان قرار گرفته است ضمن اینکه به منظور نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در سطح کشور نیز 22 مرکز ماده 16 فعال شده است.

براتی‌سده ادامه داد: همچنین به منظور خدمت‌رسانی به این معتادان، 620 مرکز از کمپ‌های اقامتی سطح کشور نیز پذیرش دارند. علاوه بر آنکه درمان اعتیاد باید راحت و در دسترس عموم باشد و به طور کلی عدالت در حوزه درمان باید رعایت شود.

وی در پایان در حمایت از افراد معتاد کم درآمد و در حوزه درمان به یکی از سیاستهای این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه درمان ماده 16 بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه در مراکز ماده 15  340 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از این میزان 120 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

تهران| کشف 480 کیلو قرص و شربت ترک اعتیادنخستین "مرکز جامع درمان اعتیاد" افتتاح می‌شودآموزش‌های پلیس در مدارس/اعتیاد و دوست‌یابی آسیب‌ اجتماعی نوجوانانخلیل‌آبادی: شهرداری متولی مبارزه با اعتیاد نیست/مراکز بهاران مروج اعتیاد بودند

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن