Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@04:48:49 GMT

برترین دریبل‌زن‌ دنیای فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۰۰۱

برترین دریبل‌زن‌ دنیای فوتبال

آمار نشان می دهد لیونل مسی از نظر آمار دریبل‌زنی در صدر فوتبالیست های دنیاست و از این نظر فاصله زیادی با رقیب بزرگش کریستیانو رونالدو دارد.

به گزارش مشرق، لیونل مسی در بازی دیشب تیم ملی آرژانتین و اروگوئه که یک دیدار دوستانه بود نمایش تکنیکی فوق العاده ای داشت و با دریبل های پرتعدادی که در این بازی زد رسانه ها را واداشت تا آمار دریبل‌زنی او را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی نتایج جالبی در پی داشت چرا که از یک نظر نشان داد مسی بهترین دریبل‌زن دنیا بوده و از طرف دیگر رقیب بزرگ او کریستیانو رونالدو از این نظر با او اختلاف زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت گل‌های ملی مسی و رونالدو

ماجرا از آن جهت به کریستیانو رونالدو مربوط شد که هواداران مسی و رونالدو هنوز درباره صحبت‌های چندی پیش کاپلو مربی کهنه کار ایتالیایی بحث می کنند که گفته بود رونالدو سه سال است هیچکس را دریبل نزده است.

در این آمار جدید که تعداد دریبل‌زنی‌های بازیکنان بزرگ دنیا از جمله مسی و رونالدو را بررسی کرده، آمده که مسی در این مدت با برتری قابل ملاحظه نسبت به سایر رقبا، بهترین دریبل زن دنیا بوده است. مسی از سال 2006 تا امروز با 1880 دریبل در صدر فهرست ایستاده است. مسی همه این دریبل‌ها را با پیراهن بارسلونا انجام داده و نزدیک ترین رقیب او ادن هازارد در این مدت حدود ششصد بار کمتر از مسی دریبل زده است.

رتبه سوم فهرست در اختیار فرانک ریبری و رتبه چهارم در اختیار سرخیو آگوئرو مهاجم سیتی است. ولی نکته اصلی به رتبه عجب کریستیانو رونالدو برمی گردد. رونالدو در این سیزده سال 816 دریبل زده و در رتبه پنجم فهرست بهترین دریبل زن های دنیا ایستاده است.

یکی دیگر از آمارهای عجیب استخراج شده درباره تعداد دریبل های بازیکنان بزرگ آمار نیمار ستاره تکنیکی برزیل است. نیمار با 734 دریبل در این سیزده سال در رتبه دهم جدول ایستاده.

اما اگر در جدول آماری ارائه شده توسط اُپتا دریبل های موفق ستاره های فوتبال را بررسی کنیم به نتیجه عجیب تری می رسیم. در آمار دریبل های موفق اینیستا از مسی پیشی گرفته و با 60.9 درصد بیشترین دریبل های موفق را به نام خود ثبت کرده و مسی در این فهرست با 57.2 درصد دریبل موفق در رتبه دوم قرار دارد. ولی رونالدو در کمال تعجب با ثبت 44درصد دریبل موفق در رتبه دهم جدول قرار گرفته است.

منبع: ورزش سه

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین فوتبال لیونل مسی کریستیانو رونالدو فرانک ریبری آگوئرو بارسلونا یوونتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب بهترین‌های ورزش ایران

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم)
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!