Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@22:46:22 GMT

اشک تمساح! / آمریکا تمناهای محالش

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۳۵۱

اشک تمساح! / آمریکا تمناهای محالش

خبرگزاری میزان- آمریکا چه ادعای حمایت از مردم را داشته باشد و چه نداشته باشد، چه تحریم‌ها را رفع کند و چه نکند، تمنای محالی را در به‌زانو درآوردن جمهوری اسلامی در سر می‌پروراند و مواضع مزورانه آن‌ها چیزی جز «ریختن اشک تمساح» را به اذهان مردم انقلابی و مقاوم ایران متبادر نمی‌کند. تاریخ انتشار: 08:53 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۱۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه حمایت، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه دخالت‌های دائمی و سنتی کاخ سفید در امور داخلی ایران طی یادداشتی توئیتری و با فعل وارونه نوشت: «همان‌گونه که حدود یک سال و نیم پیش به مردم ایران گفتم: ایالات‌متحده با شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» چند روز پیش هم «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا نیز زبان به انتقاد از قطع شدن اینترنت در کشورمان گشود و مدعی شد که آمریکا همواره در کنار مردم ایران قرار دارد. این اولین بار نیست که مقامات بلندپایه آمریکایی ژست حمایت از مردم را به خود می‌گیرند، کما اینکه نظیر همین مواضع را در جریان اغتشاشات سال ۹۶ نیز از آن‌ها شاهد بودیم. در آن سال، علاوه بر پمپئو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و سناتور‌های این کشور هم پای کار آمدند و تحرکات پیاده‌نظام خود را که دست به توحش و تخریب زده بودند، به‌حساب مطالبات عمومی گذاشتند، درحالی‌که حساب مردم از آشوبگران جداست و معترضان ارتباطی با رفتار‌های خشن و نامتعارف ندارند.
۱۰ سال پیش هم آمریکایی‌ها در جریان فتنه مخملی ۸۸ به میدان جانب‌داری از اراذل و اوباش آمدند و از آشوب‌های خشونت باری که خسارات فراوانی به مال و جان مردم وارد کرد، حمایت کردند. کار تا جایی بالا گرفت که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور مؤدب وقت آمریکا، رسماً از سران فتنه نام برد و به آن‌ها دلگرمی داد. این رفتار منافقانه در حالی بود که یک سال پیش از فتنه عبری، عربی، غربی ۸۸، اوباما طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ادعا کرده بود که ایران را به‌عنوان ابرقدرت منطقه غرب آسیا به رسمیت می‌شناسد، ولی با آغاز ناآرامی‌ها، دستکش مخملی را درآورد و دست چدنی خود را نشان داد.
دم خروس هواخواهی کاخ سفید از آشوبگران زمانی بیرون زد که همزمان، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، ربع پهلوی و تفاله‌هایش از اوباشی که نظم عمومی و آرامش مردم را مختل کرده‌اند، آشکارا حمایت کردند. اشرار منافق و تروریست‌های پهلوی پرست، بربر‌های تاراجگر را به ادامه توحش ترغیب و تشویق کردند، اما گویا فراموش کرده‌اند که در روزگاری نه‌چندان دور، زمانی که رهبر منافقین و شاه مخلوع در ایران بودند، نتوانستند غلطی کنند و حالا که جمهوری اسلامی به درختی تناوری تبدیل شده، عاجزانه و از روی استیصال، پنجه به روی آفتاب می‌کشند! روی سخن ما در این وجیزه، ولی با مقامات کاخ سفید است که ادعای حمایت از مردم ایران را سر داده‌اند. دلایل مختلف و روشنی در دست است که ثابت می‌کند واشنگتن در این خصوص، ادعای کاملاً کذبی را مطرح کرده است.

۱. مسئولین کاخ سفید ازجمله «مایک پمپئو»، «استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و «برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران، تفسیر حیرت‌آوری از تحریم‌ها دارند. آن‌ها مدعی‌اند که برای حمایت از مردم ایران، جمهوری اسلامی را تحریم کرده‌اند، غافل از آنکه انقلاب اسلامی ماهیتی جدای از مردم ندارد و فاصله‌ای میان این دو نیست. اولین کسانی که از تحریم‌ها متأثر می‌شوند، مردم عادی و کوچه و بازار هستند و اینکه با حربه فشار اقتصادی، قصد حمایت از مردم را دارند، ادعایی مضحک و در عین حال بی‌شرمانه است. ایران اسلامی، اعتبار و وجاهت خود را از اعتماد مردم وام گرفته و هیچ کنش و واکنش خارجی وجود ندارد مگر آنکه منافع و مضار آن مستقیماً متوجه مردم می‌شود.

۲. آمریکایی‌هایی تاکنون حمایت‌های گسترده‌ای از مردم ایران به عمل آورده‌اند! و سطح کمک‌های آن‌ها از تحریم سازمان‌ها، بانک‌ها و مسئولین، به ممنوعیت واردات مایحتاج ضروری مردم ازجمله دارو و تجهیزات امدادی رسیده است. دیده‌بان حقوق بشر حدود سه هفته پیش در یک گزارش ۴۷ صفحه‌ای درباره آثار تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا علیه ایران هشدار داد و نوشت: «تحریم‌های وسیع بر روی تراکنش‌های مالی که با گفتمان تهاجمی از سوی مقامات آمریکایی همراه شده، توانایی نهاد‌های ایران برای تأمین اعتبار واردات کالا‌های بشردوستانه ازجمله دارو‌های حیاتی و واردات تجهیزات پزشکی را با محدودیت مواجه کرده است.» در جریان سیلی که در اولین روز‌های سال ۹۷ در چند استان کشور روی داد، واشنگتن، پرده‌ای دیگر از حمایت خود از مردم را نشان داد و مانع خرید بالگرد‌های امدادی برای عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان شد. کاخ سفید اوج علاقه خود به مردم ایران را زمانی رو کرد که مبالغ اهدایی ایرانیان خارج از کشور به سیل‌زدگان را نیز بلوکه کرد چراکه آن را ناقض تحریم‌ها می‌دانست؟! به‌طور خلاصه، تحریم‌های بانکی ایران و تحریم کشورها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افرادی که با کشورمان تراکنش مالی داشته باشند، مستقیماً معیشت مردم را هدف قرار داده و مصداق بارز «تروریسم اقتصادی» آمریکا در کنار سایر حوزه‌های تروریسم این کشور علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

۳. استراتژی «فشار حداکثری» آمریکا تنها اقتصاد و معاش مردم را هدف قرار نداده. واشنگتن چه در دوره پهلوی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از تهدیدات امنیتی کشورمان به شمار می‌آمده است. حمایت از آشوب‌های مسلحانه منافقین در دهه ۶۰ و حاتم‌بخشی سلاح به رژیم صدام در خلال جنگ تحمیلی که با حمایت از گروه‌های تروریستی ریز و درشت در سال‌های اخیر همراه بود، نمونه‌هایی از توطئه‌های امنیتی آمریکا با مشارکت کشور‌های مرتجع منطقه برای بی‌ثبات کردن مرز‌های ایران است. منفعت کاخ سفید هیچ‌گاه در جانب‌داری از اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده، چراکه حاکمیت از این دست اعتراضات حمایت می‌کند و آمریکا نمی‌خواهد در این موضوع، هم‌راستای سیاست ایران باشد. جدای از کد‌هایی که تصمیم گیران و تصمیم سازان یانکی در سخنان و توئیت‌های خود طی روز‌های اخیر به اغتشاشگران داده‌اند، آمریکا درصدد بوده تا مدل اعتراضات هنگ‌کنگ را در ایران پیاده‌سازی کند؛ به این مفهوم که مطالبات مشروع مردم را مصادره و آن را وارد فاز خشونت و ضد امنیتی کند. ضمن اینکه گمانه قرار داشتن پایه سوم توطئه منطقه‌ای آمریکا پس از عراق و لبنان در ایران، ابداً بعید نیست و چنانچه این گزاره را معتبر بدانیم، توهم مسدود کردن کریدور تهران، بغداد، لبنان که به مدیترانه و مرز‌های رژیم صهیونیستی منتهی می‌شود، یکی از اهداف واشنگتن محسوب می‌شود.
در نتیجه، آمریکا چه ادعای حمایت از مردم را داشته باشد و چه نداشته باشد، چه تحریم‌ها را رفع کند و چه نکند، تمنای محالی را در به‌زانو درآوردن جمهوری اسلامی در سر می‌پروراند و مواضع مزورانه آن‌ها چیزی جز «ریختن اشک تمساح» را به اذهان مردم انقلابی و مقاوم ایران متبادر نمی‌کند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسان‌های منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روزنامه حمایت پمپئو باراک اوباما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه