Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل یاری در این باره اظهار کرد: از ۳۹۷ هزار خانوار ۳۱۷ هزار خانوار مشمول بسته حمایتی می‌شوند که ۸۰ درصد جمعیت استان است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان یارانه جدید از محل طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین بین خانوارهای استان توزیع شود.

یاری عواید افزایش قیمت بنزین در استان را ماهانه ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این درآمد به حساب سرپرستان خانوارهای مددجویان و بازنشستگان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد، ۲۸ هزار خانوار مددجوی بهزیستی، ۷۱ هزار خانوار بازنشسته و ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش صندوق‌های مختلف شناسایی شده اند و روند شناسایی گروه‌های هدف ادامه دارد.

یاری بیان کرد: بر اساس این طرح که معاون رییس جمهور اعلام کرد، یارانه جدید برای خانوار یک نفری، ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفری ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفری ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴ نفری ۱۷۲ هزار تومان و خانوار ۵ نفری ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود که به یارانه قبلی افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخش دیگری از سخنانش به احتمال بالا رفتن تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: مطالعه میزان تورم مربوط به بهای بنزین در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد تنها یک و شش تا یک و هشت دهم درصد از تورم ناشی از افزایش بهای بنزین بوده است.

یاری با تاکید بر ضرورت نظارت بر افزایش احتمالی قیمت‌ها افزود: قاچاق سوخت و مسائل زیست محیطی اصلی‌ترین علل افزایش بهای بنزین و سهمیه بندی آن است و تبعات احتمالی آن در بازار با کنترل و نظارت باید مدیریت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم درباره نحوه کنترل قیمت‌ها گفت: سقف افزایش قیمت‌ها تا یکی دو درصد پیش بینی شده است.

سعید نبیل افزود: مردم باید به کمک رسانه‌های آگاه و همچنین اتحادیه‌های اصناف، با تورم مجازی احتمالی مقابله کنند تا این تصمیم بزرگ اقتصادی با کمترین هزینه اجرا شود.

وی درباره مدیریت کالاهای انبارها هم گفت: سامانه موجودی انبارها رصد می‌شود و اگر انباری اعلام موجودی نکرده باشد، با آن برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گفت: مردم در کنار دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها نقش مهمی دارند و با ارائه گزارش درباره تخلفات بازار می‌توانند به کنترل قیمت‌ها کمک کنند.

نبیل درباره سهمیه سوخت آژانس ها، مراکز آموزش رانندگی و سرویس‌های مدارس هم گفت: این موضوع در کارگروه ستاد تنظیم بازار پیگیری و به کارگروه ملی منعکس می‌شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

کد خبر 4775674

منبع: مهر

کلیدواژه: یارانه بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین هفته وحدت خطبه های نماز جمعه بارش برف سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بنزین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اظهار اینکه طرح مسکن ملی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار دولت به شمار می‌رود، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی تأمین مسکن حمایتی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین شود، افزود: در شهرستان‌های استان برای اجرای این طرح باید همگرایی لازم داشته باشیم.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران نیز اشاره به عقب ماندگی استان در تأمین زمین اظهار اظهار کرد: ۷۰ هزار مسکن حمایتی باید در استان ساخته شود و در بخش تأمین زمین عقب هستیم.

وی کمبود زمین را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های حمایتی، خودمالکی، بازآفرینی شهری و روستایی در استان اجرا شده است.

وی عقب ماندگی در بخش خودمالکی را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: ۳۱ هزار واحدمسکن خودمالکی تعهدات استان است و ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده است.

کد خبر 6089635

دیگر خبرها

  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها