Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:10:52 GMT

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به بانک‌ها هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۸۷۷

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به بانک‌ها هشدار داد

غلامعلی صادقی دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: برخی صاحبان حساب بانکی گلایه خود از بانک‌ها را به دادگستری ارجاع داده و می‌گویند بانک‌ها نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بدهی آنان دیر اقدام می‌کنند.

وی افزود: فردی که به دلایلی قادر نیست روند بازپرداخت تسهیلات خود به بانک‌ها را ادامه دهد به بانک اعلام می‌کند که باقی مطالبات خود را از محل وثیقه‌ای که فرد بابت دریافت تسهیلات، آن را نزد بانک سپرده است، وصول نماید اما بانک این کار را انجام نداده و اغلب سال‌ها تعیین تکلیف این موضوع را به تعویق می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در چند سالی که بانک در تعیین تکلیف بدهی فرد تعلل می‌کند، چون فرد بدهکار فعالیتی ندارد که سود ناشی از آن را به بانک پرداخت کند، بدهی وی به بانک سنگین تر می‌شود و زمانی بانک اقدام به وصول مطالبات خود می‌کند که فرد دیگر قادر به پرداخت آن نیست.

صادقی گفت: تاکنون دادگستری در خصوص شکایاتی از این دست، به صورت موردی وارد عمل نشده است و در صورتی که اقدام جدی از سوی بانک‌ها در خصوص خواسته افراد برای وصول مطالبات از محل وثایق صورت نگیرد، ممکن است این افراد از طریق دادگاه وارد عمل شوند که در آن صورت مطالبات بانک‌ها زیر سوال خواهد رفت.

وی افزود: دادگستری افراد شاکی را تشویق نکرده که برای تعیین تکلیف خود به دادگاه رفته و از دادگاه حکم بگیرند تا بانک‌ها مطالبه سود خود از تاریخی که فرد ناتوانی‌ خود در بازپرداخت تسهیلات را اعلام می‌کند، متوقف نمایند لذا از بانک‌ها درخواست می‌شود در خصوص تعیین تکلیف این مطالبات تعلل نکنند.

وی اظهار داشت: چند سال قبل بخشنامه‌ای از سوی دادستانی مشهد به بانک‌ها ابلاغ شد مبنی بر اینکه بانک‌ها با حفظ اصل و سود مطالبات خود از واحدها به نحوی عمل کنند که این واحدها به خاطر بدهی به بانک تعطیل نشوند.

صادقی گفت: در صورتی که واحد تولیدی بدهکار توسط بانک تملک شود، فعالیت آن متوقف شده و هم صاحب سرمایه و هم بانک متضرر می‎‌شوند.

وی افزود: دستگاه قضا آماده است برای وصول مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی، هیاتی تشکیل دهد که در حالت شبه قضایی مطالبات بانک‌ها را در زمان کمتر و بدون هزینه وصول کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بانک‌های استان در زمینه خواسته‌های نیروی انتظامی مبنی بر رعایت موارد امنیتی برای حفاظت، همکاری مطلوب داشته‌اند.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: از تهدیداتی که نسبت به شعبات بانک‌ها در خراسان رضوی وجود داشت عبور کردیم، در شرایط ناآرام چند روز اخیر نیز تهاجمی به بانک‌های استان صورت نگرفت و فقط یک شیشه از بانک در خیابان سجاد مشهد اندکی خسارت دید.

وی اظهار داشت: در این شرایط لازم است موجودی شعبات بانک‌ها در استان به حداقل برسد که در صورت تعرض به آن سارقان ناکام بمانند و مردم متضرر نشوند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی دادگستری استانداری خراسان رضوی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی دادگستری استانداری خراسان رضوی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تسهیلات بانکی دادگستری استانداری خراسان رضوی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اراضی ملی شهرستان طرقبه و شاندیز به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان رفع تصرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، وحید داعی در جمع خبرنگاران از خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت 13 هزار و 580 مترمربع بالغ بر 34 میلیارد و 960 میلیون تومان در شهرستان طرقبه و شاندیز خبر داد و گفت: اشخاصی غیرقانونی در اراضی ملی واقع در طرقدر، جاغرق و ابرده علیا شهرستان طرقبه و شاندیز به خاک‌برداری، تخریب، دیوارچینی و نهال‌کاری اقدام کرده بودند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و طبق آرای صادره از مراجع قضایی خلع ید 13 هزار و 580 مترمربع از این اراضی صورت گرفت و این اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی بازگردانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره 05137650179 و سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است