Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که تصمیم اخیر آمریکا برای به تعویق انداختن مانور نظامی مشترکش با کره جنوبی را به عنوان امتیازی که بتواند پیونگ‌یانگ را به مذاکرات اتمی برگرداند، تلقی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم یونگ چول، یکی از مقامات ارشد کره شمالی گفت: اگر آمریکا می‌خواهد شاهد از سرگیری مذاکرات اتمی باشد، باید به طور کامل مانور نظامی مشترکش با کره شمالی را کنار بگذارد و از اقدامات خصمانه علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات کیم یونگ چول نخستین واکنش مستقیم به اطلاعیه روز یکشنبه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همتای کره جنوبی‌اش محسوب می‌شود؛ اطلاعیه‌ای که در آن این متحدان اعلام کردند که مانور نظامی-آموزشی مشترکشان را با هدف نشان دادن حسن نیت خود به کره شمالی برای مدتی به تعویق می‌اندازند.

این اقدام آمریکا و کره جنوبی به عنوان تلاشی برای متقاعد کردن کره شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات اتمی تلقی شده است؛ مذاکراتی که از زمان ناکامی نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، ررهبر کره شمالی در ماه فوریه متوقف شده است.

کیم یونگ چول در بیانیه‌ای که توسط رسانه دولتی کره شمالی منتشر شده، گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا تاثیر خوبی بگذارد، انگار که می‌خواهد به صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره کمک کند و تعلیق مانورهای نظامی مشترکش با کره جنوبی را به عنوان توجه و دادن امتیاز به فرد دیگر توصیف می‌کند. اما ما از آمریکا می‌خواهیم که این مانورها را یکبار برای همیشه متوقف کند.

وی همچنین در این بیانیه آمریکا را به تلاش برای زمان خریدن همزمان با نزدیک شدن ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی کره شمالی متهم کرد. پیونگ‌یانگ تا پایان سال جاری میلادی به واشنگتن فرصت داده تا پیشنهادات جدید و قابل توجهی را برای رفع این بن‌بست ارائه دهد.

کیم یونگ چول گفت: آمریکا نباید تا قبل از کنار گذاشتن سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی، رویای مذاکره برای خلع تسلیحات اتمی این کشور را در سر بپروراند.

کیم یونگ چول یکی از نزدیکان کیم جونگ اون است که رهبری دیپلماسی اتمی کره شمالی با آمریکا را برعهده دارد و تا پیش از نشست ناکام ماه فوریه دو بار به واشنگتن سفر کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان

اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان همکاری دانشگاه با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان سلاح به رژیم صهیونیسیتی به دلیل جنایات در غزه آغاز شد و کمتر از یک هفته به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید. این اعتراضات منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صد‌ها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانسه، آمریکا، متحد نزدیک رژیم صهیونیستی و ارائه دهنده اصلی کمک‌های نظامی است. نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز، دانشگاه‌های پیشرو را تصرف کرده‌اند. آن‌ها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آن‌ها به دانش آموزان یهودی حمله می‌کنند. آن‌ها به اعضای هیئت علمی یهودی حمله می‌کنند. این بی وجدانی است. باید متوقف شود.

 او پاسخ چند رئیس دانشگاه را «شرم آور» خواند و گفت که باید کار‌های بیشتری انجام شود.

نتانیاهو گفت: «آنچه در حال حاضر مهم است این است که همه ما، همه ما که ارزش‌ها و تمدن خود را گرامی می‌داریم، کنار هم بایستیم و بگوییم دیگر بس است.»

از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل بحران انسانی بوجود آمده در غزه، دانشگاه‌های آْمریکا کانون بحث‌های فرهنگی شدید شده‌اند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۳۰۰۰ شهید برجای گذاشته است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید