Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه ۲۸ آبان در بیانیه‌ای گفت: موضع اتحادیه اروپا درباره سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین واضح است و بدون تغییر باقی می‌ماند: "همه فعالیت‌های شهرک‌سازی براساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی است و امکان راه حل دو دولت و چشم‌انداز صلح پایدار را آن‌گونه که در قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید شده، از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

موگرینی در این بیانیه که در تارنمای رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، افزود: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که در راستای وظایف بین‌المللی خود به عنوان یک قدرت اشغالگر به همه فعالیت‌های شهرک‌سازی پایان دهد.

او  تاکید کرد: اتحادیه اروپا به حمایت از ازسرگیری روندی معنادار در جهت مذاکره برای راه حل دو دولت که تنها راه ممکن و واقع‌بینانه برای تحقق اهداف دو طرف است، ادامه می‌دهد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ سیاست اتخاذشده در دوره باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

او تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که وزارت خارجه وقت کشورش در سال ۱۹۷۸ شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را نامنطبق با قوانین بین‌المللی اعلام کرد، اما در سال ۱۹۸۱ رونالد ریگان رئیس‌جمهوری وقت آمریکا با این سیاست مخالفت کرد.

به گفته پمپئو، دولت‌های بعدی آمریکا نیز این‌گونه نتیجه‌گیری کردند که شهرک‌سازی‌های نامحدود رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مانع صلح خواهد بود، اما آن را متناقض با حقوق بین‌الملل ندانستند. اما در دسامبر سال ۲۰۱۶ جان کری، وزیر دولت اوباما در آخرین روزهای کاری این دولت، این رویکرد را تغییر داد و غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها را به صورت علنی اعلام کرد.

پمپئو تاکید کرد که دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

موگرینی سفرش به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد کد خبر 464068 برچسب‌ها اتحادیه اروپا - فدریکا موگرینی اسرائیل اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - کرانه باختری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی اسرائیل اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز نیز به مناطقی از کرانه باختری حمله ور شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک بیتا در جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

از سوی دیگر منابع وابسته به هلال احمر فلسطین از زخمی شدن دو نفر در عزون در نزدیکی قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.

منابع محلی نیز به درگیری هایی اشاره کردند که میان نظامیان اشغالگر با جوانان فلسطینی در جریان یورش آنها به شهرک عزون رخ داده است.

در نابلس نیز درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران رخ داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به منزلی درمنطقه الطور در نابلس نیز حمله ور شدند.

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطینی نیز اعلام کرد که اشغالگران از روز گذشته تاکنون ۱۲ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده اند.

طبق این آمار، شمار بازداشت شدگان به دست اشغالگران در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون به ۸۵۰۵ فلسطینی رسیده است.

کد خبر 6092378

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند