Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:50:46 GMT

تخلف آیین‌نامه‌ای در انتخاب اعضای کمیته داوران

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۷۹۳

تخلف آیین‌نامه‌ای در انتخاب اعضای کمیته داوران

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خلاف آیین‌نامه کمیته داوران این فدراسیون، حضور یکی از اعضایی که واجد شرایط حضور در کمیته داوران نبوده را به تصویب رساند.

به گزارش مشرق، یکی از خروجی‌های آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، تصویب و معرفی اعضای جدید کمیته داوران بود. اتفاقی مثبت برای داوری، حداقل از این جهت که کمیته داوران به شکل قانونی‌اش پس از مدت‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته‌ای که مدت‌ها فقط با رئیس یا سرپرست اداره می‌شد و اعضای آن مشخص نبودند. از آنجایی هم که اعتراض به مسائل داوری پرشمار بود، کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیاز به تعیین و تکلیف داشت که به نظر می‌رسد با معرفی اعضای جدید، داوری کشور تکلیف خودش را بداند.

بیشتر بخوانید:

معرفی اعضای جدید کمیته داوران

آنطور که به نظر می‌رسد و از شواهد پیداست، در تصویب و معرفی اعضای جدید کمیته داوران و در معرفی یکی از نفرات، خلاف آیین‌نامه این کمیته تصمیم‌گیری شده است. براساس بند 3 از ماده 4 آیین‌نامه کمیته داوران که مربوط به ترکیب اعضای این کمیته می‌شود، آمده است: «کلیه اعضا از بین داوران بین‌المللی و ملی بازنشسته و دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی که شناخت کافی از پتانسیل‌های جامعه داوری داشته و دارای توانایی برای برنامه‌ریزی و سازماندهی داوری بوده و حداقل 40 سال و حداکثر 61 سال سال سن داشته باشند، انتخاب می‌شوند».

طبق بررسی‌ها، نادره درودیان که به عنوان یکی از اعضای جدید کمیته داوران معرفی شده، واجد شرایط حضور در این کمیته نیست. درودیان با اینکه از داوران سابق محسوب می‌شود، اما جزو داوران ملی یا بین‌المللی محسوب نمی‌شود. او از داوران درجه یک فوتبال بوده که طبق آیین نامه مصوب کمیته داوران شرایط حضور در این کمیته را ندارد.

با توجه به این مسئله علاوه بر اینکه هدایت ممبینی خلاف آیین‌نامه کمیته داوران، درودیان را به عنوان یکی از اعضا معرفی کرده است، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم خلاف آیین‌نامه حضور این فرد در کمیته داوران را تأیید و تصویب کرده است. در چنین شرایطی ممبینی باید فردی جدید را به عنوان جانشین درودیان معرفی کند و باید دید واکنش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چیست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین فدراسیون فوتبال کمیته داوران آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند