Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه کشورمان با این ادعا که ایران نتوانسته به وظایف خود عمل کند و همین مردم را خسته کرده در اظهاراتی مداخله‌جویانه صریحا اعلام کرد آمریکا قویا از اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران حمایت می‌کند.

اخبار سیاسی- پیش‌تر نیز کاخ سفید در پی اغتشاشات و آشوب‌های چند روز گذشته در ایران، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.» (بیشتر بخوانید)

برایان هوک با بیان اینکه ایران باید حمایت از گروه‌های مقاومت منطقه‌ای را قطع کند، سعی کرد اعتراضات عراقی‌ها به فساد دولتی در کشورشان را به شکل دیگری جلوه دهد: «مردم عراق خواستار پایان یافتن تسلط ایران بر کشورشان هستند.»

 نماینده ویژه آمریکا مدعی شد: «ایران اکنون بهای توطئه‌پردازی علیه دیگر کشور‌ها را می‌پردازد؛ تظاهرات در عراق و لبنان نشان داد که سیاست رژیم ایران در صدور انقلاب رد شده است.» 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران کاخ سفید ایران اغتشاشات حمایت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین؛ از روز اول جنگ طوفان‌الاقصی، جریان رسانه‌ای و پروپاگاندای غرب و رژیم صهیونیستی، پابه‌پای قدرت نظامی این جبهه ظالم وارد میدان شدند تا حقیقت سال‌ها اسعمار، قتل، غارت، ترور و خشونت را وارونه جلوه داده و افکار عمومی مردم جهان را به سمت خود جلب کنند. در روایت آنان مجاهدین حماسی که برای آزادسازی سرزمین مادری‌شان مبارزه می‌کنند، یک گروه تروریستی که به زودی قرار است از صحنه روزگار محو شود معرفی می‌شود، حتی کار به جایی رسیده بود که برای مورد هدف قرار دادن مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها هم توجیه غیرحقیقی می‌آوردند و جاده کشتار مردم فلسطین را برای صهیونیست‌ها صاف می‌کردند. برای بررسی این سیاست رسانه‌ای از سوی اسرائیل و غرب و ارتباط آن با حقیقت میدانی با جعفرقنادباشی، تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بن‌بست اسرائیل

قنادباشی ادامه داد: امروزه اسرائیل در یک بن‌بستی قرار گرفته است که شبیه به باتلاق بوده و آن‌ها را پایین و پایین‌تر می‌برد. نتانیاهو اذعان داشته بود که آتش‌بس به نفع اسرائیل نیست و به معنای شکست خود اوست. حتی سایر مقامات صهیونیستی تصریح کرده بودند باید جنگ را ادامه داد و آتش‌بس به معنی پایان اسرائیل است. از این جهت آنان چاره‌ای برای متوقف کردن جنگ ندارند و باید این ادامه کشتار را به هر نحوی که هست از لحاظ سیاسی و رسانه‌ای توجیه کنند. گرچه همین راهی که پیش گرفتند هم به پایانشان منتهی می‌شود اما با تأخیر.

آمریکا موتور رسانه‌ای ضدمقاومت

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی جبهه غرب نظیر سی‌آی‌اِی با صرف بودجه‌های کلانی سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری، به نحوی از انحا اداره افکار عمومی را در دست بگیرند تا توجیهاتی را برای جنایات خود در غزه دست و پا کنند. حتی کار به جایی رسیده است که به غیر شبکات، حتی در این پروژه برخی از شخصیت‌های شناخته شده نیز وارد صحنه می‌شوند.

او ادامه داد: آمریکا پشت‌پرده جدی بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی به نفع اسرائیل است، از این منظر که شکست اسرائیل با آتش‌بی، به معنای شکست آمریکا در منطقه است؛ به تعبیری در چنین شرایطی جدی‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است؛ لذا طبیعی است که آن‌ها وارد میدان شوند. اما نکته مهم و اساسی در این بین شکست روایت آمریکا از جنگ است. جنبش‌ دانشجویی به شکلی درحال به دست‌گیری هدایت افکار عمومی است که رسانه‌های آمریکایی در برگرداندن شرایط به نفع اسرائیل با چالش مواجه شدند.

رغبت مردم غرب به حماس بیشتر شده است

قنادباشی گفت: از آنجایی که نام حماس همواره با «تروریسم» در رسانه‌های غربی تکرار شده است؛ هنوز در جوامه آن‌ها نوعی گاردگیری نسبت به این گروه وجود دارد. اما در کل موضع مردم اروپا امروز با موضع حماس همسو است و می‌بینیم که مطالعه و تحقیق بر روی حماس گسترش یافته است.

کد خبر 850440 برچسب‌ها اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
  • ناگفته‌هایی از اعتراضات کف خیابان‌های لس‌آنجلس/ واقعیت کدام است؟
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • اعتراضات ضد صهیونیستی به مدارس آمریکا رسید+ فیلم
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • تفاوت بوته با درخت
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد