Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از عدم تعطیلی هفته آینده مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و خطاب به علی لاریجانی در مورد افزایش قیمت‌ها و نظارت بر بازار تذکر داد. رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به او گفت: عدم تعطیلی مجلس نظر قالب نمایندگان بوده است. موضوع نظارت بر بازار شورای سران سه قوا را دنبال خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به علی لاریجانی اظهار کرد: درخواست همکاران از شما این است که جلساتی را برای نظارت بازار برگزار کنیم. یکی از فرامین مقام معظم رهبری هم این بود که اجازه ندهیم تغییر نرخ بنزین روی دیگر کالاها و خدمات تاثیر بگذارد. شورای هماهنگی و مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه نظارت‌کننده باید به وظیفه نظارتی هم عمل کند. عمل به این وظیفه نیاز به تمهیدات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آخرین اخبار من این است که «همه کالاها افزایش قیمت داشته‌اند»، گفت: کرایه تمام وسائل نقلیه در حال افزایش و مردم تحت فشار هستند. در شرایط فعلی نمایندگان باید بین مردم باشند.

نقوی حسینی از عدم تعطیلی جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: نمایندگان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند چرا هفته آینده را تعطیل نکردیم تا نمایندگان به مساجد، گروه‌ها و اجتماعات بروند و با مردم صحبت کنند؟ ما مردم را در شرایط فعلی رها کرده‌ایم. در بازارها صدها اتفاق می‌افتد؛ راهپیمایی‌ها و اعتراضاتی شکل می‌گیرد و ما در صحن به دنبال سوال از وزرا هستیم. مردم نیازمند حضور نمایندگان بین خودشان هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقوی حسینی اظهار کرد: در مورد نظارت بر بازار به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفتم که جلساتی با مسئولان امر بگذارد؛ البته درخواست شما این است که این موضوع در سطح سران سه قوا مطرح شود که بنده آن را دنبال خواهم کرد.

لاریجانی در مورد عدم تعطیلی هفته آینده مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای پزشکیان خواسته بودم که نظر نمایندگان در این مورد را بپرسند؛ ایشان استمزاج گرفتند و متوجه شدند که نظر قالب نمایندگان این است که هفته آینده جلسه داشته باشیم. امروز نیز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز جلسه‌ای با وزرای اقتصادی برای پیگیری این موضوع خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي لاريجاني اعتراض قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد