Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:44:12 GMT

ملت باید خودشان را از آشوبگران جدا کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۱۵۷

ملت باید خودشان را از آشوبگران جدا کنند

اسماعیل دوستی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراضات بنزینی اخیر در برخی شهرهای کشورمان، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند طبیعتاً برخی‌ها از این تصمیم دولت ناراحتند که بیشتر هم قشر ضعیف و متوسط به پایین جامعه را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: من شخصاً به مصوبه دولت انتقاد دارم زیرا دولت باید دست کم آمادگی لازم را برای مردم ایجاد می‌کرد و نیروهای امنیتی و انتظامی هم آمادگی لازم را دارا می‌شدند و این یعنی اینکه دولت تا حدودی بی‌تدبیری کرده است.

دوستی افزود: البته در این باره که قیمت بنزین ارزان بود و نیاز به گران شدن داشت شکی وجود ندارد؛ بنابراین در این زمینه باید تصمیمی گرفته می‌شد اما اینکه از هفته قبل بگویند اتفاقی نمی‌افتد اما به طور ناگهانی آن هم در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) این اقدام را انجام دهند اشتباه بود.

بیشتر بخوانید:مردم در سال ۹۷ با تحمل فشار‌های اقتصادی به دولت کمک کردند/ رفع نگرانی‌های مردم نسبت به موج جدید گرانی‌ها وظیفه همگانی است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ناگفته نماند که ما باید پیام رهبری را برای خودمان اتمام حجت ببینیم و از آن حمایت کنیم. علاوه بر این حتی اگر دولت بی‌تدبیری نیز نشان داده باشد باید از آن حمایت کنیم زیرا سران قوا نیز از این تصمیم حمایت کردند و رهبری بر آن صحه گذاشتند؛ بنابراین دیگر برای هر فرد مسلمان و انقلابی حجت تمام شد.

او بیان کرد: درباره این اعتراضات هم باید گفت که چنانچه این اعتراضات آرام بود و حمله به اماکن عمومی صورت نمی‌گرفت قطعاً بهتر بود.

دوستی خاطرنشان کرد: در دنیا هم ثابت شده است که وقتی دولت تصمیمی می‌گیرد ممکن است مردم اعتراض کنند و عکس العمل نشان دهند اما قطعاً اگر این عکس‌العمل بدون تخریب اموال عمومی و اشخاص باشد می‌تواند تا زمان دریافت پاسخ ادامه‌دار شود اما متاسفانه این بار خیلی متفاوت بود زیرا بلافاصله پس از شروع آن، همزمان تخریب هم شروع شد و من خودم حتی فیلم برخی بانک‌هایی را که غارت شد دیدم که برخی افراد شمشیر و چوب بدست کاملاً خود را پوشانده‌اند تا شناسایی نشوند و حتی به صندلی مغازه‌ها هم رحم نمی‌کنند؛ موضوعی که اصلاً شایسته این ملت و این نظام نیست و به نظر من همان طور که رهبر عزیز ما فرمودند، ملت باید خودشان را از این آشوبگران جدا کنند تا اینها شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات بنزین دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از وصول مطالبات دولت از شرکت‌های صنایع نفتی، فولاد، پتروشیمی و سیمان با ورود دستگاه قضایی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با هدف همیاری دولت در پرداخت یارانه‌ها و سایر بدهی‌ها به مردم، با حکم قانون و دستورات قضایی صادره به سازمان امور مالیاتی کشور مطالبات دولت از شرکت‌های صنایع نفتی، فولاد، پتروشیمی و سیمان در استان خوزستان به میزان 19  هزار میلیارد تومان وصول و به حساب خزانه کل واریز شد.

وی ادامه داد: همچنین 5 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی شرکت‌های خصوصی به دولت نیز به حکم قانون و پیگیری‌های قضایی این مرجع وصول شد.

دهقانی افزود: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر پرداخت عوارض آلایندگی به عنوان حقوق عمومی و عامه مردم استان خوزستان که در مجاورت شرکت‌های بهره بردار مناطق نفت خیز زندگی می‌کنند؛ مبلغ 7 هزار و 200 میلیارد تومان به عنوان عوارض سهم مردم از دولت به حکم قانون و دستور قضایی از شرکت‌های بهره بردار مناطق نفت‌خیز جنوب اخذ شد.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: ضمن اینکه در خلال اقدامات صورت گرفته، تولید و صادرات کالا متوقف نشد و حقوق کارگران واحد‌های تولیدی مذکور بدون هرگونه اختلالی پرداخت شد.

قابل ذکر است مبلغ 8 هزار و 300 میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان با پیگیری دادگستری استان سابق بر این وصول شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد
  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • نگاه دولت سیزدهم به کردستان یک نگاه ویژه است
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • مهمترین دستاوردهای دولت در سه سال اخیر در قم
  • پاس‌ گل سامانه خودنویس برای مستاجران و مشاوران املاک
  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!