Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طارق دورآزهی دبیر دوره متوسطه آموزش و پروش تهران و دبیر سابق مدارس استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: من 10 در منطقه مرزی بندپشت استان سیستان و بلوچستان تدریس داشتم و مدیریت کردم، آنجا را می‌توان به عنوان ضعیف‌ترین منطقه از لحاظ زیرساخت آموزشی و اقتصادی و نیروی انسانی نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغراق نکرده‌ام اگر بگویم آنجا امکانات آموزشی در حد صفر درصد مطلق است.

او ادامه داد: بندپشت که تنها یکی از مناطق استان سیستان و بلوچستان است از هیچ جهتی با مدارس و فضاهای آموزشی تهران و دیگر شهرها و مناطق قابل قیاس نیست.

این دبیر با اشاره به کمبود میز و صندلی و معلم در اکثر استان‌ سیستان و بلوچستان بیان کرد: طی ده سالی که در آنجا تدریس می‌کردم دانش‌آموزان حتی یک معلم زبان به خود ندیده‌اند و اغلب هر معلم چند درس مختلف را تدریس می‌کرد و دانش‌آموزان از این آموزش سطحی شاید حتی تفهیم هم نمی‌شدند.

دورآزدهی بیان کرد: اکثر مواقع شاهد صدور بخشنامه‌هایی از سمت آموزش و پرورش هستیم اما سوال اینجاست که آیا بخشنامه‌های ابلاغ شده در همه مناطق کاربردی‌اند؟.

او با ذکر یک مثال ادامه داد: چند سال قبل که آموزش و پرورش آموزش شنا و زنگ استخر را به صورت بخشنامه وارد زنگ مدارس کرد، آیا اصلا در مناطق محروم فضایی برای این زنگ مدرسه وجود دارد.

او افزود: مشکل اینجاست که اکثر ابلاغیه‌های آموزش و پرورش در سطح کلان است و در مناطق مختلف نه تنها توجه نمی‌شود بلکه کاربردی هم نیست.

دبیر دوره متوسطه آموزش و پرورش با قیاس شرایط مدارس مناطق محروم و مدارس تهران تصریح کرد:‌ حتی در بحث کنکور رقابت عادلانه نیست و اگر به مناطق محروم سهمیه کنکور داده نمی‌شد، شاید به دلیل نبود کتب کنکوری کافی دانش‌آموزان حتی نمی‌توانستند برای خود آینده‌ای متصور شوند.

او در پایان خاطر نشان کرد: ما در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان شاهد نمونه‌های موفق مدارس هم هستیم ولی تک موردی هستند و مدارس محروم بیشتر به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!