حجت الاسلام سالک: عوامل فتنه بر موج بیکاری سوار شدند؛ شبکههای خارجی و نفوذ عوامل پشت پرده اغتشاشات
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۶۴۵
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل فتنه، سوار بر موج فقر و بیکاری و کمبود درآمد مردم شدند، گفت: در پشت پرده این حرکات، شبکههای خارجی و داخلی نفوذ هستند که در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری تاثیر بسزایی دارند. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -
حجت الاسلام احمد سالک در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: ریشه حوادث اخیر در چهار بخش است، یکی تحلیل نسبت به ریشههای این مسئله که ما از اول انقلاب تا الان شاهد آن هستیم و امروز آن عوامل به تکامل رسیده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: ریشه اصلی و طراح اصلی این موضوعات، صهیونیست است که لبنان و عراق را مقدمه کشورمان قرار داد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ماهیت این حادثه با فتنههای سال 78 و 88 تفاوت بسیار زیادی دارد. برای مثال، در فتنه سال 88، در چند میدان تهران و مناطق دیگر تجمع کردند، ولی این بار، فتنه و عوامل فتنه در تمام استانها و شهرستانها ورود پیدا کردند.
سالک تصریح کرد: نکته دوم را میتوان سوء استفاده از موضوعی دانست که نیازمندی و طلب مردم است. عوامل فتنه، سوار بر موج فقر و بیکاری و کمبود درآمد مردم شدند و میتوان گفت افزایش قیمت بنزین، بنزینی شد بر احساسات تمام مردم و با سوء استفاده عوامل خارجی از این موضوع، شاهد به بار آمدن خسارات بسیار زیاد مادی، کشته شدن افراد بی گناه و مسائل دیگر شدیم.
وی خاطرنشان کرد: نکته سوم، بررسی عوامل اعلام افزایش قیمت بنزین است. باید اعلام شود که آیا این عوامل، دارای حساب و کتاب بوده است یا خیر.
جریان امید تلاش میکند خودش را از عملکرد ناموفق دولت جدا کندبسیج دانشجویی دانشگاه تبریز| آسیب زدن به بیت المال و شعارهای ساختارشکنانه صدای مردم نیستلیدرهای اغتشاشات اخیر استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدندعضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر من، کارشناسی دقیقی در رابطه با مسئله افزایش قیمت بنزین صورت نگرفته است، به این دلیل که قبل از اعلام افزایش قیمت بنزین، نه مردم را آماده کردند و نه مدیران مربوطه را آموزش دادند و به یک باره، در ساعات پایانی 24 آبان، اعلام کردند بنزین گران شده است و همه باید از این گرانی حمایت کنند.
وی گفت: در بیان نکته آخر، میتوان از سوءاستفاده عوامل فتنه از وجود خانمها و جوانان نام برد. این عوامل، خانمها و جوانان را به میدان کشیدند و سطح عملیات خود را، در سطح دبیرستانیها و نوجوانان تقلیل دادند.
سالک در رابطه با راه حلهای بیرون رفتن از امثال این فتنهها افزود: با محاکمه کردن عوامل چنین حرکتی در دولت و غیر دولت، و همچنین استقامت و مقاومت در برابر این نوع توطئهها، میتوان از فتنههای اینچنینی به سلامت بیرون آمد.
انتهای پیام/ ت
R41346/P/S6,51/CT1منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پرده جدیدی از شبکه نمایشهای خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول میزند؟
پردهای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت یک مدیر به اهالی هنر است و البته پرسشی جدی در حوزه اقتصاد صنعت نمایشهای خانگی و تعاملشان با هنرمندان و مخاطبین: آیا حرف اول و آخر را پول میزند؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سیدرضا میرجعفری، اظهارات یکی از مدیران پخش فیلم شبکه نمایش خانگی که در بخشی از آن به هزینههای تولید پروژه در یکی از مجموعهها اشاره میکند پشت پردههای جدیدی را در این صنعت را رو میکند که مورد توجه همه فعالین رسانه و فرهنگ قرار گرفتهاست.
این اظهارات واکنش گستردهای نیز در بین اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص هنرمندان داشتهاست چرا که این مدیر تابع بازار با مقایسه صنف هنرمندان با سایر صنوف آنها را بیاخلاق و غیرمتعهد نامیدهاست.
پرسشی که از این دست مدیران برای افکار عمومی مطرح میشود این است که همقطارانش قبل از ورود به این عرصه چقدر با منطق اقتصاد کار فرهنگی آشنا بودهاند؟ و در سال آغاز کار هم چشماندازی از آنچه امروز از آن گلایه میکنند داشتهاند؟
شبکه نمایش خانگی که امروز بر سر آن جنجال شده یکی از اولین پلتفرمهای پخش کننده محتواهای سرگرمی از جمله سریال از این دست بوده که در سال 92 یا 93 تأسیس شده و آن سالها نیز به شدت تورم در کشور رقم بالایی را نشان میدهد و از نحوه سرمایهگذاری کلان روی آن هیچگونه اسناد شفافی وجود ندارد و از همین رو معلوم نیست این بنگاههای اقتصادی زیان ده هستند یا بازدهی لازم را دارند؟ و خود این ماجرا باعث ابهامی بزرگ در افکار عمومی و اظهار نظرهای زیادی در این مورد شدهاست.
پردهای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت مدیر به اهالی هنر است که وقتی مصاحبه کننده از وی در مورد اظهاراتش میپرسد آیا از حمله خود به هنرمندان و بایکوت شبکه خانگی مورد بحث نمیترسی؟ پاسخ میدهد: «چنین نگرانیهایی ندارد چون مساله این افراد فقط پول است و اگر پول باشد هرکاری میکنند.» البته از این قبیل اظهارات از طرف مدیران اقتصادی در حوزههای دیگر هنر مانند موسیقی هم شنیدهبودیم و این ماجرا مسبوق به سابقه است که البته هیچگاه باعث موضع گیری عملی فعالین این عرصه نشد و آب هم از آب تکان نخورد.
طیف واکنشی هنرمندان اما به این ماجرا متفاوت است، برخی واکنشهای تندی به این ماجرا داشتند مثلا همایون اسعدیان در واکنشی تند اظهار داشته است: «قیاس به نفس میفرمایید جناب شانهساز. «حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرفها باعث تاسف است. همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.» یا مازیار میری نیز در واکنشی صریح گفت:«تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژههایی که قرار به همکاری با این پروژه داشتم رسما انصراف میدهم.» رضا کیانیان هم کار را به شکایت از این مدیر نمایش خانگی از طرف انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران کشاند که البته مشخص نیست این امر امکان پذیر است یا خیر؟ البته باید منتظر ماند و دید این کشمکش بین هنرمندان و اصحاب این حوزه با این مدیر شبکه نمایش خانگی و البته اظهارات این چنینی چه خواهد شد؟
اینکه واکنشها در این مورد تا کجا ادامه دار خواهد شد؟ موضوعیست که باید برایش صبر کرد اما در مقابل این طیف افرادی هستند که یا هنوز واکنشی نشان ندادند یا محافظه کارانهتر با مسئله برخورد کردهاند مثلا از نرگس آبیار که پروژه او در این گفتوگوی کوتاه نام برده شد هیچ واکنشی سر نزد یا اسماعیل عفیفه که تهیهکننده مجموعه «جنگل آسفالت» در همین نمایش خانگی است، با لحنی واکنش نشان داد که نهتنها بوی قطع همکاری نمیداد، بلکه خیلی متواضعانه بود و مشخص بود صرفا برای دلخوشی عوامل سریال بیان شده است. عفیفه در بخشی از این واکنش در اینستاگرامش نوشت: «علیرغم بالا و پایینی که هر پروژه دارد صمیمانه و همراه با اعتماد متقابل مشغول کاریم.»
همه این فضا و آنچه امروز به عنوان یک مسئله رسانهای و دست به دست میشود ماجرایی پیچیده به اندازه گرههای کور یک ماجراست و حجم واکنشها نیز گویای همین است اما آنچه هنوز در فضای افکار عمومی مبهم خواهد ماند فضای غیر شفاف مالی، عدم تنظیمگری و رگولاتوری به مفهوم عام و این پرسش با پاسخهای مبهم است که چرا دخل و خرج این حوزه مشخص نیست؟ و آیا واقعا در حوزه فرهنگ پر آسیب حرف اول و آخر را پول میزند؟ یا موضوعات دیگری هم مطرح است؟
وقتی میتوان این موضوع را بهتر درک کرد که خود را با این پرسش مواجه کنیم چرا در همه این سالها اقتصاد صنعت سینمای ایران سوای از سرمایهگذاریهای دولتی و بعضا خصوصی سوداگرانه کوچکتر و به سهم شبکههای نمایش خانگی اضافه میشود چنانچه با فاصلهای کوتاه یا حتی همزمان با اکران فیلم روی پرده نقرهای به نوعی وادار به اکران آنلاین در این شبکهها میشوند؟
آیا زور همین هنرمندان به ستوه آمده طیف اول به مدیران ناآشنای فرهنگی که به قول خودشان حرف اول و آخر را پول میزند میرسد یا ماجرا با چند بیانیه و شکایت صوری خاتمه خواهد یافت؟