Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اعلام اینکه سال آینده علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر پرداخت می‌شود، گفت: به طور میانگین هر ۱۰ روز، یک پرداخت به خانوار‌ها خواهیم داشت تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: در جلسه امروز ستاد بودجه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تلاش ما این است در طول ماه، سه پرداخت منظم داشته باشیم؛ یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود، دوم پرداخت حمایت معیشتی است و سوم پرداخت حقوق و اعتبارات عمرانی است.

نوبخت گفت: به گونه‌ای عمل کنیم که به طور میانگین هر ۱۰ روز یک پرداخت به خانوار‌ها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: علاوه بر پرداخت نقدی یارانه در سال آینده، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزو سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان برای گندم و دارو

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

نوبخت گفت: تلاش می‌کنیم هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوار‌ها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.

رئییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون دو جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم یک جدول مربوط به انچه که به خزانه دولت واریز می‌شود و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.

او یادآور شد که طرح‌های عمرانی را بیشتر استانی کردیم تا استانداران و مسئولان استانی دقت بیشتری داشته باشند و کنترل بیشتری بر طرح‌های عمرانی کنند.

وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روز‌ها آخرین جلسات ستاد برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این سازمان در حال تدارک پیش‌نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهد و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه سرباز کارت تابناک نوبخت برنامه و بودجه سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه سرباز کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد