Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا، در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران پس از استماع اظهارات معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در فضاهای شهری امر بسیار مهمی است، اظهار کرد: این موضوع امری طبیعی است که به ازای وجود هر میزان تقاضا مدیریت شهری به عنوان ذی مدخل فضای لازم را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بروز برخی نگرانی ها در این زمینه تصریح کرد: یکی از نگرانی های موجود در این زمینه افراطی است که در مداخله جویی در فضاهای شهری قبل از ایجاد تقاضا به وجود آمده است.

رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در این زمینه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: به عنوان مثال برای ایجاد شرکت های دانش بنیان شاهد مداخله جویی در اراضی اطراف دانشگاه تهران هستیم و این موضوع به طور حتم تبعات جدی را به دنبال دارد.

اعطا ادامه داد: در تعریف مسئله آمده است که ساخت ۴ هزار شرکت دانش بنیان در این اراضی پیش بینی شده است، اما مطالعه ای در این باره صورت نگرفته آیا در این باره تقاضایی وجود دارد یا خیر و یا فضای موجود ظرفیت پذیرش برای ارائه چنین خدماتی را دارا است.

وی با اشاره به اینکه به جای ایجاد ساختمان جدید می توان از ساختمان های موجود استفاده کرد، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت شهرهای جدید استفاده کنیم و به جای تمرکز در تهران و ایجاد اشتغال، تمرکز در این باره به مجموعه ای از حلقه های پیرامون شهر منتقل شود تا مشکلات به تدریج کاهش یابد.

کد خبر 4775975 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اعطا شهر تهران شورای شهر تهران زلزله شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه شهر تهران آلودگی هوا بارش برف بنزین کمیته امداد امام خمینی آتش نشانی سازمان تامین اجتماعی محسن هاشمی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها