Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سورنا ستاری» روز سه شنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و به مدیریت شهری پیشنهاد کرد که مدیریت شهری باید به مثابه شتاب‌دهنده بزرگ استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) باشد نه اینکه مانع آنها شود. 

ستاری پس از سخنان خود، اظهارات اعضای شورای شهر تهران در خصوص کسب و کارهای نوین را شنید و در پاسخ به اعضای شورا اظهار داشت:‌ از زمان آمدنم به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل دانش‌بنیان را به صورت ویژه دنبال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در کشور موفقیت‌های زیادی در زمینه فناوری و نوآوری از جمله بایوتک، هوافضا، سلول‌های بنیادی و استارتاپ کسب کردیم.

به گفته ستاری، ۴هزار و ۶۰۰ شرکت استارتاپی هم‌اکنون در زمینه و فعالیت‌های مختلف در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ۶ هزار سال از تاریخ دانش در ایران می‌گذرد اما ما تنها ۱۰۰ سال است که فقط به نفت اکتفا کردیم و این موضوع باعث شده که فرهنگ کارآفرینی و نوآوری دیده نشود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود، تاکید کرد: تکیه به منابع زیرزمینی باید به فراموشی سپرده شود و روحیه کارآفرینی و نوآوری متبلور شود.

ستاری خطاب به اعضای شورای شهر و نقطه نظرات آنان گفت: شما از اختیارات و پتانسل در شورای شهر و شهرداری چندان استفاده نکردید و می‌توان گفت که شهر در دست شما نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور ایجاد شده و حتی در چابهار پارک فوق العاده نوآوری راه‌اندازی کردیم که این موضوع نشان می‌دهد هر چقدر افراد محروم‌تر باشند، نوآوری در آن منطقه بیشتر و انگیزه برای کار افزایش می‌یابد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری مهم است و پژوهشی محصول می‌دهد که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

ستاری پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یافته و اظهار داشت:‌ با وضعیت کنونی  اقتصاد نفتی باید به سمت کسب و کارهای نوین روی آوریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعی اینترنت در روزهای اخیر چقدر به استارت آپ ها خسارت زده است، اظهار داشت:‌حتما خسارت زده است اما ان شاء الله به زودی درست می شود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران سورنا ستاری استارتاپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران سورنا ستاری استارتاپ شورای اسلامی شهر تهران سورنا ستاری استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیرویچ عضو و رئیس شورای ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیروویچ عضو مسلمان و رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در محل ساختمان ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا بچیروویچ ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به سفیر کشورمان خوش آمد گفت و آرزو کرد در مدت ماموریت وی روابط دوکشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به مردم بوسنی و هرزگوین همواره در خاطره مردم این کشور به نیکی ماندگار است. سپس ضمن ارائه توضیحاتی در باره نسل کشی در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ خواستار حمایت کشور‌های اسلامی از قطعنامه محکومیت نسل کشی که در مجمع عمومی سازمان ملل در معرض رای گیری قرار خواهد گرفت، شد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین است و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد. در پایان سفیر کشورمان چند کتاب ترجمه شده به زبان بوسنیایی از جمله دیوان حافظ و الهی نامه عطار نیشابوری را به رییس جمهور بوسنی و هرزگوین هدیه کرد.
دنیس بچیروویچ نیز کتاب خود را به سفیرمان هدیه داد. او در ابتدای کتاب نوشت: تقدیم به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی ترکمان به نشانه توجه و احترام.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی