Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:53:10 GMT

شهرداری تهران لایحه متمم بودجه سال ۹۸ را ارائه کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۵۵۳

شهرداری تهران لایحه متمم بودجه سال ۹۸ را ارائه کند

«سید حسن رسولی» روز سه شنبه یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورا به ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه های شهرداری تهران در مهرماه ۱۳۹۸ و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب پرداخت و اظهار داشت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۱۵ هزار و  ۶۸۹ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مهر امسال شهرداری تهران توانست مبلغ ۱۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال معادل ۷۸ درصد درآمد با ۲۲ درصد عدم تحقق را تحصیل کند، گفت:‌ از کل درآمدهای مهر ماه ( ۱۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال)  مبلغ ۱۰ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال آن معادل ۸۷ درصد نقد و ۱۳ درصد معادل یک هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال آن غیرنقد است.

رسولی ادامه داد: از کل درآمد نقدی وصولی معادل ۱۰ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال، ۵۳ درصد آن (۵ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال) پایدار و ۴۷درصد آن (۴ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال) ناپایدار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود:‌ شهرداری تهران در بخش مصارف و عملکرد هزینه ای نیز تا سقف ۱۴ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال اجازه هزینه ­کرد داشته است که معادل ۷۸ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است.

وی درباره عملکرد حساب درآمد هفت ماهه شهرداری تهران نیز خاطر نشان کرد:‌ شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی هفت ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۱۰۹ هزار  و  ۸۲۳ میلیارد ریال اقدام کند.

به گفته رسولی، ‌ شهرداری طی این دوره هفت ماهه توانسته مبلغ ۸۹ هزار و ۷۹ میلیارد ریال معادل ۸۱ درصد درآمد تحصیل کند؛ ‌ بنابراین طی هفت ماهه مذکور کسری عملکرد ۲۰ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریالی معادل ۱۹ درصد نسبت به بودجه مصوب داشته است.

وی با بیان اینکه از کل درآمد هفت ماهه مبلغ ۷۱ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال آن معادل ۸۱درصد نقد و ۱۹درصد آن غیرنقد است، ‌خاطر نشان کرد: از کل درآمدنقدی وصولی ۳۷ درصد آن درآمد پایدار و ۶۳ درصد آن درآمد ناپایدار است.     

رسولی درباره عملکرد هزینه ای هفت ماهه نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۱۰۱ هزار و ۶۶ میلیارد ریال هزینه کند و در این دوره مبلغ ۷۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال (۷۷ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است که از این مبلغ ۹۸ درصد بصورت پرداخت های نقدی و دو درصد هزینه غیرنقدی است.

عضو شورای شهر تهران با تحلیل و ارزیابی درآمد و هزینه های شهرداری در ۷ ماهه امسال گفت: کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ درصد (از ۷۷ درصد  به ۸۱ درصد) افزایش پیدا کرده است، ‌به طوری که ثبت هزینه­ ها در دفاتر مالی سال گذشته طی همین بازه زمانی ۱۸ درصد بوده و این شاخص اکنون به ۷۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هزینه جاری حقوق سازمان ها و شرکت ها و ادارات مستقل نسبت به بودجه مصوب ۱۱۲ درصد است و این شاخص نشان دهنده دو نکته است اول اینکه ارقام مندرج در سند بودجه سالیانه واقع بینانه نبوده است و دوم اینکه صرفه ­جویی لازم صورت نگرفته است.

رسولی ادامه داد: همچنین افزایش شاخص ثبت هزینه ­ها در دفاتر مالی طی دوره مشابه سال قبل به میزان ۵۹ درصد علامت امیدوارکننده­‌ای برای تحقق انضباط مالی مورد هدف شوراست.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه ردیف ­های بازپرداخت بدهی­ ها ۷۶۹ درصد و اصل و سود تسهیلات دریافتی ۲۰۴ درصد نسبت به پیش­‌بینی بودجه افزایش نشان می­‌دهد، افزود: البته ارقام مصوب این دو ردیف در بودجه ۹۸ ناچیز است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سهم مصارف هزینه ­ای ۶۵ درصد و سهم تملک سرمایه ای و تملک مالی به میزان ۳۵ درصد مصارف در هفت ماهه اول سال جاری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تحقق بودجه غیرنقد نیز در مقایسه با نیمه اول سال از ۲۰ درصد به ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده و جبران این عقب افتادگی حداقل در سطح ۳۰ درصد سهم بودجه مصوب مستلزم فعالیت­ های جبرانی عاجل و موثر شهرداری است.
 

سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انتقال دارایی با طلبکاران شهرداری
رسولی با اشاره به گزارش رئیس سازمان سرمایه ­گذاری شهرداری تهران، ‌ اظهار داشت:‌ بر اساس این گزارش به میزان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طی ماه ­های اخیر تفاهم­نامه انتقال دارایی با طلبکاران مبادله شده است و عینیت یافتن این توافقات مورد انتظار است که امیدوارم گزارش عملکرد آن را در ماه آینده تقدیم کنم.

با کسری بودجه مواجه خواهیم شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه، عدم تحقق درآمد یک ماهه مهر نسبت به ۶ ماهه اول سال با یک درصد افزایش از ۱۸ درصد به ۱۹ درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: در صورت تداوم رشد این شاخص منفی در ماه های باقی مانده سال مالی جاری، با کسری بودجه‌­ای ۲۰ درصدی معادل سه هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان روبرو خواهیم بود.
وی افزود:‌ از طرفی بودجه سال ۹۸ در انطباق با اسناد و جداول درآمد - هزینه برنامه ۵ ساله سوم شهرداری حداقل باید به ۲۵ هزار میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد مازاد بر سقف مصوب امسال افزایش یابد.
وی گفت:‌ پیشنهاد می کنم شهردار تهران به فوریت و قبل از طرح لایحه بودجه سال ۹۹ در صحن شورا، با عملیاتی ساختن تدابیری که بطور مشترک از سوی شهرداری و شورا در حال نهایی شدن است نسبت به تدوین و ارائه لایحه متمم بودجه ۹۸ در مقیاس افزایش ۶۰ درصدی جبران ۲۰ درصد عدم تحقق ۷ ماهه و ۴۰ درصد بعدی نسبت به رقم مصوب اقدام کنند.

به گفته وی، ‌بر مبنای تصویر عملکرد درآمد و هزینه ای هفت دوازدهم از مالیه شهرداری، ماه­‌های سختی را پیش روی داریم و تغییر رویکرد و اتخاذ تصمیمات کلیدی و مهم در این حوزه نه از جنس انتخاب و اختیار بلکه  اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: ظرفیت های بالقوه درآمدزائی شهر متنوع و پرشمارند و به فعلیت رساندن این زمینه­ ها نیازمند مدیریت و تصمیم گیری شجاعانه و واقع بینانه است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران تهران بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تهران بودجه شورای اسلامی شهر تهران تهران بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد شهرداری قم در فروردین امسال در حوزه نقدی و غیرنقدی، تحقق ۷۹ درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمد وحید نیا، امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه شورای مدیران که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به درآمد پیش‌بینی شده برای فروردین ماه مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: در مجموع ۷۹ درصد این درآمد محقق شده که در حوزه نقدی ۷۴ درصد و در حوزه غیر نقدی ۹۶ درصد تحقق داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد مناطق هشت‌گانه شهرداری قم در حوزه درآمد نقدی فروردین ماه افزود: منطقه یک شهرداری قم ۸۶ درصد، منطقه دو ۸۵ درصد، منطقه سه ۱۰۲ درصد، منطقه چهار ۱۰۴ درصد، منطقه پنج ۶۵ درصد، منطقه شش ۱۰۱ درصد، منطقه هفت ۳۱ درصد و منطقه هشت شهرداری قم به ۷۰ درصد درآمد پیش بینی شده برای فروردین رسیده‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه مجموع درآمد وصولی شهرداری قم در فروردین ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه نقدی است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان درآمد در شهرداری قم ایجاد شده است.

وحیدنیا با اشاره به درآمد غیرنقدی مجموعه شهرداری قم در فروردین، گفت: در این زمینه منطقه سه شهرداری قم ۱۵۶۳ درصد تحقق بودجه داشته است.

وی با اشاره به عملکرد ۸۵ درصدی منطقه چهار شهرداری قم در حوزه درآمد غیرنقدی، افزود: منطقه هشت شهرداری قم نیز ۱۰۵ درصد تحقق درآمد غیر نقدی را در فروردین رقم زده است.

کد خبر 747466

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه