Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی روز دوشنبه در افتتاحیه کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی  با اشاره به  ابتکار ایران در پیشنهاد  ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته ای در خاورمیانه افزود موفقیت این کنفرانس قطعا به تقویت صلح و امنیت بین المللی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا و خود سیاست هسته‌ای آمریکا که خود  را مجاز به کاربرد سلاح هسته‌ای می‌داند و عملا کشورهای غیرهسته‌ای را با سلاح هسته‌ای تهدید می‌کند، دو مانع اصلی ایجاد چنین منطقه‌ای در خاورمیانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این کنفرانس که با حضور دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و نمایندگان  کشوهای عضو سازمان ملل آغاز  به کار کرد، نماینده دائم ایران در این سازمان با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در این زمینه تصریح کرد چنین سیاستی ریشه در آموزه‌های اسلام، محاسبات عقلانی منافع ملی و تجربه تلخ حملات شیمیایی صدام علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی دارد.

تخت روانچی با اعلان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سایر کشورهای منطقه به منظور تدوین یک معاهده حقوقی الزام‌آور، عدم حضور نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کنفرانس را نشانگر قصد آنها جهت شکست کنفرانس برشمرد و از نظام بین المللی درخواست کرد تا آمریکا و رژیم صهیونیستی را به رفتار مسئولانه و پذیرش تعهدات و اجرای آنها وادار کنند.

نشست امروز، نخستین نشست از کنفرانسی است که ایران از ۴۵ سال پیش پیشنهاد برگزاری آن را داده بود. در این کنفرانس با توافق  کشورهای منطقه، نماینده دائم اردن به عنوان رییس کنفرانس انتخاب شد و قرار است مذاکرات به مدت پنج روز ادامه یابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم