Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@22:47:28 GMT

ساخت ۴۰۰هزار مسکن ملی کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۳۰۷

ساخت ۴۰۰هزار مسکن ملی کافی نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فرج‌الله رجبی با بیان اینکه "قطعا یکی از عوامل اصلی رونق گرفتن بازار مسکن، تولید هدفمند و گسترده خانه در استان ها است"، اظهار کرد: اما به نظرم سیاست های دولت در حوزه تولید مسکن مبهم و غیرشفاف است. دولت باید به صورت شفاف و روشن اعلام کند که از چه مسیری به دنبال رفع کمبود مسکن در بازار است، از این رو کشور در شرایط کنونی نیازمند اعمال استراتژی جدید برای رونق گرفتن بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن است، اما قطعا این میزان جوابگوی نیازهای کنونی کشور نیست. بر اساس آمار کشور سالانه به حدود 800 هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به حوزه تولید مسکن به خانه ملت گفت: برنامه دولت برای به میدان آوردن بخش خصوصی جهت تولید مسکن هنوز مشخص نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: بازار مسکن به خودی خود به سمت رونق در معاملات و ساخت و ساز نمی رود، مگر اینکه دولت خود زمینه تحقق این مسئله را فراهم کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مجلس شورای اسلامی مسکن ساخت مسکن کمیسیون عمران مجلس فرج الله رجبی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟