Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با اشاره به ضرورت اجرایی شدن منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و دولت همواره تلاش کرده از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ قرآنی موجب سعادت جامعه می شود،‌ تلاش در زمینه عمل به محتوا و اجرایی شدن آموزه ها و مفاهیم قرآنی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از متفکران جهان اسلام معتقدند جاری شدن محتوا و مضامین قرآن در شئونات فردی و اجتماعی می تواند موجب دگرگونی زندگی انسانها شود.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مردم و خیرین در امور فرهنگی و عام المنفعه نظیر مدرسه سازی و احداث بیمارستان گفت: قطعا با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های جامعه می توان شاهد مشارکت بیشتر خیرین در توسعه فرهنگ قرآنی بود.
معاون اول رییس جمهور با قدردانی از گزارش ارائه شده از روند عملیاتی سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت : این منشور 10 سال پیش به تصویب رسید و لازم است امروز عملکرد، نقاط قوت و ضعف ها و کاستی های اجرایی آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی بر لزوم تدوین و ارائه گزارش عملکرد در خصوص این منشور به صورت هر شش ماه یک بار تاکید کرد و گفت: ارائه به موقع گزارش عملکرد می تواند در تقویت نقاط قوت و از بین بردن ضعف ها موثر باشد.
جهانگیری همچنین با ابراز خرسندی از اینکه طی سالهای اخیر از مرحله تبرک جویی قرآن به مفاهیم راهبردی و محتوایی آن رسیده ایم از وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری خواست تمرکز جدی تری نسبت به توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشند.
در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی توضیحاتی در خصوص اقدامات ستاد توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد و سپس قائم مقام این ستاد به ارائه گزارشی از روند عملیاتی سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت.
وی در این گزارش توضیحاتی در خصوص روند تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی و ادوار تاریخی فعالیت های قرآنی ایران پس از انقلاب اسلامی ارائه کرد و به تشریح رویکردهای کلان منشور مشتمل بر هماهنگ سازی فعالیت های قرآنی، فرهنگ سازی قرآنی و نظام سازی قرآنی پرداخت.
در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص گزارش ارائه شده از روند عملیاتی سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد دبیرخانه ستاد به شرح زیر به تصویب رسید:
" به منظور تسریع و شفاف سازی مراحل اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه و فرهنگ قرآنی، سازمان برنامه و بودجه موظف شد با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به یکسان سازی عناوین و محتوای برنامه ها و فعالیت های قرآنی دستگاه ها در لایحه بودجه سالانه با مفاد اسناد راهبردی اقدام کند."
در ادامه این جلسه گزارشی نیز در خصوص سندهای ملی مصرح در سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور و وضعیت تدوین، تصویب و ابلاغ این اسناد ارائه و مقرر شد اعضای جلسه و دستگاه های مرتبط گزارش مذکور را مورد بررسی قرار داده و نظرات و پیشنهادات خود را برای تصمیم گیری نهایی به جلسه آتی ستاد ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اول رييس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم