Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران، صبح امروز در هشتمین نشست هیات نمایندگان بخش خصوصی درباره جزییات سفر اخیر هیات اقتصادی به چین توضیح داد: در جریان این سفر موضوع تهاتر کالا میان ایران و چین در دستور کار قرار گرفت و در نهایت این اقدام مهم هم از طریق چین و هم از طریق هنگ کنگ اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مثبت شمردن این اقدام ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌هایی که در جریان این سفر به امضاء رسید، ساز و کار تهاتر کالا در مرحله نهایی قرار گرفته و اجرایی شدن آن منجر به سرعت و سهولت در اقتصاد ایران خواهد شد.

خوانساری تصریح کرد: چینی ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در طرح های زود بازده معدنی و کشاورزی ایران سرمایه گذاری کنند اما به علت شرایط تحریمی این سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم خواهد بود؛ همچنین انجمن مشاغل زودبازده چین هم اعلام آمادگی کرده تا در طرح های نیروگاهی ایران سرمایه گذاری کند.

به گغته او، به زودی آژانس های گردشگری چین، ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به هموطنان خود اعلام خواهند کرد؛ ما تلاش می‌کنیم تا چین سهم بالایی از گردشگران ورودی به ایران را در اختیار داشته باشد، از طرفی با اتاق بازرگانی این توافق صورت گرفته تا کمیته داوری مشترک میان اتاق بازرگانی دو کشور تشکیل شود که اختلافات تجاری دو طرف حل و فصل شود.

خوانساری با اشاره به تلاش چین و روسیه در راستای حذف دلار از مبادلات خود اظهار کرد: در نتیجه این اقدام بدهی های آمریکا به صورت واقعی مشخص شود، افزایش بی سابقه دیون کشورهای غربی مشکلات اتحادیه اروپا، جنگ تجاری چین و امریکا و نیز تصویب اختلافات اروپا با آمریکا منجر به این شده که صندوق بین المللی پول وضعیت اقتصادی را نامطلوب پیش‌بینی کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود  با اعلام نارضایتی بخش خصوصی از شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: دولت طرح های اتاق بازرگانی را ناقص اجرا می‌کند؛ اصلاح قیمت سوخت و حامل‌های انرژی اگرچه مورد تاکید فعالان اقتصادی بوده و اتاق تهران نیز طرحی ارائه داده، اما افزایش قیمت بنزین به شیوه کنونی از سوی دولت منجر به نارضایتی هایی در میان مردم شده است.

او اضافه کرد: طرح‌هایی که از سوی اتاق بازرگانی درباره اصلاح قیمت بنزین ارائه شده بود می‌توانست به شکل صحیح افزایش قیمت را مدیریت کند اما آن طرح با انجام اصلاحاتی از سوی دولت، مردم را دچار مشکل کرده است.

خوانساری در پایان گفت: متاسفانه طرح های ارسالی بخش خصوصی که از پشتوانه کارشناسی برخورددار است بعد از مدتی از سوی دولت به صورت ناقص اجرا می شود و ما مقصر نارضایتی ناشی از آن نیستیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت بنزین اصلاح قیمت بنزین ایران و چین سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین اتاق بازرگانی تهاتر کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا