Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@16:54:13 GMT

گفت‌وگوی پوتین و ماکرون در مورد تحولات سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۹۷۹۵

خرداد؛روسای جمهور روسیه و فرانسه در خصوص تحولات اخیر بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کرده و بر ادامه هماهنگی نظامی میان دو کشور جهت رویارویی با تهدید تروریسم تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی امروز (دوشنبه) تماس تلفنی داشتند که در این تماس به پاره‌ای از مسائل دوجانبه و بین‌المللی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کرملین اعلام کرد که پوتین و ماکرون در این تماس با بررسی اوضاع در سوریه، بر اهمیت آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه و نیز ساماندهی کمک انسانی جامع به این کشور تاکید کردند.

کرملین تاکید کرد که دو مقام در مورد ادامه هماهنگی‌ها از طریق دستگاه‌های نظامی روسیه و فرانسه با هدف مقابله کارآمد با تهدید تروریستی در منطقه توافق کردند.

روسای جمهور روسیه و فرانسه طی این تماس به تحولات مسئله اوکراین و پاره‌ای از مسائل حیاتی در چارچوب گفت‌وگوهای روسیه و فرانسه پرداختند و بر ادامه تماس‌ها میان دو کشور در سطوح متعدد تاکید کردند. برچسب ها: پوتین ، ماکرون ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین ماکرون سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی