Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@17:03:53 GMT

چهارمین محموله پانسمانی به خانه «ای‌بی» رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۷۶۸

ساعت 24-روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: چهارمین سری محموله پانسمان‌های مورد نیاز بیماران «اپیدرمولایزیس» (ای بی) توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه تامین و تحویل خانه «ای بی» شد.

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: چهارمین سری محموله پانسمان‌های مورد نیاز بیماران «اپیدرمولایزیس» (ای بی) توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه تامین و تحویل خانه «ای بی» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه سازمان غذا و دارو، باتوجه به مصوبات جلسات فنی با حضور اساتید مرتبط و نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، افزایش در تنوع و تعداد تحویل شده پانسمان ها نسبت به سال های قبل وجود دارد و کیفیت و اثربخشی محتوای بسته‌های تحویلی به بیماران به نسبت قبل افزایش داشته است.

بیماری «ای بی» (EB) یا «پروانه‌ای»، بیماری دردناک و ژنتیکی است که زخم‌های آن هیچ‌گاه التیام نخواهند یافت و از بدو تولد تا پایان عمر با بیمار همراه خواهند بود.

علائم و نشانه‌های بیماری پروانه‌ای بسته به نوع تغییر می‌کند که عمدتا شامل پوست شکننده که به راحتی تاول می زند، به خصوص روی دست ها و پاها، ناخن‌های بسیار ضخیم یا بدون شکل، پوست ضخیم روی کف دست و پا، تاول و زخم کف سر و ریزش مو ( زخم آلوپسیا)،‌ برآمدگی و جوش های پوستی سفید (میلیا) است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بیماری ای بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز و سلول درمانی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی برگزار می شود.

این جشنواره تحت عنوان جایزه پرفسور اردشیر قوام زاده توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا می شود.

پیوند سلول های بنیادی خونساز، فناوری ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمانی و ویروس درمانی، فن آوری و آماده سای تولید محصولات سلولی، مطالعات علوم پایه سلولی و ترجمان بالینی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت ها وظرفیت سازی از محورهای این جشنواره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور