Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@20:47:18 GMT

فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه رانتی نشود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۸۱۳۵

فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه رانتی نشود

رئیس شورای شهر تهران گفت:در موضوع یارانه‌های سوخت شاهد بودیم که چه مساله‌ای ایجاد شد و تعدادی کشته و مجروح در کشور طی روزهای گذشته داشتیم.

 محسن هاشمی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران، پس از صحبت‌های سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خطاب به وی گفت: پایه قرار دادن مسائل رانتی و یارانه‌ای برای هر فعالیت اقتصادی در آینده سم است چرا که گروهی جذب این فعالیت‌ها شده و برای آن نیاز به جراحی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شما درخواست می‌کنم که فعالیت‌های اقتصادی نوآورانه رانتی نشود.


وی ادامه داد: در موضوع یارانه‌های سوخت شاهد بودیم که چه مساله‌ای ایجاد شد و تعدادی کشته و مجروح در کشور طی روزهای گذشته داشتیم.

به گفته هاشمی، پایه اصلی شهر هوشمند دیتا است، در این راستا همه ارگان ها باید دیتاهای خود را به اشتراک بگذارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: چاره ای جز حرکت به سمت شهرهای هوشمند نداریم ولی ارگان ها در خصوص اشتراک قرار دادن دیتاها با هم خوب عمل نمی کنند و دیتاهایشان را یک سرمایه فرض می کنند.

هاشمی به ذکر مثالی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم در تهران خیابان را مرمت کنیم، نمی دانیم که جانمایی کابل و لوله در زیر زمین کجاست که این مسئله به دلیل متصل نبودن دیتاها به یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: از حضور و فعالیت شرکت های استارت‌آپی در شهرداری حمایت می کنیم اما تمامی اطلاعات شهر باید به صورت پایه ای به هم متصل شود تا شهر هوشمند شکل گیرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس‌الدین حسینی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان اقتصادی که با حضور محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی فارس برگزار شد با مقایسه وضعیت تورم دهه‌های گذشته؛ شرایط اقتصادی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: نوسانات ارزی سبب بروز مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان شده است.

مجلس گام‌های بزرگی در حمایت از تولید برداشته است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید با بیان اینکه اصلاح و بازبینی نظام ارزی در دستور کار مجلس قرار دارد گفت: اقدامات مثبت زیادی در مجلس در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صورت گرفته که تصویب قانون تأمین تولید و زیرساخت‌ها آخرین این اقدامات است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اطلاع از این قانون برای تجار و تولیدکنندگان ضروری است گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از مالیات سنگین گلایه‌مند هستند که این مساله نیز باید در تعامل با دولت و از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.

وزیر اقتصاد دولت دهم دلیل کاهش رشد اقتصادی را در حکمرانی ضعیف در این حوزه دانست و گفت مجلس در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار گام‌های بزرگی برداشته و تفویض این امر نیز می‌تواند مطلوب باشد.

مشکلات بخش تولید روز به روز در حال افزایش است

رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز با بیان اینکه اشتغال، بیکاری و بسیاری مسائل به تولید مربوط هستند گفت: متأسفانه این امر اولویت و اهمیتی برای متصدیان امر ندارد و مشکلات و چالش‌های بخش‌های اقتصادی روز به روز در حال افزایش هستند و این مساله زیبنده دولت و مجلس نیست.

محمد صادق حمیدیان گفت: صادرکنندگان ما به جای اینکه درگیر چالش‌های برون‌مرزی چون تحریم‌ها و مشکلات صادرات باشند درگیر بخشنامه‌های دست و پاگیر داخلی نیز شده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند

وی با اشاره به ماده ۶۲ قانون بهبود و ارتقای تولید گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در ادامه خواهان جرم‌انگاری برای بانک‌ها و دستگاه‌هایی شد که مصوبات و قوانین حمایت از تولید را رعایت نمی‌کنند و افزود: قانون باید همانگونه که برای بخش خصوصی مجازات‌هایی در نظر گرفته است برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها هنگام بروز تخلف یا ترک فعل، جرم انگاری کند.

قوانین جدید مالیاتی سبب تضعیف بخش تولید می‌شوند

حمیدیان ضمن انتقاد از وضع عوارض جدید با وجود مالیات بر ارزش افزوده گفت: بر همه چیز مالیات بسته شده و قانون جدید مالیات عامل تضعیف بخش تولید است و تولیدکنندگان نیز قربانی افزایش بی‌رویه مالیات به بهانه افزایش تورم می‌شوند در حالی که عامل این تورم آنها نیستند.

در این نشست ابراهیم عزیزی و جعفر قادری دو نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پرسش و پاسخ با فعالان اقتصادی دیدگاه‌هایی را مطرح کردند و پاسخ‌هایی را نیز به فعالان بخش صادرات و واردات و تولیدکنندگان و کارآفرینان حاضر در جلسه دادند و به اقداماتی که در مجلس در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید صورت گرفته اشاره کردند.

کد خبر 6099657

دیگر خبرها

  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت