Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مصرف چای دارچین یکی از دمنوش‌های مفید است که هم در فصل سرما و هم برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود. تاریخ انتشار: 23:36 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۰۸۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اکبری متخصص طب سنتی، با اشاره به اهمیت مصرف غذا‌هایی که در فصل پاییز برای پیشگیری از سرماخوردگی، گفت: در فصل سرما شرایط بگونه‎ای است که بر اساس طب سنتی، طبع سودا خیلی زیاد است به همین دلیل باید از مصرف سردی‌ها و هر چیزی که سرد و خشک است پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باشد باید غذا‌هایی که طبع گرم دارند استفاده شود، افزود: مصرف چای دارچین یکی از دمنوش‌های مفید است که هم در فصل سرما و هم برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود البته نباید دارچین در چای ریخته شود بلکه باید دم کرده دارچین همراه با عسل صبح ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه برای پیشگیری از سرماخوردگی مصرف شود.

این متخصص طی سنتی اظهار داشت: همچنین دم کرده‌های دیگری مانند ختمی و آویشن نیز توصیه می‌شود که البته دم کرده آویشن خودش یک نوع آنتی بیوتیک است و باید در دوره کامل ۵ روز، ۷ روز و یا ۱۴ روز مصرف شود، اما متاسفانه برخی از افراد با دوبار خوردن آن را کنار می‌گذارند به همین دلیل اثر آن برای جلوگیری از سرماخوردگی مشاهده نمی‌شود در حالی که باید دوره کامل آن طی شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از عدس در فصل سرما توصیه نمی‌شود گفت: اگر فردی بخواهد عدس استفاده کند حتما در کنار آن گلپر و یا یک گرمی مصرف شود.

اکبری گفت: با توجه به طبیعت عدس خوردن آن در فصل پاییز مضر است و در این فصل باید به سمت مصرف غذا‌های گرم برویم حتی اگر فردی علاقمند به خوردن شیر سرد است یا باید آن را مخلوط کند و یا اینکه شیر را گرم بنوشد.

وی با تاکید بر اینکه خوردن خورشت فسنجان در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود گفت: این غذا با توجه به گرم بودنش باید در برنامه غذایی مردم گنجانده شود همچنین همراه با غذا‌ها زیره سیاه و سبز و سویق جو نیز توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع منع هیچ غذایی توصیه نمی‌شود و می‌توان همه غذا‌ها را خورد، اما در کنارش یک مصلح نیز مصرف شود و در این صورت مشکلی ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: آلرژی‌های شدید چه علائمی دارند؟! + راهکارهای درمانی سیرتا پیاز عوارض و پیامد مصرف قارچ گانودرما/مردم گول تبلیغات اغواگرانه را نخورند

منبع: مهر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسان‌های منتشر میشود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از سرماخوردگی درمان خانگی سرماخوردگی دمنوش های مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود