Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@20:46:47 GMT

چرا سنگاپور هوشمندترین شهر جهان است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۸۹۱

چرا سنگاپور هوشمندترین شهر جهان است؟

مجمع جهانی اقتصاد، سنگاپور را به عنوان هوشمندترین شهر جهان انتخاب کرد. بیتا میرعظیمی خبرنگار

بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه بازرگانی سوئیس و فناوری سنگاپور، شاخص های تمامی شهرهای هوشمند در برخی از شهرهای بزرگ و به نام جهان مورد ارزیابی قرار گرفته و درنهایت سنگاپور به عنوان هوشمندترین شهر جهان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مجمع جهانی اقتصاد چرا سنگاپور را به عنوان هوشمندترین شهر جهان انتخاب کرد؟

در گزارش این مجمع 3 دلیل برای انتخاب این شهر ذکر شده است. یکی از دلایل مهم وجود شهروندانی سالم تر در این شهر است. بدین معنا که مراقبت های بهداشتی در این شهر به گونه ای هوشمندانه در سطح شهر گسترده شده و نقش تعیین کننده ای را در بهداشت محیط و شهروندان ایفا کرده است. خدمات تخصصی در این شهر قابل اعتماد بوده و مراقبت های بهداشتی و آموزش پزشکی در محیطی پویا و پایدار جریان داشته و در یک کلام این شهر سلامت محور است. مسیرهای پیداه روی و پارکینگ ها و فضای سبز در این شهر به گونه ای ایجاد شده اند که د رنهایت شرایط بهداشتی و درمانی شهروندان را بهبود ببخشد.

عامل دوم به دسترسی شهروندان این شهر به مسکن های رایگان باز می گردد. بر اساس آمار منتشر شده بیش از 80 درصد مردن این شهر در مسکن های عمومی زندگی می کنند و همین امر نیز باعث شده است تا دولتمردان و مدیران کارآمد این منطقه به گونه ای متمرکز برنامه ریزیها را برای رفاه و آسایش شهروندان را انجام داده و خدمات محوری دیجیتال و هوشمند را در بستری آرام به تمامی شهروندان تسری دهند.

علت سوم انتخاب سنگاپور به عنوان هوشمندترین شهر جهان به حمل ونقل فناورانه این شهر باز می گردد. در این شهر مناطق مشخصی را برای عبور خودروهای خودران مشخص کرده و همزمان بخش هایی نیز برای عبور با دوچرخه و اتوبوس های سریع السیر تعبیه شده است. با اجرای ایده های فناوارنه در حمل و نقل، بهره گیری از انرژی پایدار توسعه پیدا کرده و آلودگی هوا نیز تا حد بسیاری تحت کنترل قرار می گیرد. حمل و نقل در این کشور باصرفه بوده و با هوشمندی شهروندان در سراسر شهر جابجا می شوند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در شیروان افتتاح شد.

نمایشگاه موزه عبرت برای تبیین جنایات ساواک و آشنایی شهروندان با اقدامات غیر انسانی رژیم طاغوت در شیروان برپا می شود. 
 
این نمایشگاه در محل مصلای شیروان از جمعه آماده بازدید شهروندان است.

کد خبر 6095550

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ببینید | لحظه تلخ ورود آب به منازل شهروندان شمس آباد دزفول
  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد