Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی لایحه تجارت کتاب دوم با ماده ۳۴۰ این لایحه موافقت کردند.

ماده ۳۴۰- دارندگان برات به تاریخ معین با سررسید می‌توانند آن را برای قبول به برات گیر ارائه کند. ارائه برای قبول در اقامتگاه برات گیر به وسیله دارنده یا شخصی که سند به او سپرده شده است به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نمایندگان با ماده ۳۴۱ این لایحه نیز موافقت کردند که بر اساس ماده فوق:

برات دهنده می‌تواند شرط کند که سند در مهلت معین یا بدون آن برای قبول به برات گیر ارائه گردد یا پیش از گذشت مدت زمان معین برای قبول ارائه نشود. هر زهرنویس نیز می‌تواند با تعیین مهلت یا بدون آن شرط کند که سند برای قبول به برات گیر ارائه شود.

برات دهنده می‌تواند ارائه سند برای قبول را منع کند مگر در مورد برات قابل پرداخت رد اقامتگاه شخص ثالث یا در محل دیگری به غیر از اقامتگاه برات گیر.

در ادامه نمایندگان با ماده ۳۴۲ لایحه تجارت موافقت کردند.

ماده ۳۴۲- در صورت ارائه برات برای قبول برات گیر می‌تواند تقاضا نماید که سند فردای پس از روئیت برای بار دوم به وی ارائه شود ایراد ذی نفعان مبنی بر عدم ترتیب اثر به تقاضای قبول قابل استناد نیست مگر اینکه برات گیر آن را در واخواست نامه قید کرده باشد. دارنده ملزم نیست که هنگام ارائه برات آن را برای قبول به برات گیر تسلیم نماید.

وکلای ملت با ماده ۳۴۲ لایحه تجارت نیز موافقت کردند.

ماده ۳۴۳- قبول برات با درج عبارتی نیز قبول و امضای قبول کننده محقق می‌شود صرف وجود امضای برات گیر در برات دال بر قبول است مگر اینکه وی عبارت صریحی مبنی بر نکول در سند درج کرده باشد. امتناع از قبول و نکول در حکم نکول است.

همچنین نمایندگان با ماده ۳۴۴ لایحه فوق موافقت کردند.

ماده ۳۴۴- قبول باید بی قید و شرط باشد و قبول مشروط در حکم نکول است با وجود این قبول کننده به شرطی که نوشته است مسئول پرداخت وجه برات است.

نمایندگان با ماده ۳۴۵ لایحه تجارت نیز موافقت کردند.

ماده ۳۴۵- چنانچه برات در اقامتگاه برات گیر قابل پرداخت باشد وی می‌تواند ضمن قبول نشانی دیگری در همان محل را برای پرداخت وجه برات تعیین نماید.

در ادامه نمایندگان ماده ۳۴۶ لایحه فوق را نیز مورد موافقت قرار دادند.

ماده ۳۴۶- چنانچه محلی غیر از اقامت برات گیر به عنوان محل پرداخت وجه برات تعیین گردیده و شخص ثالثی که باید وجه آن را در محل بپردازد مشخص نشده باشد برات گیر به هنگام قبول می‌تواند محل پرداخت را معین کند در صورت عدم تعیین محل پرداخت در فرض مذکور برات گیر شخصا مسئول پرداخت وجه در محل پرداخت مندرج در سند است.

در ادامه نمایندگان با ماده ۳۴۷ و ۳۴۸ این لایحه نیز موافقت کردند.

ماده ۳۴۷- قبول جزئی صحیح است و برات نسبت به مبلغ مازاد نکول شده محسوب می‌شود.

ماده ۳۴۸- چنانچه برات بر اساس شرط مندرج در آن باید در فاصله زمانی مشخصی برای قبول به برات گیر ارائه شود قبول درج تاریخ روز قبول اعزامی است مگر اینکه دارنده ت قاضا نماید که تاریخ روز و روئیت به عنوان تاریخ قبول درج گردد. اگر قبول بدون تاریخ باشد دارنده برای حفظ حق رجوع به زهرنویسان و برات دهنده باید عدم ذکر تاریخ را از طریق واخواست در موعد قانونی تأمین دلیل نماید.

نمایندگان در ادامه با ماده ۳۴۹ و ۳۵۰ این لایحه نیز موافقت کردند.

ماده ۳۴۹- قبول کننده برات متعهد است وجه آن را در سرسید پرداخت نماید و حق نکول ندارد.

ماده ۳۵۰- اگر برات گیر برات را قبول، ولی پیش از بازگرداندن سند به دارنده آن را لغو کند برات نکول شده محسوب می‌شود فرض بر این است که الغای قبول پیش از بازگرداندن برات واقع شده است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود با وجود این اگر برات گیر قبول خود را کتبا به دارنده یا یکی از امضا کنندگان سند اطلاع داده باشد در حدود عبارات اخطار خود در مقابل آن‌ها مسئول است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

به گزارش ایلنا، صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک‌های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیند‌ها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان