Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بنا بر اعلام دبیرخانه‌ی هجدهمین جشنواره «کتاب و رسانه»، برگزیدگان این دوره از جشنواره، به این شرح معرفی شدند:

**رسانه‌های نوشتاری (مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری):

*بخش گفت‌وگو:

تندیس درخت معرفت برای «صادق وفایی» از «خبرگزاری مهر»، برای مطلب با تیتر: "به‌دنبال کدگشایی از رمزی به‌نام انسان؛ از چین تا تهران"

تقدیر از «سیدصابر محمدی» از روزنامه «جام جم»، برای مطلب با تیتر: "یک شب آتش در گلستانی فتاد!"

تقدیر از «یاسر نوروزی» از روزنامه «هفت صبح»، برای مطلب با تیتر: "محاکمه در خیابان/گفت‌وگو با مجید قیصری درباره رمان گور سفید"

تقدیر از «مصطفی وثوق‌کیا» از روزنامه «صبح نو» برای مطلب با تیتر: "گفت‌وگوی چالشی با مدیر یکی از ناشران آموزشی کشور در پی دیدار با مراجع قم/ما سنگ کف رودخانه هستیم"

*بخش گزارش:

هیئت داوران اثری را به‌عنوان برگزیده‌ی تندیس «درخت معرفت» معرفی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیر از «سیدمهدی موسوی‌تبار» از روزنامه «فرهیختگان» برای اثر با تیتر: "شبحی که واژه‌هایش را می‌فروشد"

تقدیر از «مهسا کلانکی» از «خبرگزاری کتاب ایران» برای اثر با تیتر: "چرا ویترین ناشران داستان‌پسند است؟"

تقدیر از «زهرا (عاطفه) جعفری» از روزنامه «فرهیختگان» برای اثر با تیتر: "کتاب دزدی تو روز روشن"

تقدیر از «شهاب دارابیان» از «خبرگزاری کتاب ایران» برای اثر با تیتر: "چند می‌گیری جلسه برگزار کنی؟/سالن‌های یک تا ۳۵میلیون ‌تومانی برای دورهمی علاقه‌مندان به کتاب"

*بخش تیتر:

هیئت داوران اثری را به‌عنوان برگزیده تندیس «درخت معرفت» معرفی نکرد.

تقدیر از «سیدغیاث‌الدین ملک‌حسینی» از روزنامه «خبر جنوب» (شیراز استان فارس) برای تیتر: "زمین کتابخانه مرکزی شیراز همچنان روی هوا"

تقدیر از «محمدصادق علیزاده» از روزنامه «جام جم» برای تیتر: "هاج و گاج"

*بخش نقد و مقاله تخصصی:

هیئت داوران اثری را به‌عنوان برگزیده تندیس «درخت معرفت» معرفی نکرد.

تقدیر از «سعید ناظمی» از روزنامه «آرمان امروز» برای اثر با تیتر: "سقوط از مرگ/تاملاتی بر رمان این سگ می‌خواهد رکسانا را بخورد"

*بخش یادداشت:

تندیس «درخت معرفت» برای «هادی حسینی‌نژاد» از «خبرگزاری کتاب ایران»، برای آثار با تیترهای: "قاچاقچیان کتاب؛ ویروس‌های تکامل‌یافته در جان نشر" و "کتاب؛ «از تولید به مصرف»/ام‌المفاسدِ بساط‌های حراجی"

تقدیر از «مائده مرتضوی» از روزنامه «سازندگی» برای مجموعه یادداشت‌های روزانه‌ی نمایشگاه کتاب تهران

*بخش خبر:

هیئت داوران اثری را به‌عنوان برگزیده تندیس «درخت معرفت» معرفی نکرد.

تقدیر از «ذلیخا کرمی» از «خبرگزاری کتاب ایران – همدان» برای اثر با تیتر: "رمان «تاریخ غیرت» اثر «نثری همدانی» روانه بازار شد"

*بخش طنز:

هیئت داوران اثری را به‌عنوان برگزیده تندیس «درخت معرفت» معرفی نکرد.

تقدیر از «وحید حاج‌سعیدی» از پایگاه خبری «آسا خبر» (علی‌آباد استان گلستان) برای اثر با تیتر: "کتابخوان‌های اجاره‌ای و مفسدان اقتصادی"!

*بخش عکس:

تندیس «درخت معرفت» برای «امیر غلامی» از «خبرگزاری کتاب ایران»، برای گزارش تصویری انتخابی هیئت داوران از مجموعه آثار.

چهره تجلیلی رسانه‌های دیداری:

جناب آقای «علی دهباشی» مدیر مجله «بخارا» بابت سال‌ها مداومت و فعالیت گسترده در حوزه اطلاع‌رسانی کتاب.

**بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری:

*چهره تجلیلی:

سرکار خانم «نیلوفر زندیان» مدیر گروه کتاب «رادیو فرهنگ» بابت سال‌ها مداومت و فعالیت در حوزه کتاب و رادیو کتاب

آثار ارائه شده توسط وی با عنوان‌های "کتاب‌بان"، "جهان ترجمه" و "من می‌نویسم" مورد توجه هیئت داوران و حایز امتیاز بالا قرار گرفت.

**بخش رسانه‌های دیداری:

تندیس درخت معرفت برای «علی رئیسی» از «صداوسیمای مرکز اصفهان» برای پویانمایی‌ها با نام‌های: "ماه گفت: قلپ قلپ کمک!"، "خرگوش دهمی"، "دیو سیاه دم به سر" و "نمکی".

تندیس «درخت معرفت» در بخش خبر و گزارش خبری برای «محبوبه معافی» از «صداوسیمای مرکز کرمان" برای اثر با عنوان: "مردی که غریبه نیست/درباره هوشنگ مرادی کرمانی"

تقدیر از «زهرا شفیعی» در بخش خبر و گزارش خبری برای مجموعه آثار تولیدی درباره "بحران کاغذ" و "نمایشگاه کتاب"

تندیس «درخت معرفت» برای «امین طرفی جلالی» از «صداوسیمای مرکز خوزستان» در بخش برنامه‌های ترکیبی برای آثار با عنوان: "حال خوش خواندن"

**بخش رسانه‌های شنیداری:

تندیس درخت معرفت برای «عرفان شهبازی» از «رادیو گیلان» در بخش برنامه‌های ترکیبی، برای اثر با عنوان: کتاب گرافی

تقدیر از «صفیه آقاجانی» از «رادیو نمایش» در بخش آثار داستانی و نمایشی (کتاب صوتی) برای اثر با عنوان: "آفرَت"

تقدیر از «علی اسماعیلی» از «رادیو معارف (قم)» در بخش خبر و گزارش خبری برای اثر با عنوان: "سفر به روایت سرفه‌ها"

تقدیر از «آرش بائی» از «رادیو گیلان» در بخش مواد تبلیغی (آنونس، تیزر و نماهنگ) برای اثر با عنوان: "رفیق قدیمی"

هیئت داوران در دیگر بخش‌های رسانه‌های دیداری و شنیداری، اثری را حایز دریافت تندیس «درخت معرفت» یا تقدیر معرفی نکرد.

هیئت داوران همچنین در بخش‌های کاریکاتور، گرافیک و صفحه‌های تخصصی در فضای مجازی نیز بدون معرفی اثر حایز تندیس «درخت معرفت» یا تقدیر، اظهار امیدواری کرد که در طول سال پیش رو، شاهد تولید و انتشار آثار افزون و کیفی‌تری در رسانه‌های کشور باشیم.

هیئت داوران هجدهمین دوره‌ی جشنواره کتاب و رسانه عبارتند از: سیف‌الله صمدیان (مدیر مجله "تصویر" و جشن "تصویر سال")، حمیدرضا بیدقی (گرافیست، طراح و تصویرگر)، افشین داورپناه (روزنامه‌نگار و معاون آموزشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی)، حمید محمدی محمدی (روزنامه‌نگار و مدیرکل اخبار فرهنگی هنری خبرگزاری فارس)، حمید ابراهیمی (مدیرگروه پیشین ادب و هنر شبکه چهار و مدیر گروه اجتماعی شبکه جام جم تلویزیون)، رضا ساکی (روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز رادیو) و علیرضا بهرامی (روزنامه‌نگار و مدیر اخبار فرهنگی هنری ایسنا).

کد خبر 4776285 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره کتاب و رسانه هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی گردشگری ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازار نشر رایزنی فرهنگی ادبیات جهان میراث فرهنگی نقد کتاب تازه های نشر طرح پاییزه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر

پانزدهمین دوره از جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان"به میزبانی استان همدان به کار خود پایان داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سالن شهیدآوینی و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و‌ نوجوان؛ استاد جواد محقق به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن عرض ارادت به پیشگاه امام رضا(ع)، اظهار داشت: عرض ارادت به امام رضا(ع) و خادمی امام رئوف محدود به حرم نمی‌شود و در روایات نیز آمده که هر جا نام آنها برده شود، حرم است.

مسعود ویژه بیان کرد: همه ما امروز برای یاد کردن و خدمت به آرمان آن حضرت در اینجا جمع شدیم؛ هرکس با دمی یا قدمی یا قلمی حافظ آرمان آن حضرت باشد، حتی اگر به زیارت آن حضرت نرفته باشد زائر ایشان به حساب می‌آید.

وی افزود: شاعران و نویسندگان عزیز نیز با قلم خود به درگاه امام رضا (ع) عرض ارادت می‌کنند؛ در استان همدان شاعران زیادی داریم که ارادتمند امام رضا(ع) هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در سومین محفل پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی شاهد آثار هنرمندان ارجمند سراسر کشور هستیم که همه با قلم خود عشق و علاقه خود را به امام هشتم در قالب اثر هنری به نمایش گذاشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به نوبه خود کمال تشکر و از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، از جمله ادارات، ارگان‌ها و هنرمندان عزیز قدردانی می‌کنم.

در ادامه این مراسم شاعران کودک و نوجوان و برگزیدگان جشنواره در ادامه مراسم به خوانش شعر پرداختند.

امیر محمد نانکلی شاعر نوجوان و مهدی طراوتی توانا شاعر برجسته کودک و نوجوان از نخستین شاعرانی بودند که در این محفل شعر خواند.

اعطای افتخار خادمی حرم حضرت امام رضا(ع) به استاد محقق از دیگر قسمت های جالب و ماندگار این برنامه بود.

شاعر برجسته کشوری در بخش معرفی کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" اثر مریم زرنشان نیز در این مراسم گفت: کتاب خانم زرنشان کتابی است سراسر تصاویر زیبا، چرا که بچه‌ها با نگاه خود به زیارت می‌روند و با گنبد و آیینه و گلدسته حرف می‌زنند و برایشان خاطره‌ای رقم می‌خورد.

* رونمایی از کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم"

غلامرضا بکتاش عنوان کرد: این کتاب حاوی 9 شعر کودک و نوجوان است که موضوع و محوریت آن زیارت امام رضا (ع) است؛ در تمامی اشعار این کتاب می‌توان تصاویر زیبا و بدیعی از زیارت و حضور در حرم پیدا کرد.

بکتاش افزود: خانم زرنشان در کتاب "این لحظه‌ها را دوست دارم" با زبانی روان و صمیمی سخن گفته‌اند و تصاویر و معانی اشعار این کتاب برای قشر کودک و نوجوان نه تنها قابل فهم بلکه دلچسب است.

مریم زرنشان نویسنده کتاب "من این لحظه‌ها را دوست دارم" نیز بیان کرد: در این کتاب 10شعر رضوی سروده شده که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

وی اظهار داشت: امسال جشنواره را تولیدمحور با طرح هشت کتاب در نظر گرفتیم و همچنین مجموعه شعرهای این جشنواره و اشعار برگزیده جشنواره ملی در هشت کتاب منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم با حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمد میرزاده دبیر پانزدهین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، شاعران و نویسندگان این عرصه و علاقمندان به ادبیات آیینی برای نخستین بار از این کتاب رونمایی شد.

*مشهد میزبان کنگره شعر کودک و نوجوان رضوی

احمد میرزاده دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی اظهار داشت: هدف از اینگونه جشنواره‌ها باشکوه برگزار شدن آنها نیست، بلکه هدف این جشنواره و جشنواره‌های این‌چنینی پیروی از حضرت رضا (ع) است.

میرزاده تصریح کرد: در جشنواره ملی شعر رضوی 430 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که 2.5برابر سال گذشته بود و این اشعار توسط 115 شاعر ارسال شده بود.

وی مطرح کرد: این جشنواره در قم، کرمان، همدان، شیراز و تهران برگزار می‌شود اما برای اولین بار نخستین کنگره شعر کودک و نوجوان رضوی با بیش از 40 چهره شاخص اشعار کودکانه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همانطور که خود حضرت فرمودند نخستین گام در پیروی و اطاعت، شناخت شخصیت ایشان و فهم معارف و آموزه‌های ایشان است بر این اساس شاعران می‌توانند زبان گویای معارف ایشان باشند.

میرزاده گفت: شاعران کودک و نوجوان در نشر و بیان معارف امام رضا (ع) با دو مخاطب مواجه می‌شوند؛ یکی مخاطب درونی که خودمان هستیم و یکی مخاطب بیرونی که شامل کسانی است که اثر ما را می‌خوانند.

وی افزود: شاعران در ابتدا باید معارف و آموز‌ه‌های آن حضرت را با شناخت ایشان در زندگی خود نهادینه کنند و سپس این معارف را از طریق قلم توانمند و با استفاده از هنر خود به دیگران نیز منتقل کنند.

دبیر پانزدهمین دوره از جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی ضمن اشاره به این مطلب که هدف این جشنواره پیروی از امام رضا (ع) است، گفت: در داوری آثار نیز ما سعی کردیم به آثاری که خاص بودند و به زندگی ایشان اشاره داشتند، توجه بیشتری کنیم.

در انتهای مراسم، آیین نکوداشت جواد محقق شاعر و ادیب و استاد ادبیات مطرح کشور و استان همدان برگزار شد و از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد