Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف در چهارمحال و بختیاری از  عصر روز یکشنبه آغاز شد و تا عصر روز دوشنبه هفته جاری ادامه داشت.

بیشترین بارش برف در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است به طوری که بارش برف در ارتفاعات بالای ۵۰ سانتی متر و در شهر چلگرد ۳۵ سانتی متر گزارش شده است.

هم اکنون دمای هوا در چهارمحال و بختیاری کاهش شدیدی داشته است و دما در تمام نقاط استان به زیر صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معابر و خیابان ها طی شب گذشته به علت کاهش دمای هوا دچار یخ زدگی شدند و ماموران و نیروهای شهرداری در صبح امروز در برخی نقاط شهری شن و نمک  در خیابان ها و معابر می پاشاندند.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خروج سامانه بارشی از سطح استان، اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است.

شاهرخ پارسا عنوان کرد:  هم اکنون ارتفاع برف در شهر چلگرد ۳۵ سانتی متر و ارتفاع این شهرستان بیش از این مقدار گزارش شده است.

وی تاکید کرد: ارتفاع برف در شهرستان فارسان ۲۴ سانتی متر گزارش شده است.

میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری به ۵۳ میلی متر رسید

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش۵۳ درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۵۳ درصد کاهش بارندگی دارد.

وی عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه۲۱ درصد کاهش بارندگی دارد.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به سال زراعی کامل ۹۱ درصد کاهش بارندگی دارد.

وی تاکید کرد: میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری ۵۳ میلی متر گزارش شده است.

 افت دمای هوا در بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بارش برف موجب کاهش شدید دمای هوا در این استان شده است  و هم اکنون کوهرنگ با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد سردترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

وی اظهار داشت:  دمای هوا در شهرکرد به منفی شش درجه سانتی گراد رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش بینی وضعیت آب و هوا، اظهار داشت: تفسیر نقشه و تصاویرماهواره نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های عددی هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی دراستان به شکل ضعیف تا اواخر وقت امروز در سطح استان است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طی ۴۸ ساعت آینده کاهش محسوس دما به خصوص دمای کمینه، بارش پراکنده برف، مه صبحگاهی در غالب نقاط به ویژه گردنه های کوهستانی و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: اواخر هفته دمای هوا روند افزایشی  در این استان دارد.

کد خبر 4775704

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد بارش برف هواشناسی چهارمحال و بختیاری بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین هفته وحدت بارش برف خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بنزین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون توسعه وپیش بینی هواشناسی استان گفت: تا پیش از ظهر امروز بیشترین بارش با ۲۵ میلی متر از ایستگاه فرخشهر و بعد از آن شهرکرد با ۲۰ میلی متر گزارش شده‌است.
معصومه نوروزی افزود: در این مدت بارش‌های خوبی در مناطق شرقی استان بود، اما کمتر از ۲۰ میلی متر بوده است.
به گفته‌ی وی بعداز ظهر امروز از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود و در ساعاتی از فردا بارش‌های ضعیف و پراکنده در بخش‌های شرقی استان پیش بینی می‌شود.
نوروزی از طبیعت گرد‌ها وگردشگران خواست از صعود به ارتفاعات ونقاط مخاطره آمیز وحریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم خروج از جاده، واژگونی خودرو و انحراف به چپ را مهمترین علت تصادفات در روز‌های بارانی دانست.
سرهنگ نوربخش از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله با خودرو‌های جلویی از بروز این حوادث پیگیری کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری